کد خبر 1179695
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
عراق| نتایج عملیات حشد شعبی علیه داعش در دیالی/ دستگیری ۷ تروریست در ۳ استان

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری ۷ تروریست در چندین استان این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان حشد شعبی در گفتگو با وبسایت المعلومه نتایج عملیات امنیتی «قره تپه» در شمال استان دیالی را تشریح کرد.

التمیمی اظهار داشت، نیروهای امنیتی مشترک یک عملیات پیشرفته با حمایت هواپیماهای ارتش در منطقه شرقی و غربی ناحیه قره تپه به منظور پیگرد بقایای گروه تروریستی- تکفیری داعش ترتیب دادند.

وی تصریح کرد که در این عملیات بیش از 10000 دونم زمین کشاورزی پاکسازی شد.

فرمانده حشد شعبی افزود، عملیات مذکور در چارچوب پایان دادن به هرگونه حضور هسته‌های داعش و تامین امنیت مناطق نزدیک به روستاهای آزاد شده و مناطق مواصلاتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز عملیات حشد الشعبی و ارتش عراق علیه داعش

فرمانده حشد الشعبی: آمریکا از داعش حمایت می‌کند

رزمندگان حشد الشعبی حمله داعش به جرف الصخر را دفع کردند

محمد التمیمی همچنین از دفع حمله تکفیری‌ها به یک مرکز امنیتی در شمال شرق دیالی خبر داد.

وی بیان کرد: نیروهای ارتش عراق، حمله داعش به یک مرکز امنیتی در اطراف روستای الاصلاح در نزدیکی ناحیه جلولا در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه را ناکام گذاشتند.

التمیمی گفت: اوضاع تحت کنترل است و تروریست‌های داعشی فرار کردند.

مراکز ارتش در اطراف روستای الاصلاح و روستای شیخ بابا در اطراف ناحیه جلولا در استان دیالی طی ماه‌های اخیر شاهد حملاتی از سوی تکفیری‌ها بوده است.

از سوی دیگر «علی المظفر» معاون اداری فرماندهی عملیات شرق الانبار حشد شعبی عراق از نصب دوربین‌های حرارتی به منظور رصد تحرکات تروریست‌هایی که به دنبال رخنه به مناطق شرقی شهر فلوجه هستند، خبر داد.

وی افزود: نیروهای حشد شعبی مستقر در مناطق جزیره بخش الکرمه در شرق شهر فلوجه اقدام به نصب دوربین‌های حرارتی در راستای اقدامات پیشگیرانه برای رصد تحرکات داعش کردند.

المظفری تاکید کرد: مناطق جزیره الکرمه بستر مناسبی برای تحرکات تروریست‌ها محسوب می‌شود.

از سوی دیگر ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعات نظامی موفق شدند 7 تروریست را در استان‌های الأنبار و نینوا و کرکوک دستگیر کنند.

در بیانیه ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است، یگان‌های اداره اطلاعات نظامی در تیپ‌های 10 و 7 فرماندهی عملیات الانبار چهار تروریست را در مناطق مختلف این استان دستگیر کردند. یگان‌های اداره اطلاعات نظامی در تیپ 16 فرماندهی عملیات نینوا نیز موفق به دستگیری دو تروریست در جنوب موصل شدند.

بر اساس این بیانیه همچنین یگان‌های اطلاعات نظامی تیپ 8 نیز یک تروریست را در استان کرکوک دستگیر کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس