کد خبر 1180001
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
عبدالله ویسی: چندش‌آور است که یک مربی به هر قیمتی می‌خواهد پیروز شود/ لیگ را مسخره کرده‌اند

سرمربی خیبر خرم‌آباد از مربیان و بازیکنانی که به شدت به داوران دیدارهای لیگ دسته اول فوتبال اعتراض می‌کنند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، عبدالله ویسی درباره تساوی خیبر خرم‌آباد مقابل شاهین شهرداری بوشهر اظهار داشت: این یک دیدار شش امتیازی بود و هر دو تیم برای پیروزی تلاش می‌کردند که می‌توانست گل هم داشته باشد. ما تا محوطه جریمه حریف جلو می‌رویم، اما آنجا دست مربی نیست. این به خلاقیت، شعور و درک بازیکن از توپ‌هایی که دریافت می‌کند، بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

ویسی: پسر وزیر کشور را خط زدم

نباختن تیم با مربی است، نبردن تیم با بازیکن
وی با بیان اینکه مربی نباید به بازیکنش بگوید در ۱۸ قدم حریف چه کند، تصریح کرد: هیچ وقت مربی به مسی نمی‌گوید آنجا چه کند و هیچ وقت هم کلوپ به بازیکنش نمی‌گوید در محوطه جریمه باید چه کاری انجام دهد. رساندن بازیکن به محوطه جریمه با مربی است و تمام‌کنندگی با بازیکن. نباختن تیم با مربی است، اما وقتی نمی‌برد، یعنی خلاقیت فردی به خوبی اجرا نمی‌شود که امیدوارم با تمرکز بچه‌ها،‌ خلاقیت به بازی‌های آتی به برتری خیبر منجر شود.

از ابتدا بهتر شدیم اما هنوز راضی نیستم
سرمربی خیبر خرم‌آباد در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد شاگردانش در هفته‌های گذشته لیگ دسته اول رضایت دارد یا خیر، بیان کرد: تیم ما از ابتدا بهتر شده است، اما راضی هم نیستم. چون تساوی‌های زیادی کسب کردیم که تلاش می‌کنیم این تساوی‌ها به بُرد تبدیل شود. هنوز کار داریم، اما امیدوارم این اتفاق در نیم‌فصل دوم با اضافه شدن بازیکنان مدنظر ما رخ دهد.

می‌خواهم روی بازیکنانی تمرکز کنم که باوجودتر بازی می‌کنند
ویسی در مورد کنار گذاشتن هفت بازیکن تیم خود به تسنیم گفت: این موضوع هم به خاطر عملکرد فنی و هم مصدومیت آنها بود و مجبور شدم چنین کاری کنم. این بازیکنان مرتب مصدوم می‌شدند که از لحاظ روانی به من و تیم خیبر آسیب می‌زد. من باید کارم را انجام دهم و بازیکن باید در اختیار باشگاه و تیمش باشد. من تاکنون چنین کاری انجام نداده بودم، اما دوست دارم تمرکزم بیشتر روی کسانی باشد که باوجودتر بازی می‌کنند، مصدوم نمی‌شوند و از لحاظ فنی بیشتر به دردمان می‌خورند.

سومی لیگ یک هم قابل هضم نیست
وی در پاسخ به این پرسش که هنوز به دنبال صعود به لیگ برتر است یا خیر، خاطرنشان کرد: رتبه سوم با چهاردهم در لیگ دسته اول تفاوتی ندارد و صعود به لیگ برتر تنها هدف ماست. از روزی که آمدم، عملکرد خیبر نسبت به تفکراتی که نسبت به تیم داشتم راضی‌کننده بوده است، اما هنوز کار داریم. امیدوارم در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل با اضافه شدن بازیکنان مدنظر، کارهای بزرگی انجام دهیم و به آن هدف برسیم. یک مربی می‌گوید ما در نیمه بالایی جدول بودیم یا تیم‌مان سقوط نکرد، اما اینها به درد من نمی‌خورد. باید تمرکز خود را بگذاریم و به تیم انگیزه بدهیم تا به لیگ برتر برسیم. حتی سومی هم برای من قابل هضم نیست.

چندش‌آور است که یک مربی به هر قیمتی می‌خواهد پیروز شود
سرمربی خیبر خرم‌آباد در این باره که آیا اشتباهات داوری یکی از دلایل ناکامی تیمش در هفته‌های گذشته بوده است یا خیر، اظهار داشت: قبلاً تماشاگران با هم چالش داشتند و حالا مدیران، مربیان و بازیکنان با یکدیگر یا با داور درگیر می‌شوند. آنها لیگ را مسخره کرده‌اند و لیگ دسته اول و لیگ برتر اینگونه شده است. چندش‌آور است که یک مربی به هر قیمتی بخواهد بُرد بیاورد و بخواهد با داد و بیداد کردن، اتفاقات را به سود خود رقم بزند. این مسائل باعث زشتی فوتبال می‌شود که ما چنین کاری نمی‌کنیم.

برای صعود به لیگ برتر باید تفکرات خود را بالا ببریم
ویسی با بیان اینکه برخی تیم‌ها چنین اتفاقات زشتی را رقم می‌زنند، تصریح کرد: من داوری را بهانه نمی‌آورم، اما کل مجموعه ما کار دارد. برای صعود به لیگ برتر باید تفکرات خود را بالا ببریم تا نباختن ما ادامه داشته و به پیروزی تبدیل شود. اتفاقات رخ داده در هفته‌های گذشته زیبنده فوتبال ایران نیست. برخی مربیان خودشان با داور صحبت نمی‌کنند و به دستیاران یا بازیکنان خود می‌گویند چنین کاری انجام دهند.

داور را برای یک اوت دیوانه می‌کنند
وی با بیان اینکه نمی‌داند چرا داوران برخورد قاطعی با این مسئله نمی‌کنند، به تسنیم گفت: یک مربی در یک مسابقه به داور فحاشی کرد، اما اخراج نشد. این موضوع، جامعه پاک داوری ما را زیر سؤال می‌برد و برخی داوران تحت تأثیر این اتفاقات قرار می‌گیرند. برخی از آنها هم شرافتمندانه سوت می‌زنند و تحت تأثیر حاشیه‌ها نیستند. متأسفانه روی اوت معمولی یک بازی جار و جنجال راه می‌اندازند. اینکه دیگر پنالتی یا آفساید نیست که در سرنوشت یک بازی مؤثر باشد، اما داور را سر یک اوت دیوانه می‌کنند.

خیبر لیگ دویی بسته شده، اما باید به لیگ برتری شدن فکر کنیم
سرمربی خیبر خرم‌آباد در این باره که گفت کل مجموعه این باشگاه جا برای کار دارد و اینکه آیا منظورش مدیریت باشگاه خیبر است یا خیر، خاطرنشان کرد: باشگاه خیبر امکاناتی در حد لیگ برتر برای ما فراهم کرده است و به مدیران باشگاه خسته نباشید می‌گویم. قبلاً می‌گفتند اگر تیم در لیگ دسته اول بماند هم خیلی ممنون، چون تیم لیگ دویی بسته شده است. من نمی‌توانم این موضوع را درک کنم و باید به لیگ برتری شدن فکر کنیم. منظورم از تفکرات مجموعه، مجموعه بازیکنان، کادر فنی و سرپرستی تیم بود. امیدوارم این تفکرات به اعضای تیم داده شود و کار بزرگی در پایان فصل رقم بزنیم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    درود ب شرافتت بزرگ مرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس