کد خبر 1181805
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۳
قرآن نمایه

قرآن کتاب دینی مسلمانان است که از ۱۱۴ سوره تشکیل شده است و خواندن هر یک از این سوره‎‌ها خواص و برکاتی دارد.

به گزارش مشرق، سوره انفال هشتادو هشتمین سوره‌ای است که به پیامبر(ص) نازل شده، ولی در مصحف هشتمین سوره قرآن قرار گرفته است. این سوره ۷۵ آیه دارد و در مدینه به پیامبر(ص) نازل شده است.

سوره انفال بعد از پیروزی مسلمانان در جنگ بدر نازل شد و در آن نیز مقداری درباره این جنگ و امدادهای غیبی که به مومنان شده است، صحبت شده است.

سوره انفال درباره مسیر تقوا و لزوم آن در زندگی سخن می‌گوید.

آثار و برکات سوره انفال

۱) غالب شدن بر خصم:

عن الصادق علیه السلام: ... و من کتب‌ها و علق‌ها علیه لم یقف بین یدی حاکم الا و دخذ حقه و قضی حاجته و لم یتعد علیه احد ولا ینازعه احد الا و ظفر به و خرج عنه مسرورا و کان له حصنا.

امام صادق علیه السلام فرمود: ... و هر کس سوره مبارکه انفال را بنویسد و به بازوی خود ببندد، چون نزد حاکمی برود حق خود را بگیرد و حاجتش برآورده شود و با هر کس منازعه نماید پیروز شده و مسرور و خوشحال گردد و مانند حصار محکمی برای او باشد.

۲) جهت خلاصی از زندان:

از حضرت امام صادق علیه السلام منقول است: هر کس با ایمان در بند و زندان باشد یا به دست ظالمی گرفتار باشد، چون سوره مبارکه انفال را ۷ بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند خلاص شود.

۳) جهت شادمانی و خوشدلی:

وَمَا جَعَلَهُ اللّهُ إِلاَّ بُشْرَی وَلِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُکُمْ وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ﴿۱۰﴾.

چون کسی این آیه را در ۲۷ ماه رمضان بر قطعه کاغذ به نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و آن را در نگین گذارد هر کسی آن نگین را با خود دارد همیشه شادمان و خوشدل باشد و بر همه دشمنان مظفر باشد. اگر کسی این آیه را به نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن، ورد خود سازد بر اعدا ظفر یابد.

۴) جهت محبوبیت در میان مردم:

وَإِن یُرِیدُواْ أَن یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللّهُ هُوَ الَّذِیَ أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ ﴿۶۲﴾ وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الأَرْضِ جَمِیعًا مَّا أَلَّفَتْ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ﴿۶۳﴾

هر کس با ایمان این آیات را در روز جمعه اول ماه رمضان مابین نماز ظهر و عصر در وقتی که با طهارت باشد بر سه قطعه از پارچه بنویسد: یکی سبز، یکی زرد و دیگری سرخ؛ و آن‌ها را با خود دارد هر کس او را ببیند دوست گردد.

۵) درمان بخل و سختی دل:

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَی رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ ﴿۲﴾

هر کس با ایمان خواهد که سختی دل او زایل شود و بخل از دل او بیرون آید و بر طاعت و اعمال خیر راغب باشد از آرد جو خالص، خمیر کند بی نمک و از آن قرص نانی بپبزد پیش از طلوع آفتاب و با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و بر ان قرص نان ۷ بار این آیه را به قلمی که فارغ باشد از سیاهی، پس آن روز را روزه بدارد و بدان قرص نان افطار کند مقصودش حاصل گردد.

۶) جهت رفع مشکلات

الآنَ خَفَّفَ اللّهُ عَنکُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِیکُمْ ضَعْفًا فَإِن یَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ صَابِرَةٌ یَغْلِبُواْ مِئَتَیْنِ وَإِن یَکُن مِّنکُمْ أَلْفٌ یَغْلِبُواْ أَلْفَیْنِ بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ ﴿۶۶﴾ مَا کَانَ لِنَبِیٍّ أَن یَکُونَ لَهُ أَسْرَی حَتَّی یُثْخِنَ فِی الأَرْضِ تُرِیدُونَ عَرَضَ الدُّنْیَا وَاللّهُ یُرِیدُ الآخِرَةَ وَاللّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ﴿۶۷﴾ لَّوْلاَ کِتَابٌ مِّنَ اللّهِ سَبَقَ لَمَسَّکُمْ فِیمَا أَخَذْتُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿۶۸﴾ فَکُلُواْ مِمَّا غَنِمْتُمْ حَلاَلًا طَیِّبًا وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿۶۹﴾ یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّمَن فِی أَیْدِیکُم مِّنَ الأَسْرَی إِن یَعْلَمِ اللّهُ فِی قُلُوبِکُمْ خَیْرًا یُؤْتِکُمْ خَیْرًا مِّمَّا أُخِذَ مِنکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿۷۰﴾وَإِن یُرِیدُواْ خِیَانَتَکَ فَقَدْ خَانُواْ اللّهَ مِن قَبْلُ فَأَمْکَنَ مِنْهُمْ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ﴿۷۱﴾ إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالَّذِینَ آوَواْ وَّنَصَرُواْ أُوْلَئِکَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ وَالَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یُهَاجِرُواْ مَا لَکُم مِّن وَلاَیَتِهِم مِّن شَیْءٍ حَتَّی یُهَاجِرُواْ وَإِنِ اسْتَنصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ إِلاَّ عَلَی قَوْمٍ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَهُم مِّیثَاقٌ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ ﴿۷۲﴾ وَالَّذینَ کَفَرُواْ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ إِلاَّ تَفْعَلُوهُ تَکُن فِتْنَةٌ فِی الأَرْضِ وَفَسَادٌ کَبِیرٌ ﴿۷۳﴾ وَالَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالَّذِینَ آوَواْ وَّنَصَرُواْ أُولَئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَّهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿۷۴﴾ وَالَّذِینَ آمَنُواْ مِن بَعْدُ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ مَعَکُمْ فَأُوْلَئِکَ مِنکُمْ وَأُوْلُواْ الأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَی بِبَعْضٍ فِی کِتَابِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ﴿۷۵﴾

هر کس با ایمان این آیات را به مدت یک هفته از روز شنبه، در عقب هر نمازی با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند، خداوند متعال همه کارها را بر او آسان می‌کند و به آرامش، مشکلات و سختی‌ها را از گردن او برمی دارد

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    حتما ۷ بار میخونم ان شاء الله جواب خوبی بگیرم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    حتما ۷ بار میخونم ان شاء الله جواب خوبی بگیرم
  • دایه مکفی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    بسیار عالی... احساس میکنم بازدید از این صفحه روزی من بوده، چون تو اخبار سیاسی داشتم چرخ میزدم که این مطلب رو دیدم و واردش شدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس