افشاگری نیویورک‌تایمز از ابعاد واقعی ابتلای ترامپ به کرونا

به نوشته یک نشریه آمریکایی ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کووید۱۹ بسیار شدیدتر از آن چیزی بوده که قبلا اعلام شد. این نشریه می‌گوید میزان اکسیژن خون ترامپ پیش از انتقال به بیمارستان شدیدتر از اعلام کاخ سفید کاهش یافته بود.

به گزارش مشرق، اکتبر سال گذشته و کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ایالات متحده اعلام شد که رئیس جمهوری وقت آمریکا، دونالد ترامپ به کرونا مبتلا شده است.

ترامپ پس از مثبت شدن آزمایش تشخیص ابتلای او به کرونا به بیمارستان نظامی والتررید در شمال واشنگتن منتقل شد و پزشکان معالج حال عمومی‌اش را خوب توصیف کردند.

روزنامه "نیویورک‌تایمز" شامگاه پنج‌شنبه، ۱۱ فوریه گزارش داده که حال رئیس جمهوری پیشین ایالت متحده هنگام انتقال به بیمارستان بسیار بدتر از آن بوده که تا کنون اعلام شده است.

این روزنامه به نقل از چهار منبع مطلع که هویت آنها فاش نشده می‌گوید میزان اکسیژن خون دونالد ترامپ قبل از بستری شده در بیمارستان به سطح خطرناکی کاهش یافته بود.

دونالد ترامپ ۷۴ ساله در مجموع سه روز در بیمارستان بستری بود و به گفته پزشکان معالجش در این مدت داروهای مختلفی از جمله "رمدسیور" را مصرف کرده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، کارشناسان داروهایی که برای معالجه ترامپ تجویز شده بود را نشانه‌ای از وخامت حال او و جدی بود ابتلایش به بیماری کووید۱۹ ارزیابی می‌کنند.

منابع مطلع به این نشریه گفته‌اند که میزان اکسیژن خون ترامپ پس از ابتلا به کرونا به حدود ۸۰ درصد کاهش یافته بود در حالی که کارشناسان وضعیت بیمار با اکسیژن کمتر از ۹۰ درصد را مخاطره‌آمیز ارزیابی می‌کنند.

کاخ سفید سال گذشته میزان اکسیژن خون دونالد ترامپ را حدود ۹۳ درصد اعلام کرده بود. نیویورک‌تایمز می‌گوید عکسبرداری از ریه‌های ترامپ نشانه‌های قابل تشخیص از عفونت را آشکار کرده‌اند. پیش از این در این باره گزارشی منتشر نشده بود.

دونالد ترامپ به خاطر جدی نگرفتن خطر شیوع کرونا همواره با انتقادهای شدیدی روبرو بود. بسیاری معتقدند سیاست‌های ناکارآمد دولت ترامپ برای مهار پاندمی کرونا در شکست او در انتخابات ریاست جمهوری بی‌تاثیر نبوده است.

تمسخر جو بایدن به دلیل ماسک زدن

رئیس جمهوری پیشین آمریکا تا مدتها از ماسک استفاده نمی‌کرد و در نخستین مناظره انتخاباتی با رقیب خود جو بایدن او را به خاطر استفاده از ماسک مسخره کرد.

سال گذشته و در روزهایی که آمریکا درگیرترین کشور جهان با پاندمی کرونا بود دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی در کاخ سفید جدی گرفته نمی‌شد.

این بی‌توجهی‌ها به ابتلای تعداد زیادی از همکاران و نزدیکان دونالد ترامپ، از جمله همسرش ملانیا و هوپ هیکس، مدیر روابط عمومی کاخ سفید منجر شد.

تا کنون نزدیک به ۲۷ میلیون و ۳۹۱ هزار مبتلا به کووید۱۹ در ایالات متحده شناسایی شده و این تعداد حدود یک چهارم کل مبتلایان در ۱۹۲ کشور جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    3 0
    کاش میرفت به درک
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 0
    پیرسگ وحشی کاش میرفت به جهنم
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    حیف بود که به همین راحتی سقط میشد.این قمارباز زنباره باید به دست یاران حاج قاسم به درک فرستاده بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس