کد خبر 1179622
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
وزارت خارجه آمریکا: موضع ما درباره خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه ثابت است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه موضع واشنگتن درخصوص خرید سامانه‌های پدافند موشکی روسی توسط ترکیه تغییری نکرده، گفت همچنان از آنکارا می‌خواهند که دست از اس-۴۰۰ بکشند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم امیدواری ترکیه به تغییر رویکرد دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» درباره خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» توسط آنکارا از روسیه، واشنگتن اما بر ثابت بودن موضع خود در این باره تاکید کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد اخیر ترکیه مبنی بر اینکه سامانه اس-۴۰۰ را به صورت دائم فعال نگاه نمی‌دارند، گفت موضع آمریکا در این خصوص تغییری نکرده و کماکان از آنکارا می‌خواهد از این سامانه دست بکشد.

بیشتر بخوانید:

سفیر آمریکا: باید مشکل خرید اس ۴۰۰ در ترکیه حل شود

عربستان سعودی، به دنبال خرید اس ۴۰۰ و سوخو ۳۵ از روسیه است

برای خرید دومین سامانه «اس-۴۰۰» از آمریکا اجازه نمی‌گیریم

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس طی نشست خبری روزانه توضیح داد: «اس-۴۰۰های روسیه با تجهیزات ناتو همخوانی ندارد و امنیت فناوری‌های ناتو را تهدید می‌کنند. آنها با تعهدات ترکیه به عنوان یک متحد ناتو مطابقت ندارند».

وی همچنین خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در روزهای پیش رو با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود درباره روابط دوجانبه و موضع واشنگتن حول این سامانه پدافند موشکی روسی گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ترکیه متحد قدیمی و ارزشمند ما در ناتو است... ما به دنبال همکاری در اولویت‌های مشترک هستیم و برای رفع اختلافات وارد گفت‌وگو خواهیم شد».

آمریکا بیست و چهارم آذر ماه در اعتراض به اقدام آنکارا در خرید سامانه اس-۴۰۰، سازمان صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن را تحریم کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اواخر دی ماه با تایید انجام گفت‌وگوهای رسمی بین آنکارا و مسکو برای خرید دومین سامانه پدافند موشکی از روسیه، تاکید کرد برای خرید دومین سامانه اس-۴۰۰ از آمریکا اجازه نمی‌گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس