رئیسی نمایه

رئیس قوه قضاییه گفت: ما به نام ایران اسلامی می‌گوییم که خواهان عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع و مقاوم در مقابل دشمن هستیم و خواهان عراقی مستقل هستیم که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس کند.

به گزارش مشرق؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز سه شنبه در جمع علما، سفرای خارجی مقیم عراق، فرهیختگان و نخبگان جامعه عراقی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به شکست‌های متعدد دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ایران،‌ اظهار کرد: دشمن هشت سال با تحریک صدام و صدامیان جنگ را بر مردم عراق و ایران تحمیل کرد، کودتاها و توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری را برنامه ریزی کرد و بسیاری از فتنه‌ها را علیه این انقلاب نوپا برانگیخت برای اینکه این انقلاب و نظام شکل نگیرد اما نتوانست.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن بسیار تلاش کرد که نظام اسلامی تشکیل نشود و نتوانست، گفت: در دهه دوم انقلاب دشمن بسیار تلاش کرد انقلاب اسلامی تثبیت نشود و نتوانست در دهه سوم تلاش کرد انقلاب و پیام انقلاب توسعه به ملت‌ها و کشورهای دیگر نکند و باز هم نتوانست.

جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها را در منطقه نخواهد داد/ آمریکا در هیچ کشوری امنیت ایجاد نکرده بلکه خود عامل ناامنی بوده است

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن ۴۰ سال توطئه کرد اما تمام توطئه‌های او نقشه بر آب شد و نتوانست کاری از پیش ببرد و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

آیت الله رئیسی درباره توطئه جدید در منطقه خاطرنشان کرد: با فتنه صهیونیست‌ها،‌ با سلاح و امکانات آمریکایی‌ها و با پول سعودی‌ها، دشمنان  نقشه‌های بسیاری که کشیدند، گروه‌های تکفیری را به جان مردم مسلمان در این منطقه انداختند، خون‌ها ریختند، جنایت‌ها کردند خانه‌ها ویران کردند.

وی افزود: رسما خانم کلینتون در پشت دوربین در مقابل چشم و دیدگان همه دنیا اعلام کرد داعش را ما تشکیل دادیم و مجهز کردیم و به جان مردم مسلمان انداختیم و این اعتراف استکبار جهانی و آمریکاست.

آیت الله رئیسی درباره فتنه شکست خورده داعش تشریح کرد: گروه‌های تکفیری را با عنوان دولت اسلامی و با آرم جعلی «لا اله الا الله» به جان مردم مسلمان انداختند اما این‌بار نیز دشمن خواست و نتوانست، چون ملت مسلمان عراق، ایران و ملت‌های مسلمان منطقه آگاه و بیدار شده بودن؛ آن‌ها توطئه دشمن را شناختند و گول شعارهای داعش و داعشی‌ها را نخوردند و فهمیدند این جنس کار جنس کار صهیونیستی و اسرائیلی است.

رئیس دستگاه قضا افزود: داعشی‌ها در سوریه، عراق و منطقه قتل و غارت کردند و فتنه به راه انداختند لکن جوانان برومند، فرهیختگان با بصیرت مقتدای با بصیرت ما امام خامنه‌ای، مقام مرجعیت در عراق به مردم آگاهی و بیداری بخشیدند و هشدار دادند که توطئه دست آمریکا، صهیونیست و دشمن را بشناسید.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: حشد الشعبی، جوانان برومند عراق، ایران، سوریه و لبنان و در همه منطقه به میدان آمدند و در برابر فتنه داعش جانفشانی و ایستادگی کردند و حزب الله با همه وجود به منطقه و در منطقه نقش آفرینی کرد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر نقش روحانیت و فرهیختگان در دفع فتنه داعش گفت: روحانیت، فرهیختگان و انسان‌های با بصیرت حضور با معنا پیدا کردند  و شهدای بسیاری تقدیم شد تا در نهایت دست توطئه دشمن را برملا کردند و نقاب را از چهره کریه آمریکایی‌ها کنار زدند و حقیقت استکباری امریکا را برملا کردند.

آیت الله رئیسی افزود: در نهایت آمریکا مستاصل شد و فهمید آنچه در منطقه نقش آفرین است چهره ای مثل ابومهدی در عراق و چهره ای مثل حاج قاسم سلیمانی است که در منطقه نیروهای جوان و مخلص را به خط می کنند برای همین برای ترور آن‌ها نقشه کشید و آنها را به خاک وخون کشید به این تصور که با شهادت ابومهدی و حاج قاسم جریان مقاومت تمام می‌شود ولی جریان مقاومت استوارتر، پایدارتر از همیشه خودنمایی کرد و می کند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها، توطئه و فتنه‌گری فتنه‌گران را در این منطقه نخواهد داد و به برکت خون مطهر شهیدان جریان استعماری و استکباری آمریکایی‌ها و مستکبرین در این منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

وی خطاب به ملت عراق گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وحدت و انسجام ملی بود و توصیه همیشه امام راحل (ره) و توصیه امروز رهبر معظم انقلاب و مرجعیت انسجام و وحدت و یکپارچگی و   چنگ زدن به ریسمان نجات بخش خداوندی است.

 وی تاکید کرد:  آمریکا و به اصطلاح نیروهای ائتلاف مشکل هیچ ملتی را حل نکرده و نمی‌کنند و سابقه امریکا در هیچ منطقه‌ای ایجاد امنیت نبوده بلکه خودش موجب ناامنی در منطقه است. آنها که امنیت در عراق را ایجاد می‌کنند، خود ملت عراق و جوانان و فرهیختگان عراق این کشور هستند.

آیت الله رئیسی افزود: ما به نام ایران اسلامی می‌گوییم که خواهان عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع و مقاوم در مقابل دشمن هستیم و خواهان عراقی مستقل هستیم که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مایوس کند. 

وی ادامه داد: عراق همچنان که در مقابل ظالمان و متجاوزان و تکفیری ها از خود کارنامه درخشان نشان داده از این پس در برابر همه متجاوزان با همبستگی ملی و همبستگی با همه مسلمانان در منطقه از خود جلوه ای گویاتر و موثرتر نشان دهد.

رئیس قوه قضاییه گفت: خون شهید المهندس و سلیمانی با یکدیگر مخلوط شد این اختلاط رمز پیوند دو ملت ایران و عراق است. این خون نه فقط در جاده فرودگاه بغداد، در جای جای این سرزمین خون ایرانی و عراقی به هم پیوند خورده و صدها سال است که چنین است  و صدها سال دیگر باقی خواهد ماند، این پیوند دو ملت ناگسستنی است.

رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: آنها که در سر اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق را می پرورانند فقط آبروی خود می‌برند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 4
    احسنت ایران و عراق وکشور های منطقه اگه یکی بشن که دارن میشن ان شالله بزودی نبض اقتصاد جهان متعلق به این منطقه میشه
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 0
    امریکاییها در تقریبا تمامی کشور های منطقه حضور نظامی وپایگاه دارند،ترکیه ،عراق،سوریه ،افغانستان،پاکستان،همه کشورهای حاشیه خلیج فارس،حتی اذربایجان.حالا ایا معنی نفوذ غیر از این است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس