کد خبر 1181066
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
روزهای کرونایی در آسایشگاه‌های جانبازان/ طلبه‌هایی که کنار «اوتیسمی‌ها» ماندند

به دنبال شیوع ویروس کرونا و اولویت خدمت‌رسانی به نیازمندان گروهی از طلاب بسیجی منطقه تهرانسر تهران از ابتدای امسال با تشکیل گروه جهادی به یاری جانبازان و بیماران اوتیسمی شتافتند.

به گزارش مشرق، بیمارستان‌ها و یا خانه‌های سالمندان در این روزهای کرونایی نیاز بیشتری برای کمک‌رسانی از جانب مردم و گروه‌های جهادی به خود می‌بینند. مردم نیز به صورت خودجوش پای کار آمدند و عده‌ای شروع به ارسال قهوه برای رفع خستگی پرستاران کردند، گروهی شروع به گرفتن آب میوه برای تقویت بنیه دفاعی بیماران کرونایی کردند و عده دیگر نیز با وقف کردن خود پا در محیط آلوده بیمارستان‌ها به منظور کمک‌رسانی به بیماران و پرستاران گذاشتند.

روزهای کرونایی در آسایشگاه‌های جانبازان

اما در این میان، بودند جاهایی که به واسطه آنکه کمتر خبری در این ایام از آن‌ها مخابره می‌شد به فراموشی سپرده شدند. یکی از این محل‌ها محل نگهداری بیماران اوتیسمی بود، بیمارانی که اگرچه به لحاظ جسمانی مشکلی ندارند ولی به دلیل آسیب‌های مغزی‌ای که متحمل شده‌اند سخت نیازمند کمک نیروهای تازه نفس در خط مبارزه با بیماری کرونا بودند. جای دیگر نیز مربوط به آسایشگاه جانبازان جنگ تحمیلی است، آن‌هایی که سال‌ها دوری از خانواده را و در سختی بودن را برای انجام فریضه جهاد به جان خریدند تا آن صدام غاصب نتواند تعرضی به این آب و خاک کند،اما حالا پس از گذشت سی سال در میان آسایشگاه جانبازان در مقابل بیماری کرونا بی‌دفاع مانده بودند.

روزهای کرونایی در آسایشگاه‌های جانبازان

همین شد که یک سری از همان طلبه‌هایی که حضرت آقا از آن‌ها به عنوان جوانان آتش به اختیار یاد می‌کند منتظر هیچ سازمان و ارگانی نماندند و از ابتدای بهار امسال گروه جهادی شهید مخبر را تشکیل دادند تا با بالازدن آستین‌هایشان بتوانند گره‌ای از مشکلات محتاجان کرونایی برطرف سازند.

 این گروه جهادی که در ابتدا متشکل از ۲۵ طلبه بسیجی  بود فعالیت خود را از محله تهرانسر شروع کرد و بعد توأمان با آنکه با دادن مشاوره به آن‌هایی که دچار افسردگی‌های مقطعی ناشی از ماندن طولانی مدت در خانه شده‌اند شروع به خدمت رسانی در آسایشگاه جانبازان شهید مدنی در محله نظام آباد تهران کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها ۲۵-۳۰ سالی است در این آسایشگاه از تنهایی رنج می‌برند و اگر از خانواده‌هایشان هم کسی بخواهد به دیدن‌شان برود تنها ماهی یکبار می‌توانند این کار را انجام دهند.

روزهای کرونایی در آسایشگاه‌های جانبازان

طلاب جهادگر در قدم بعدی خود را به انجمن و محل نگه داری بیماران اوتیسمی در جنت آباد رساندند و بعد از آنکه وارد عمل شدند توانستند با شیف بندی فشرده خود هم در انجام ضدعفونی به این دو مرکز کمک کنند و هم بیماران اوتیمسمی و  نیز جانبازان را در انجام دادن امور روزانه یاری برسانند و خوشبختانه ارمغان این گروه جهادی برای جانبازان آن شد که در این مدت یک ماه حتی یک نفر از این جمع ۲۱۵ نفره جانباز هم دچار این ویروس منحوس نشد.

روزهای کرونایی در آسایشگاه‌های جانبازان

اما این همه کار طلاب بسیجی نبود و بعد از آنکه آن‌ها با امر ولی خود مبنی بر یاری رسانی به نیازمندان در قالب رزمایش همدلی مطلع شدند بار دیگر پای کار آمدند و با کمک مردم و خیران توانستند تعداد هشت هزار بسته بهداشتی و غذایی بین نیازمندان توزیع کنند. 

روزهای کرونایی در آسایشگاه‌های جانبازان

رضا آقاجانلو رئیس گروه جهادی شهید مخبر از اضافه شدن سایر طلاب و جوانان جهادی به مجموعه خود استقبال می‌کند و هرکسی را که مایل به اضافه شدن به این جمع باشد می‌خواهد تا با وی تماس بگیرد.

داشتم فکر می‌کردم که معنی آن کمک مؤمنانه‌ای که رهبری در سخنرانی نیمه شعبان خود فرمود چه بود و چه فرقی با سایر کمک‌ها دارد که یادم آمد وقتی نزدیک غروب دومین روز ماه مبارک رمضان خواستم تا سوألی از این طلبه جهادی بپرسم و به او زنگ زدم، تلفن بوق می‌خورد اما جوابی نبود تا آنکه در لحظه آخر جواب داد «برادر  به بنده خبر دادند که حال یکی از جانبازان مساعد نیست و در حال رفتن به آنجا با موتور هستم و باران شدیدی نیز می‌بارد اجازه بدهید خودم تماس می‌گیرم» آری؛ به جواب خود رسیدم، کمک مؤمنانه جز این عمل با اخلاص معنای دیگری نمی‌تواند داشته باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس