کد خبر 1179537
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
واکسن اسپوتنیک 5

سفیر روسیه در لبنان از گفت و گوی مقامات دو کشور در خصوص واردات واکسن اسپوتنیک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری نووستی، سفیر روسیه در لبنان از گفت و گوی مقامات لبنانی و روسی در خصوص واردات واکسن ضد کرونای اسپوتنیک خبر داد.
الکساندر روداکوف، سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد مذاکرات جاری با لبنان برای واردات واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به این کشور عربی در جریان است.

بیشتر بخوانید:

ونزوئلا: هفته آینده واکسن روسی را تحویل می‌گیریم

روداکوف در ادامه اعلام کرد: پیشرفت خوبی صورت گرفته است. قانونی مرتبط به تصویب رسیده و دولت لبنان اجازه واردات و بکارگیری واکسن‌هایی از جمله واکسن اسپوتنیک وی را داده است.

سفیر روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد مذاکرات جاری که در سطح دولت‌ها و نیز هیئت‌های تجاری در حال انجام است، به کمک به لبنانی‌ها در مسأله مبارزه با ویروس کرونا منجر شود.

بیشتر بخوانید:

روز اول واکسیناسیون کرونا چگونه گذشت؟ +عکس

سفیر روسیه همچنین اعلام کرد حتی در این شرایط همه گیری دشوار، تلاش برای توسعه روابط میان روسیه و لبنان قطع نشد.
تا کنون بنابر داده‌های رسمی، بیش از ۳۲۴ هزار نفر در لبنان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از سه هزار و هفتصد نفر آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمریکا با دارا بودن بیش از ۲۷ میلیون مبتلا به کرونا، رتبه نخست را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است که از این تعداد، بیش از ۴۷۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین هند با دارا بودن بیش از ۱۰ میلیون مورد مبتلا، رتبه دوم را در میان کشورهای جهان داراست. شمار مرگ و میر بر اثر کرونا در این کشور تا کنون به بالای ۱۵۵ هزار نفر رسیده است. تا کنون بیش از ۱۰۷ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از دو میلیون و ۳۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس