کد خبر 1181704
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
معتادان کرونا نمی گیرند!+ فیلم

معتادان کرونا نمی‌گیرند، شایعه‌ای که پس از شیوع ویروس کرونا ذهن بسیاری از افراد جامعه به سمت آن رفت.

به گزارش مشرق، معتادان کرونا نمی‌گیرند، شایعه‌ای که پس از شیوع ویروس کرونا مطرح شد و ذهن بسیاری از افراد جامعه را به خود درگیر کرد.

در همین باره سردار اسکندر مومنی رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پشت این موضوع باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر و قاچاقچیان بین المللی هستند و مشخص شد که معتادان کرونا می‌گیرند و فوتی هم دارند.

حدود ۶۰ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور حضور دارند که از این تعداد تقریبا ۱۶ هزار نفر در محله‌های پایتخت سکونت دارند، سکونتی که علاوه بر خطر برای خود و جامعه، چهره محلات شهر را هم خراب کرده است.

به گفته سردار مومنی، محلاتی مثل شوش و هرندی که محل تجمع بیش از اندازه معتادان بود و آرامش را از اهالی منطقه گرفته بود و به طرز ناگواری زندگی می‌کردند.

گفته می‌شود نزدیک ۵۰ درصد از جامعه زندانیان کشور قربانی موادمخدر هستند.

حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: معتادان متجاهر استعداد زیادی دارند که به ورطه بزهکاری کشیده شوند.

حال ستاد مبارزه با موادمخدر با همکاری سازمان زندان‌ها پای کار آمده اند تا با جمع آوری این افراد از سطح شهر مسیر زندگی آن‌ها را تغییر دهند.

اسکندر مومنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ ظرفیت جدید در استان‌ها و ۸ هزار ظرفیت جدید هم در استان تهران (در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت) در مراکزی که از این معتادان متجاهر نگهداری می‌شود فراهم شده تا شغلی را یاد بگیرند.

البته قرار است با غربالگری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

به گفته محمدی؛ در ساختمان‌های سازمان زندان ها، این افرادی که به عنوان معتاد متجاهر و نه زندانی به سر می‌برند مکلف هستیم تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

همچنین مومنی رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: آن‌هایی تست کرونایشان مثبت است به یک مرکز و آن‌هایی که تست کرونایشان منفی است به مرکزی دیگر منتقل می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • kaveh ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    بزرگوار شما نظراتت در محدوده جرم و جنایت و بزهکاری محترم و معتبر هم هست اجازه بفرمایید در این رابطه اولیای فن که پزشکان محترم هستند نظر کارشناسی بدن
  • محمود RO ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    باتوجه به هیچگونه اعمال بهداشتی امارشان یا صفر یا بسیار ناچیز است چرا؟چون این موادی که مصرف می نمایند حقیقتا از کرونا سمی تر وکشنده تر است لذا بدنشان نوعی عادت به سم دارد.حتی قدیمی ها می گفتند مار به ادم معتاد بزند خودش می میرد .لذا معادله سختی نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس