سید محمود علوی نمایه

سخنان محمود علوی؛ فضا را برای تحرکات ایران هراسانه آماده کرده و دشمنان با بهره‌برداری از آن‌یک افسانه جعلی را به نام ایران سندسازی می‌کنند.

سرویس سیاسی مشرق- اظهارات شب گذشته وزیر اطلاعات همه را شگفت‌زده کرده است؛ محمود علوی در گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دوم سیما در واکنش به وضعیت پرونده هسته‌ای ایران در اظهاراتی شتاب‌زده و غیرقابل‌دفاع می‌گوید: مقام معظم رهبری در فتوایشان فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای حرام اخلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیاندازند ممکن است رفتارش با گربه آزاد فرق کند؛ اگر ایران را به آن سمت هل دهند آن‌وقت تقصیر ایران نیست».

باید از وزیر محترم اطلاعات پرسید که آیا بیان برداشت منطق شرعی عدم تمایل ایران به دستیابی به بمب اتم را باید به‌حساب نقطه‌نظر شخصی وزیر نوشت یا آن را استراتژی نظام در برخورد با دموکرات‌ها تلقی کرد؟

پاسخ به این سؤال روشن است! ادعای علوی در خصوص احتمال ساخت سلاح هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که تاکنون چندین بار رهبر انقلاب اسلامی «حرام بودن» ساخت، نگه‌داری و به‌کارگیری این قبیل از تسلیحات را به‌صراحت اعلام و در این خصوص فتوا صادر کرده‌اند. همچنین رهبر انقلاب در مهرماه سال ۹۸ در جمع استعدادهای علمی کشور به‌صراحت می‌فرمایند: «می‌توانستیم، اما در راه ساخت بمب اتم وارد نشدیم؛ استفاده از بمب اتم حرام قطعی و شرعی است»[۱]

همچنین رهبر انقلاب در سال ۸۹ و در پیامی به نخستین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه فتوای تحریم استفاده از سلاح‌های اتمی را تکرار کرده و فرمودند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتارجمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این‌گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همهٔ امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفهٔ همگان می‌دانیم»[۲]

با وجود تأکید مکرر رهبر انقلاب اسلامی سال‌هاست که دشمنان ایران با تکیه بر اسنادی واهی و خیالی تهران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌کنند، حالا با این اظهارات عجیب که با قدرتی بدتر از یک بمب اتم در فضای رسانه‌های خارجی و فارسی‌زبان ضدانقلاب دست‌به‌دست می‌شود، باید از وزیر اطلاعات پرسید آیا این دست اظهارنظرها دست‌مایه‌ای برای پیش‌فرض‌های دروغین آن‌ها نشد؟

بسیاری از تحلیل گران خارجی اظهارات وزیر اطلاعات را مصداق نظرات نظام لحاظ کرده و مدعی می‌شوند که فتوای شرعی رهبر انقلاب شامل اصل پویایی فقه شیعه شده و انعطاف‌پذیر است و از همه بدتر نظام را متهم به یک دروغ‌گویی بزرگ می‌کنند. این در حالی است که فتوای رهبر انقلاب هیچ‌گونه تبصره و استثنایی نداشته و بدون تغییر و تفسیر است.

نتیجه سخنان شب گذشته وزیر اطلاعات را حالا می‌شود به روی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب به‌خوبی مشاهده کرد!

درباره سخنان پرهزینه وزیر اطلاعات/ اظهارات اخیر علوی نظر شخصی بود یا سیاست نظام؟!

سخنان محمود علوی؛ فضا را برای تحرکات ایران هراسانه آماده کرده و دشمنان با بهره‌برداری از آن‌یک افسانه جعلی را به نام ایران سندسازی می‌کنند.

اظهارات آقای علوی نه‌تنها خوراک سالانه بخش فارسی وزارت خارجه انگلیس و رادیو سازمان سیا (فردا) را تأمین می‌کند؛ بلکه کلیپ سی‌ثانیه‌ای این اظهارات به‌عنوان بخشی از پرونده هسته‌ای ایران؛ در آژانس و محافل خارجی ضمیمه خواهد شد! و نتایج آن به‌زودی از زبان مقامات آمریکایی و اروپایی شنیده خواهیم شنید.

درباره سخنان پرهزینه وزیر اطلاعات/ اظهارات اخیر علوی نظر شخصی بود یا سیاست نظام؟!

آیا وزیر اطلاعات هنوز نمی‌داند که؛ تحریم و ترور و مذاکره و برجام از ابتدای انقلاب تا به الآن، از نگاه غرب و آمریکا، همواره روی میزاست و مسئله امروز و دیروز نیست که به بهانه آن سخنانی بگوییم که حقانیت ایران زیر سؤال برود! این دست اظهارات به نگاه هر شنونده عاقلی چنین القاء می‌کند که ایران هر بار تحت‌فشار قرار بگیرد ممکن است به سمت سلاح هسته‌ای رفته پس نتیجه‌گیری آنکه ایرانی‌ها همیشه دروغ می‌گویند!

درباره سخنان پرهزینه وزیر اطلاعات/ اظهارات اخیر علوی نظر شخصی بود یا سیاست نظام؟!

از سال ۲۰۰۳ تا امروز، پس از بیش ۵ هزار نفر بازرسی و بیش از ۱۵۰ مرحله ورود و بازرسی تکمیلی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به‌طور مکرر اعلان کرده است که هیچ مدرکی دال بر اینکه حتی یک گرم از مواد هسته‌ای از سوی ایران برای اهداف نظامی به کار گرفته‌شده است، در دست نیست. در برابرش مقامات رژیم صهیونیستی به همین اندازه ایران را متهم کرده‌اند که ایران اورانیوم لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای در دست دارد!

مهم‌تر آنکه ایران هیچ‌گونه تسلیحات تخریب جمعی در اختیار ندارد و همه معاهدات اصلی که تحصیل تسلیحات تخریب جمعی را منع می‌کنند، امضا کرده است؛ معاهداتی از قبیل معاهده تسلیحات بیولوژیکی، معاهده تسلیحات شیمیایی، معاهده منع گسترش تسلیحات تخریب جمعی و معاهده جامع منع آزمایش‌ها هسته‌ای... اما وزیر اطلاعات فقط در یک دقیقه کل تعهدات بین‌المللی نظام را زیر سؤال برده و حالا آمریکایی‌ها را به استناد نفر اول وزارت اطلاعات ایران به‌سادگی محکوم می‌کنند. اگر این تعهدات بین‌المللی برای دولت روحانی ارزشی ندارد، چگونه است که آن‌ها به دنبال رفتارهای دیپلماتیک هستند؟


[1] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/07/17/2114910

[2] https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=9171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 39
  • GB ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    اگر علوی یک حرف درست تو زندگیش زده باشه همین یک حرفش بوده
    • حمیدرضا IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      7 1
      با سلام ..... خدا قوت. التماس دعا ***
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      8 6
      حرف درست از نظر اونهایی که دنبال بهانه دادن بابت هیچ بدست دشمن هستن تا تنها راه از بین رفتن تحریم ها در مذاکره با شد نه لغو شدنشان با قوی شدن اگر این دولت دنبال منافع انرژی صلح آمیز هسته‌ای بود چرا با ننگنامه برجام و با تحمیل این حجم از خسارت و هزینه اون رو سیمان کردن قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      2 5
      مراقب خودت باش
    • محمود خطیبی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      49 63
      کدوم حرف درست برادر؟؟؟وقتی حضرت آقا فتوا دادن این آقای علوی چه کاره هستن؟؟؟؟یکی نیس به آقای علوی بگه حرف زدن بلد نیستی لااقل حرف نزدن رو که بلدی!!!
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      17 8
      چیزی فتوای تتون و تباکو میدونی فتوا بسته به شرایط ممکنه تغییر کنه
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      19 5
      با توجه به مقتضیات زمان فتوا قابل تغییر است.
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      12 16
      وقتی آقا روی نقطه زن بودن موشکها انقدر حساس هستن فتوای حرمت سلاح های کشتار جمعی رو هم صادر میکنن چه هسته ای چه شیمیایی ما مثل آمریکا و غرب جنایتکار نیستیم
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      7 1
      با چه معیاری باید اینطور طلبکارانه در مورد شهید بزرگوار مرحوم دکتر فخری زاده سخن گفته بشه واقعا چه بلایی بر سر نهادهای اطلاعاتی و نظامی آمده که اسرائیل اینطور با ترور عزیزترینهای این مرز و بوم ما را به سخره گرفته یعنی بروکراسی اداری و امنیتی از جان دانشمندان ما واجبتر است!!!؟ دیگر نمیدانم چه باید گفت، کجای دنیا با ترسیم خط و خطوط و اما و اگر در کار اطلاعاتی، امنیت مردم و منافع ملی را به خطر می اندازند مگر میشود مگر داریم؟؟؟
    • احمد IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      13 4
      مجلس رای به خروج از پروتکل الحاقی داده حالا این جماعت دارن بحث هسته ای رو جوری مطرح میکنن که حساسیت کشورهای دیگه و مردم برانگیخته بشه مثلا طرح مجلس اجرا نشه!، و الله اعلم
    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      13 0
      ⭐ازنظر اسلام هرچیزی که شخص به ان "مضطر" شود،جایز است(قاعده فقهی اکراه واضطرار). *وحفظ اسلام و نیز حفظ جان مسلمین،بزرگترین واجب الهی است واز حفظ جان کفار(ولو اینکه بعضیشان بیگناه باشند)مهمتر است.و طبق قاعده ی "اهم ومهم"،حفظ اسلام وجان مسلمین را باید بر حفظ جان کفار ترجیح داد. *پس طبق استدلالهای واضح(وبدیهی) بالا،ساخت سلاح جایز(وبلکه واجب) است.
  • حسین IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    46 25
    فرضا بمب اتم بسازیم میخایم چیکارش کنیم؟اصلا مگه برا دولت پشت پرده فراماسونرامریکا فرقی داره یکی دوتا اصلا ده تا بمب اتمی بزنیم شهراشون جز کشتن مردم عادی چی داره؟؟پولدارا و اصله کاریاشون ک پناهگاه زیر زمینی دارن از خداشونه همچین کاری کنیم بهونه باشه براشون.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      6 3
      چهارتا موشک،پهپادو... داریم-مثل سگ ترسیدند چه برسه یکدونه کلاهک اتمی وبالستیک قاره پیما که بیشتراز60سالست نمیگذارند بهش برسیم
    • الهام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      8 4
      واقعا درسته وقتی یه نقاش ساختمان و عمله بنا میشن وزیر معلومه حال و روز وزرات خونه چه شکلی شده تو این حرفاشون گرایی بیش نبود
    • سرباز سلیمانی FR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 7
      بمب اتم بازدارنده و لازم هست همانطور که موشکهای بالستیک نقطه زن لازم هست. نکنه جنگ 8 ساله و تحریم 16 ساله و ترور دانشمندان و حمله به مراکز اتمی ایران رو فراموش کردید؟ علوی دمت گرم خداییش. حال کردیم.
    • ایرانی شیعه IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 6
      خداوند می فرماید در قرآن کریم : " وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم " الان چه سلاحی به اندازه سلاح هسته ای رعب و وحشت در دل دشمن می اندازد ! و امام علی علیه السّلام فرمودند: « رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ.» سنگ را از همانجا که آمده بازگردانید، چراکه شر و بدى را جز با (همان) شر و بدى نمى توان دفع کرد. ( نهج البلاغه، حکمت 306) وقتی دشمن به یک شری همچون بمب هسته ای مجهز هست آیا جواب این شر را جز با شر می توان داد !؟ «ولَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» یا نباید در مقابل یک دشمن هسته ای ایستاد و یا وقتی یک دشمن هسته ای داری نباید با هسته ای نبودن خودت را به هلاکت بندازی ! اگر ژاپن هسته ای بود آیا دو شهرش توسط آمریکا با خاک یکسان می شد !؟ «قاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ» به عذاب های خداوند بر اقوام ظالم و کافر هم نگاه کنید که چیزی کم از بمب اتم نداشت چطور با آتشفشان و زلزله و طوفان و سیل نابود کرد شهرهای ظالمان و کافران مصل پومپی و سدوم و گمورا و ... را .
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    75 35
    اتفاقا حرف حساب راعلی رغم میل خودش زده؛ماباید وحتما بمب اتم میسازیم چون دشمنان اصلی و فعال ما بمب اتم دارند
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    86 46
    اتفاقا خیلی هم خوب بود سلاح هسته ای حق ماست
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      19 20
      خوب از نظر کاسبان تحریم و مخالفان رفع تحریم ها با طرح مجلس
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      36 5
      17:05 عربستان و کشورهای منتطقه بدنبال توان هسته ای هستن اگه ما دست بکشیم جز خسارت برای ما چیزی نداره
    • پاسخ به 17:45 IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      4 0
      اتفاقا کاسبان تحریم همان اصلاح طلب ها هستند . مدرکش هم اظهارات جنجالی فائزه هاشمی . در ضمن این اصلاح طلبان چه گلی به سر ایران در حوزه رفع تحریم ها زدندکه حالا شدند مدافع رفع تحریم ها ؟
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    50 5
    جالبه كساني كه هشت ساله شعار انرژي هسته اي حق ماست را در حلقوم ملت خفه كرده اند و سليقه ملت را تا طلب پوشك و رب و تخم مرغ تنزل داده اند ناگهان ادعاي ساخت بمب اتم ميكنند!!!!!
  • Mjp IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    31 5
    فقط باعث ضرروزیان کشورهستند.. این باندتسلیم پذیرزمانی ک باید جواب غرب بدن نمیدن الانم ک ج میده بضررایران حرف میزنه.. یقدم مثبت این جناح برای کشوربرنداشتن ک ازشون انتظاری جزخرابکاری داشته باشیم
  • سالک IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    52 21
    اتفاقا خیلی خوب گفت
  • علیرضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    38 13
    خودش گفته، یا بهش گفتن اینطور بگو و یا تلویحا هشداری به غرب بوده و خوب هم شد.! ما باید قدرت عریان خود را نشان دهیم تا حساب دستشان بیاد ،
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 14
    اول بايد فهميد مخاطب سخنان وزير اطلاعات كيست اصولا دستگاههاى ناشناس هستند وبا رسانه ها كارى ندارند ودرهيچ موردى توضيح نميدهند ومخاطب جناب وزير قطعا سپاه است نه مردم حتما مورد سؤال قرار گرفته وبراى تبرئه خود دارد به مردم پاسخ ميدهد نه سؤال كننده
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    35 21
    درود بر علوی
  • حسن IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    28 11
    چه خسارت های که به وزارت زده این اقاعلوی
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    37 16
    حرف بدی نزده
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    25 23
    آب به آسیاب دشمن ریخت
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 2
      نه عزیز! ستون پنجم...
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    23 17
    این است نهایت نتیجه بکار گیری فردی که حداقل اصول اطلاعاتی را بلد نیست و به وزارت منصوب میشود .
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    29 6
    پلیس بد پلیس خوب میدانید چیست؟ اگر نمی‌دانید ماقبل سیاست هستید. دولت ترسوی بایدن میبایست مورد فشار رسانه ای قرار گیرد.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    28 10
    دمش گرم
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    18 16
    این حرف ها برای پرت کردن حواس هاست مثل استعفای ظریف زمانی که بشار اسد وارد تهران شد قالیباف با رئیسی همزمان خارج کشورند باید کاری کرد که هواس ها پرت بشه
    • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      7 1
      ساقی تو کی هست
  • وحیدمنتظریان IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    15 9
    احسنت درود بر سربازان گمنام
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    15 15
    اسلاحتلب ذاتا همینه
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 0
      علوی اصلاح طلبه؟
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 10
    میخواد یک سند قوی برای غرب ازما بگیره که ما ابدا دنبال سلاح اتمی نیستیم.
  • شهروند IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    27 23
    خدا ملت ایران را از دست این اصلاح طلب ها آزادکند.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 1
    من که خوشم اومد..دمش گرم...تو این دنیایی که مثل جنگل مولاست.که هر کی ضعیف باشه بلعیده میشه چرا ما نباید ابزار قدرتمند شدن رو داشته باشیم؟؟؟؟؟اتفاقا بهترین بهانه دستمون اومده اگر طبق فرمایش آقا تمام تحریمها رو لغو نکردند.با اخراج بازرسها و بستن درب به روشون با سرعت تمام بریم به سمت ساخت بمب اتم..
  • سوخته IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 1
    این دولت سابت کرده همواره کمک کار اربابش امریکا بوده تا ملت خودش
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 4
    فقط از خودش و روحانی تعریف می کرد و اطلاعات رفاهی کارکنان وزارتخانه اش را لو می داد. تعجب آوره
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 1
    حرف بدی نزده ، به نظر من این فشارها تا زمانی که ما بمب اتم نداشته باشیم ادامه داره
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    نترس جنگ نمیشه
  • جاویدایران FR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 3
    ایران باید سلاح اتمی داشته باشه،
  • US ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 2
    اتفاقا خیلی هم حرف خوبی زده. اگه یک حرف خوب در اون مصاحبه زده شده باشه همین حرف هست!
  • US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 0
    اینها که بدتر از کره شمالی ما رو که سلاح هسته ای نداریم تحریم کردن و دوم اینکه اسراییل ۳۰۰ کلاهک داره. به نظرتون داشتنش بهتر از نداشتنشه نیست با این شرایط؟
  • مهدی کرمی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 1
    سلام. ترس شما از آن رسانه ها بی جاست چون مدت هاست که دیگر اعتباری ندارند و خودشان هم خیلی خوب این را می دانند. به نظر می رسد بخش دوم جمله های جناب وزیر هم تحلیل شخصی ایشان است.
  • علی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 1
    کلاهک هسته ای حق مسلم ماست.
  • FR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 4
    اقاي علوي بي كفايتي خود را با "گفتار هيجان درماني" تحميل نكنيد و براي نظام هزينه نسازيد.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 1
    مطمئن باشيد هماهنگ شده است
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    اتفاقا سخن بجای گفته قلدری هم حدی دارد اگر مجبور مان کنند بمب اتمی حق مسلم ماست برای بقای خود به هر وسیله ای میتوان دست زد
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    گل گفته بقیه هم باید بگن...در مقابل دشمن بی شرف باید فکری کرد تا هوس پدر سوختگی به سرش نزنه...
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    یعنی اگر اسرائیل یا هر کشور دیگر ایران را با بمب هسته هدف قرار دهند و مثلا 2 میلیون ایرانی را بکشند باز هم سلاح هسته ای بر مردم ایران حرام است؟ مگر اسلام نگفته باید از خودمان دفاع کنیم؟
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 2
    بنظرم چنین نظری باسیاست رسمی نظام مغایرت دارد.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    11 4
    60سالست که نمیگذارند ایران دارای کلاهک اتمی وبالستیک قاره پیما شود-مثل عربستان وترکیه که همیشه زیر نفوذ ابرقدرتهای شرق وغرب بوده اند وفکر میکنند دارند زندگی کنند درصورتیکه زندگیشون حداقل تا50یا100سال دیگه طبق برنامه های ابرقدرتها هست
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      22 2
      عربستان و ترکیه جزو مستعمرات درجه 3 آمریکا هستن (حالا یه عده بدبخت بیان سنگ اردوغان پادو-اوغلو رو به سینه بزنن!) . همونطوری که آلمان و ایتالیا جزو مستعمرات درجه 1 و کره و ژاپن جزو مستعمرات درجه 2 آمریکا هستن البته آمریکا مستعمرات درجه 4 هم داره مثل افغانستان و اغلب کشورهای آفریقایی.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    13 8
    بمب اتم چیه هند و پاکستان و چین و انگلیس و فرانسه و غیرو همه دارن ولی چه توفیری به حالشان کرده فقط سلاحی بازدارنده نه بیشتر چون استفاده از آن به همین سادگی نیست بر فرض آمریکا باشد!
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      6 0
      مطمئنی توفیری نکرده؟!
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 3
      هندپاکستان واروپاییها بمب اتم دارند ولی پایه های حکومتشون دراختیار ابرقدرت آمریکاست
    • DE ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      8 1
      تمام اینها کشورهایی هستند که کسی تا به حال جرات حمله کردن بهشان را نداشته فقط به خاطر داشتن سلاح هسته ای. همین هند و پاکستان اگر نداشتند الان در جنگ بیست ساله با میلیونها کشته و آواره و تجزیه ی کشورهایشان بودند.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    اگه بمب اتم بده چرا خیلی از کشورها دارن و اگه خوبه پس این همه ترس برای چیه ایران که تا به حال به کشوری ظلم و تجاوز نکرده، بمب روی کشوری نریخته با تمام دنیا هم همیشه دوست و برادر بوده پس دلیلی نداره ایران رو به خاطر حرف کسی محکوم کنند هر کشوری حق داره از خودش دفاع کنه این جرم نیست!
  • آرش DE ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    پس دوستان فکر کردند برای روزی که به اسرايیل حمله میشه با چه پشتوانه ای قراره جلوی حمله هسته ای به ایران رو بگیریم ؟ این به نظر گام های اخر قبل از حمله می یاد ما بدون همچین مهره ای وارد جنگ با یک کشور هسته ای نمیشیم شطرنجیست جلوی قلعه باید قلعه قرار بدی. پاد متعارفی برای سلاح های هسته ای وجود نداره.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    اگر غنی سازی،کلاهک اتمی وبالستیک قاره پیما بدردایران نمیخوره-1-چرا غربیها وحتی شرقیها اینقدر خودشون راتیکه وپاره میکنند که ایران نداشته باشه!-2-غنی سازی،کلاهک اتمی وموشک قاره پیما برابرست با کل پیشرفتهای یک کشور،علی الخصوص برای ایرانی که مثل اروپاییها هندپاکستان روسیه چین...نیست که به ابرقدرتی باج بده
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 3
    کی اینو وزیر اطلاعات کرده
  • فریادی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 2
    یعنی این وزیر اینقد...! که ندانسته این حرف وزده؟
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    28 4
    بازدارندگی هسته ای داشتیم تروریست های کراوات زده جرات ترور سردار سلیمانی رو پیدا نمی کردن.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      7 0
      دقیقا ++++++
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    25 5
    ایران را با بمب افکن های ای هسته ای تهدید می کنند و نداشتن بازدارندگی هسته ای به قیمت .... تمام می شود.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 8
    به هر حال ممکنه شرکت های اروپایی ایران رو ترک کنن ، یا راه مبادلات بانکی رو ببندن یا دیگه از ما نفت نخرن یا تحریم بشیم یا خیانت بکنن ...
  • خادم IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 0
    تنها ایشان نبود بلکه آقای صالحی هم گفتند ما تو هسته ای به همه توانمندی ها رسیدیم ... این معادله وقتی جالب میشه که سران رژیم صهیونیستی چند هفته پیش گفتند ایران در هفته های آیندا به سلاح هسته ای دست پیدو میکنه...
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 7
      کامنتهای موافقان نظر آقای علوی ، خواننده را به این نتیجه میرساند که : ۱-یا بدون توجه به فرمان امام و رهبری ، جلوتر از ایشان حرکت میکنند . و قصدشان تحمیل نظر شخصی است . ۲- یا به وقت صدور فرمان حرکت از طرف امام و رهبری، ساکن و بی حرکت بوده و فقط نظاره گر هستند . در هر دو حالت ، قضیه خوارج را به یاد ها می آورند .
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 0
      واعدوا لهم ماستطعتم من قوة جنابذبزرگوار
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 12
    ایشان ماموریت داشتند سفر قالیباف به روسیه و سفر رئیسی به عراق را تحت الشعاع قرار دهند چه خوب این کار را کرد . و این یعنی ؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 1
    دستت درد نکنه ! از تشبیهات عالیه تشبیه ایران به گربه !
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    6 3
    اگر نظام اسلامی سلاح اتمی بسازد که حق و صلاحش هم هست ، اقدامش کاملا عاقلانه و مدبرانه خواهد بود نه از سر دسپاچگی و وحشیانه . آقای علوی در تشبیه می بایست نهایت دقت رو می کردی .
  • کریم IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 2
    متاسفانه مشکلات اقتصادی ایران داشتن همین مدیران اجرایی بی سواد وو لیبرال است.اخوندی که به گفته خودش به خاطر سید بودنش این پست حساس را قبول کرده است .ودر دوره مدیریتش حجم بالایی از نفوذ جواسیس دشمن را در بالاترين سطوح مدیریتی شاهد بودیم.
  • علی رضا-قم IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 2
    ما هر حرفی بزنیم غربی ها برداشت خودشون دارند، بعد هم در قران اماده که تمام توانت رو برای مقابله با دشمن به کار بگیر، روی لباس سپاه هم این ایه هست، کجای اسلام مخالف قوی شدن است و بمب اتم را حرام کرده، فتوا می تواند عضو شود، نظر سنجی کنید، اکثریت ملت بمب اتم می خواهند
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 4
    عمدا این حرفا رو میزنه هزینه برای نظام درست کنه
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 3
    اینهمه از تدبیر و تخصص و کارشناس و هزار افاده دیگر دم میزند بعد یک آدم کاملا پرت و بی تخصص را مسئول حساسترین وزارتخانه کشور میکتد! ما که گفتیم حالا شما بگید نه! ایشا... که گربه ست!
  • حسین IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 3
    با سلام گماردن فردی فاقد تجربه و اندیشه وسیاست در پستی بعنوان وزیر اطلاعات خروجی غیر از این از ان انتظار نمی رود . کاش تمامی فرمایشات ایشان را بشنوید ، از دقت و هوشیاری سازمان مربوطه و ارایه گزارشات موثق و عملکرد عالی که در زمان مدیریت ایشان حادث شده است . بنده فقط اینرا نمی فهمم نامبرده که هیچ تجربه و اشنایی با الفبای کار اطلاعاتی بنابر اقرار خودشان نداشتند چگونه توانسته اند اینقدر سازمان را بجلو ببرند ، حال اینکه با فرمایشات اخیر خود و تشبیه کشور به گربه گرفتار تلویحا داشتن بمب اتمی را علی رغم تاکیدات و فتوای مقام معظم رهبری که حرام اعلام کردند را نادیده گرفته و دنیا را بر علیه کشور بسیج نموده و بالاترین مقامات کشور را به دروغگویی متهم مینمایند ؟
  • NZ ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 5
    اين حرف در اين شرايط خصوصا دو هفته مانده به مهلت مجلس به دولت جهت خروج از پروتکل الحاقی به چه معناست!؟ ديگه متعجب مانديم در سکوت دلسوزان نسبت به عملکرد خطرناک اين دولت! از يک طرف دستگاه ديپلماسی اين جريان بدنبال سازش به هر قيمت است و از طرف ديگر اين آقا که به گفته خودش هم هيچ تجربه ای در جايگاه فعلی خود نداشته می آيد چنين حرفی در چنين شرايطی می زند که همه چيز به نفع اجرای مصوبه مجلس است تا با دست باز از اين پروتکل کذايی بيرون بياييم! چرا موتور اين جريان را پايين نمی آوريد!؟ چرا در جايی که همه چيز به نفع اجرای مصوبه مجلس است، اجازه می دهيد اين دار و دسته اينطور هزينه برای کشور درست کنند!؟ چرا!؟ چرا!؟
  • سیامک بهاء آبادی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 2
    صرف نظر از نقش مؤثر و ضرورت برخورداری از سلاح اتمی؛ اگر این اظهارات مبتنی بر تصمیم دولت باشد، طراحی برای کشاندن ایران پای میز مذاکره ، لوث کردن شرط فرمانده معظم کل قوا، و مذاکره برای کنترل موشک هاست! واین یعنی «نفوذ!»
  • نیما IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 3
    ای دیگه چی بود...؟ مگه سیاست کلان کشور پشت میز وزیر تغییر میکنه...؟ خوب،که چی؟الان بایدن تو راهه برای دست بوسی و برگشت به برجام...؟
  • CA ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 3
    ببینید لیبرالیسم اصلا برای مردم مهم نیست که چه بلایی سرشون نیاد چون مردم رو موجود درجه دو می‌بینند چون اساس لیبرالیسم بر برده داری هست از خداشون هست مردم بدبخت بشند. اینها حتی به مردم خودشون رحم نمی‌کنند یک گروه کوچک هستند که کشورهای لیبرال رو اداره میکنند. یک نکته به آمریکا بندازید همین چند روز پیش بحث بالایی در مورد اینکه یک اپلیکیشن به اسم رابین هود از طرف شرکتهای بزرگ هج فاند در چال استریت خرید و فروش سهام یک شرکت به اسم گیم استاپ رو برای مردم معمولی بلوکه کردن چه جزو سهام های بلوچیپ محسوب میشه و سود خوبی داره! چون اساس لیبرالیسم بر مبنای نگاه گوسفندی به مردم هست. یا در جنگ همین با داعش به راحتی در اروپا کردم رو شستشوی مغزی میدادند و برای داعش استخدام میکردند ولی دریغ از یکبار جلوگیری از این کار! اینها به مردم خودشون هم رحم نمی‌کنند و از خداشونه یکی با بمب اتم بزنه تو سر اون مردم بدبخت تا بدبخت تر باشند تا این لیبرال ها همچنان روی کولشون سوار بمونند.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 0
    بلی سلاح اتمی حرامه و ما نمی سازیم... اما باید دشمن بترسه و احتمال ساختش را بدهد... چه لزومی داره ما مرتب اظهار کنیم حرامه... علوی با هر نیتی این حرف را زده اما برای ترس دشمن خیلی خوبه... و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه ترهبون...
  • شهروند ارومیه IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 1
    سلام این انقلاب در مقابل بزرگترین هجمه ها و بزرگترین تهدیدها و در بزرگترین بی وفایی یاران بی وفا د ر همراهی غافله انقلاب اسلامی در مسیر پر شتاب خود پیش رفته است و خواهد رفت و با صلابت جشن چهل و دوساله خود را جشن گرفته است و به چنان قدرتی دست یافته است که در حال ورود به جایگاه خود در مدیریت جهانی با فرزندان برومند و انقلابی خود هست این نظام وابسته به کلمات نیست این انقلاب وابسته به الله اکبر است و می رود که نقش خود را در برقراری عدالت جهانی خود به درستی ایفا بکند و گام دوم انقلاب اسلامی آغاز شده است و با مکتب شهید زنده و قهرمان جهانی قاسم سلیمانی سپاه قدس درخشش نور عدالت را در سرتاسر جهان به وضوح خواهیم دید و این از دعای منجی امام عدالت گستر جهان امام مهدی عج الله الفرجه بی بهره نخواهد بود خود را آماده کنیم و از مکر و حیله و تهدید دشمنان نباید هراسید و بستر ساز و یاور باشیم به آن فرمانده عدالت گستر جهان که آنها که به خدا توکل کنند در مقابل دشمنان پیروزند انشالله و توکل الله.4442
  • رضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 3
    دمت گرم آقای علوی.فقط بمب ما را نجات میده و بس.پلیس بد؟
  • DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 2
    وزیر اطلاعات هر کشوری آموزشهای مناسب را از طرف ارگانهای مخصوص می‌بیند پس مطمئنا آقای علوی بدون منظور و مشورت با بالا این حرف را نزده و اتفاقا به جا که غربی ها بدانند نمی‌شود هم خدا را خواست هم خرما را.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 4
    کلا این دولتی ها حرف میزنند و کاری ندارند به نفع مردم است در عوض دشمن خوب استفاده میکنه
  • حسن سپهری IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    6 2
    اتفاقا درست عمل کرده . بیش از بیست سال از ما انکار و حاشا و از آنها اصرار و لجاجت و بی منطقی . باید مثل کره شمالی بریم سراغ سلاح هسته ای تا بیخیال و خفه خون بگیرن . ما ثابت کردیم که می توانیم پس اگر بخواهیم کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد . آقای علوی به جا و به حق گفته است . پس بازی و شیطنت با ایرانیها را تمام کنند و شرافت ناداشته را تمرین و پیشه کنند
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 2
    مطمئن باشید ایشون درباره چنین موضوع مهمی، بدون هماهنگی حرف نزده
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 1
    !
  • علی FR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 2
    دمش گرم. اتفاقا خیلی حرف خوبی زده. تا کی باید علیرغم نداشتن بمب اتمی تحریم و تهدید بشیم؟ چطوری باید این دور باطل زورگویی غربیها رو متوقف کرد؟ برادران عزیز؛ روزی که سردار سلیمانی ما رو زدند یادتون هست؟ چطور با قلدری اعلام کردند که ما زدیم؟ اگر بمب اتمی داشتیم چنین جراتی داشتند؟ به نظرم این حرف آقای علوی حساب شده و بسیار درست بوده. باید طرف غربی رو ترساند وگرنه هر روز چیز بیشتری طلب میکنه . اینها باید بفهمند که ایران دست بسته نیست.
  • زهرا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 0
    خدا کنه حداقل همین یه حرف دولت در مورد ساخت بمب اتم درست باشه. فقط همین یه حرف ای خداااا کیف کردم. خستگیم در رفت. کلی حال کردم. ممنون
  • سهیل IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    8 0
    اسرائیل داره پاکستان داره پس ما مجبوریم که داشته باشیم
  • مسعود دیپلمات IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 7
    در قرآن کریم آیه ای هست که بطور ضمنی از تسلیحات کشتار جمعی منع می نماید: وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿۲۵﴾ یعنی بترسید از انجام کاری که مصیبت آن فراگیر خاص و عام شود، و بدانید که در اینصورت عقوبت الهی بسیار شدید خواهد بود.
    • ایرانی شیعه IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 2
      خداوند می فرماید در قرآن کریم : " وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم " الان چه سلاحی به اندازه سلاح هسته ای رعب و وحشت در دل دشمن می اندازد ! و امام علی علیه السّلام فرمودند: « رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ.» سنگ را از همانجا که آمده بازگردانید، چراکه شر و بدى را جز با (همان) شر و بدى نمى توان دفع کرد. ( نهج البلاغه، حکمت 306) وقتی دشمن به یک شری همچون بمب هسته ای مجهز هست آیا جواب این شر را جز با شر می توان داد !؟ «ولَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» یا نباید در مقابل یک دشمن هسته ای ایستاد و یا وقتی یک دشمن هسته ای داری نباید با هسته ای نبودن خودت را به هلاکت بندازی ! اگر ژاپن هسته ای بود آیا دو شهرش توسط آمریکا با خاک یکسان می شد !؟ «قاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ» به عذاب های خداوند بر اقوام ظالم و کافر هم نگاه کنید که چیزی کم از بمب اتم نداشت چطور با آتشفشان و زلزله و طوفان و سیل نابود کرد شهرهای ظالمان و کافران مصل پومپی و سدوم و گمورا و ... را .
    • DE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      2 3
      مسعود دیپلمات از آلبانی هستی؟ چرا تفسیر به رای میکنی برادر مسعود؟
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 1
      ضمنی کجا بود ؟ آیه نهی از فتنه داره . اتفاقا بر عکس آیه و أعدوا ... اطلاقش یا عمومش هر سلاحی از جمله هسته ای را شامل می شود . اگر دشمن آهنگ کشتار جمعی بکند و تصمیم به قتل عام مومنان بگیرد ما بایستی احتیاط جان کفار بکنیم ؟!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 2
    علوی آدم بسیار متشخصی هست.پشت سرش اینجوری نگید
  • NL ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 6
    کسایی که بمب اتم میخان چرا اینقدر زیاده
  • مهدی US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 1
    اولا که این وزیر محترم توسط آقا انتخاب شدن.دوما وقتی دشمن از هر اهرمی برای فشار استفاده میکنه ما هم باید اهرم فشار رو خنثی کنیم.ماشالله به این شجاعت.اگه بده اول بمبهای اسراییل رو جمع کنن.جالبه واسه رژیم کودک کش اسرائیل آب نبات به ما می رسه خطر.هر وقت این بحث پیش میاد یاد عکس بمبی که تو سازمان ملل دست نتانیاهو بود میافتم.یه روز یکی از همون بمبها میندازیم تو جیبش
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    3 0
    اینکه در اسلام اصل تقیه رو داریم وشما می دونی خارجی ها که نمی دونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس