کد خبر 1180785
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۷
میگرن نمایه سردرد نمایه

میگرن یک بیماری آزار دهنده است که می‌توان برای درمان آن به جای استفاده از مسکن‌های شیمیایی از نوشیدنی‌های مفید استفاده کرد.

به گزارش مشرق، میگرن یک بیماری آزار دهنده با درد غیر قابل تحمل است که انواع مختلفی از مسکن‌ها برای کنترل درد آن مورد نیاز است، زیرا در یکی از دو قسمت لوب‌های مغز ایجاد می‌شود و درصد آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

سردردهای فصلی چرا سراغ ما می‌آیند؟

در این گزارش ۵ مورد از بهترین نوشیدنی‌ها برای تسکین درد میگرن و بی نیازی به استفاده از داروهای مسکن بیان شده است.

۱ - آب ولرم

آب ولرم به بهبود جریان خون غنی از اکسیژن به تمام اندام‌های حیاتی بدن کمک می‌کند و این همان چیزی است که بیماران میگرنی به دلیل کمبود خون‌رسانی به مغز، اما به شرط خفیف بودن، به آن نیاز دارند.

۲ - ترکیب آبلیمو و عسل

آبلیمو علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و ترکیب آن با عسل برای درمان میگرن موثر خواهد بود.

۳ - نوشیدنی نعناع

در معالجه میگرن می‌توان به یک نوشیدنی نعناع اعتماد کرد، زیرا این نوشیدنی حاوی درصد بالایی از منتول است که به آرامش اعصاب و عضلات معده کمک می‌کند.

۴ - چای زنجبیل

چای زنجبیل به شل شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و جریان خون اکسیژنه به مغز را بهبود می‌بخشد. همچنین از نظر خاصیت ضد التهابی بسیار مفید است، بنابراین نوشیدنی مفیدی در درمان میگرن خواهد بود، به خصوص اگر ارزش غذایی آن با افزودن لیمو افزایش یابد.

۵ - شیر بادام

شیر بادام حاوی درصد بالایی از منیزیم است که کمبود آن در بدن منجر به میگرن و قرار گرفتن مداوم در معرض حملات میگرنی می‌شود.

این نوع شیر حاوی مواد معدنی برابر با اثر آسپرین است که معمولاً برای تسکین میگرن استفاده می‌شود. البته خوردن چند عدد بادام خام هم در درمان میگرن موثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علوی IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    2 0
    بهترین درمان برای میگرن زالو درمانی است و فوری جواب می دهد . پشت گوش زالو بیندازید و اگر میگرن شما شدید است این روش را سه بار به فاصله دو هفته تکرار کنید بیماری درمان می شود البته چون عامل میگرن معمولا بیماری های داخلی از جمله معده است ممکن است بعد از یک سال دوباره عود کند که در این صورت تنها یک بار زالو انداختن کافی است. حتما متخصص زالو درمانی این کار را بکند.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    5 0
    امیدوارم چیزی که نوشتین درست ازاب دربیاد چون این روزا سردرد خیلی شدیدی دارم
    • امیر IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 2
      تا 6 ماه ک میگم اینا رو مصرف نکن صد درصد خوب میشی لبنیات به ویژه پنیر وماست فلفل رو بنداز تو سطل زباله گوجه هندوانه وسیب قرمز اصلن نخور تشنه شدی اب ولرم بخور حمام هم شبها برو وسرت رو خوب خشک کن جای تاریک بخواب از ی سری مسایل تنشزا دوری کن
  • سیدصادق حسینی IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    همه مسئولیم که هرکاری می توانیم بعنوان یک مسلمان انجام بدهیم که گرهی ازمشکلات مردم بازبشه نه اینکه خوشحال باشیم ازاینکه نارسائی هاهست پس برادران عزیزاگرنوش نیستیم نیش نباشیم
  • جوادحان IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    من چون به اینگونه مسایل علاقه مندم برایم جالب ومفید است وخواهشمندم به مواردبیشتری اشاره کنید ممنون اززحمات شما.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    من که فقط از زندگی این سردردای شدید رو میفهمم
  • هاتف IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 0
    درمان قطعی در کمترین زمان با کمترین هزینه در واقع معجزه در اینستاگرام آنتی سینوزیت میگرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس