کد خبر 1180791
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
یک پنجم متهمان حمله به کنگره آمریکا سابقه نظامی دارند

یک سازمان امنیتی آمریکایی هشدار داد حامیان افراطی و تندرو ترامپ، خواستار برخورد خشن و حتی اعدام قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکراتی هستند که به محکومیت او رأی دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با شکست خوردن تلاش‌های نمایندگان دموکرات برای نشان دادن خطر محکوم نشدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور در دادگاه استیضاح، کارشناسان امنیتی درباره خطری که استیضاح‌کنندگان ترامپ را تهدید می‌کند هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

استیضاح ترامپ و چشم انداز سیاسی آمریکا

یک سازمان غیر دولتی و امنیتی در آمریکا، موسوم به «گروه اطلاعاتی سایت» (SITE) بامداد یکشنبه بعد از تبرئه شدن ترامپ در دادگاه استیضاح، هشدار داد که حامیان افراطی او به دنبال برخورد خشن با رأی‌دهندگان به استیضاح ترامپ هستند.

«ریتا کاتز» مدیر صهیونیست این سازمان امنیتی-اطلاعاتی، در صفحه توئیتر خود نوشت: «در حالی که ترامپ توسط سنا تبرئه شد، افراطی‌های راست‌گرا از همین الان برای خشونت علیه جمهوری‌خواهان "خائن" و دموکرات‌هایی که به محکومیت [ترامپ] رأی دادند، دعوت می‌کنند».

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه طی رأی‌گیری در جریان پنجمین روز بررسی دومین استیضاح رئیس‌جمهور سابق این کشور، او را از اتهامات تبرئه کردند.

بیشتر بخوانید:

اعلام پیروزی ترامپ بعد از تبرئه در استیضاح؛ «کارهای زیادی برای انجام داریم!»

کاتز با نقل قول از حامیان افراطی و خشن ترامپ، ادامه داد: «آنها می‌گویند که برخی از آنها را باید به دلیل خیانت، تنبیه کرد و نهایتاََ در انظار عمومی اعدام نمود! این میراث دوره ترامپ است».

وی در توئیت دیگری افزود:‌«این اظهارات، اثباتی بر عواقبی هستند که تبرئه [ترامپ] در پی دارد. افراطی‌ها این [تبرئه] را به عنوان مبنایی برای تداوم (خشونت‌ها) به سال ۲۰۲۴ می‌دانند، زمانی که معتقدند او (ترامپ) دوباره نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود».

مدیر سازمان اطلاعاتی-امنیتی سایت تصریح کرد که این تبرئه، جان تازه‌ای به جنبشی داد که در تاریخ ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا حمله کرد.

سناتورهای جمهوری‌خواه در حالی از رئیس‌جمهور سابق هم‌حزبی خود دفاع کردند که سه روز پیش، مدیریت‌کنندگان دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا، فیلم‌های بهت‌آوری از روز حمله حامیان وی به ساختمان کنگره، ضرب و شتم مأموران پلیس و گریختن هراسان مسئولان آمریکایی از جمله معاون رئیس‌جمهور سابق منتشر کردند.

همچنین این تبرئه در حالی انجام شد که مدیریت‌کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح ترامپ پیشتر هشدار دادنده بودند اگر او در این دادگاه محکوم نشود، می‌تواند دوباره حمله به ساختمان کنگره را تکرار کند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن اعلام پیروزی بعد از تبرئه شدن در دادگاه استیضاح، بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    3 0
    به درک اسفل سافلین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس