رونمایی از کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» با پیام سردار قاآنی

«شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» کتابی که چند ماه پیش از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد، حالا به زبان اردو ترجمه شده است.

به گزارش مشرق، «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» کتابی که چند ماه پیش از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد، حالا به زبان اردو ترجمه شده است. این کتاب قبل از این ترجمه به زبان های روسی، آذری لاتین و ترکی هم ترجمه شده بود و در کشورهای مختلف منتشر شد. این کتاب را حجت الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس نوشته است.

گفتنی است، یکی از بخش‌های کتاب به بحث «اسلام ناب محمدی(ص)» می‌پردازد؛ مساله‌ای مهم برای هر مسلمان. نویسنده این بخش را با صحبت‌های رهبری در سال ۱۳۷۸ شروع می‌کند و می‌گوید: «عشق، به‌معنای دوست داشتن شدید است. عشق به اسلام ناب محمدی(ص)، به‌معنی علاقه‌ شدید به دین اسلام ناب و عمل به دستورهای الهی است.» رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۳۷۸ در خطبه‌های نمازجمعه فرموده‌اند: «امام، هیچ ارزشی را بالاتر از ارزش اسلام به حساب نمی‌آورد. انقلاب و نهضت امام، برای حاکمیت اسلام بود. مردم هم که این نظام را قبول کردند، این انقلاب را به پا کردند و امام را پذیرفتند، برای انگیزه اسلامی بود. سرِّ موفقیت امام این بود که صریح و بدون پرده‌پوشی، اسلام را روی دست گرفت و اعلام کرد من می‌خواهم برای اسلام کار کنم و همه چیز در سایه اسلام است.»

البته فکر سردار رشید اسلام، حاج‌قاسم سلیمانی نیز چون مراد و امامش، فکر اسلام ناب محمدی(ص) بود. آن عزیز بزرگوار، به تمام معنا ظلم‌ستیز، عدالتخواه و مدافع محرومان و مستضعفان جهان بود، و اسلامش را از امام خمینی گرفته بود.» سردار عزیز سلیمانی، این نگاه را از امام خمینی گرفته بود. وی در ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ در بیت‌الزهرای کرمان، پس از بیان اینکه امام خمینی، افتخار تجدید حیات اسلام ناب را پیدا کرد، گفته است: «در این فضاست که می‌توانیم غبار غربت را نه‌تنها از تشیع بلکه از اسلام بزداییم.» وی خود در مقطعی از تاریخ، علمدار این قافله شد و با شجاعت و درایت و حکمت، غبار غربت را از چهره‌ اسلام ناب محمدی(ص) زدود، و با شهادتش، حرکتش در مسیر اسلام حقیقی را پررنگ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    بیشتر از اینا باید ملت ها را با ایران واقعی اشنا کنیم، کاش سفارتخانه های ما بیشتر همکاری کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس