حیدر بهاروند؛ عاشق ابدی «میز خدمت»!

درخصوص ردصلاحیت 2 چهره حاضر در فدراسیون فوتبال شایعاتی به گوش می‌رسد و خیلی‌ها این موضوع را بی‌ارتباط با نقش این 2 چهره در قرارداد با مارک ویلموتس نمی‌دانند

به گزارش مشرق، یکشنبه‌شب بود که سایت فدراسیون فوتبال اسامی افرادی را که برای حضور در هیات‌رئیسه، ریاست فدراسیون و نواب‌رئیس ثبت‌نام کرده بودند و تایید صلاحیت شدند را منتشر کرد و در میان این نام‌ها، 2 نفر از افرادی که در ماه‌های گذشته در فدراسیون حضور داشتند و تاثیرگذاری خاصی هم در تصمیمات داشتند، دیده نشد.

حیدر بهاروند که بعد از استعفای تاج از دی‌ماه سال98 وظیفه سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده داشت یکی از چهره‌هایی بود که نامش میان افراد تایید صلاحیت شده دیده نمی‌شود و فریدون اصفهانیان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته داوران این روزهای فدراسیون یکی دیگر از نفراتی بود که تایید صلاحیت نشد و از حضور در انتخابات دور ماند.

درخصوص ردصلاحیت این 2 چهره حاضر در فدراسیون فوتبال شایعاتی به گوش می‌رسد و خیلی‌ها این موضوع را بی‌ارتباط با نقش این 2 چهره در قرارداد با مارک ویلموتس نمی‌دانند و بر این باورند که موضوع قرارداد سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال کشورمان برای آنها دردسرآفرین و باعث شده آنها نتوانند احراز صلاحیت خود را دریافت کنند. هرچند این موضوع توسط برخی افراد حاضر در فدراسیون رد شده اما اگر واقعا ارتباطی بین این دو موضوع وجود نداشته باشد، باید دید اصفهانیان و بهاروند با چه دلیلی از انتخابات کنار گذاشته شده‌اند.

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال کشور درخصوص ردصلاحیت اصفهانیان و بهاروند و ارتباط آن با پرونده ویلموتس گفت: «من بعید می‌دانم ردصلاحیت این افراد ارتباطی به این‌گونه پرونده‌ها داشته باشد و فکر می‌کنم قانون بازنشستگی دلیل موجهی باشد که افراد شامل این قانون را بخواهند از انتخابات کنار بگذارند. من هم امیدوارم که با حضور افراد جوان، باانگیزه و پرانرژی در فوتبال، روزهای خوبی را در فدراسیون شاهد باشیم. البته با اینکه حیدر بهاروند در این انتخابات حضور ندارد تصور من بر این است که فردی در این انتخابات پیروز می‌شود که این فرد از او حمایت کند. البته این تنها یک دیدگاه و پیش‌بینی است.»

بیشتر بخوانید:

«تقلای» رد صلاحیت شده‌های انتخابات فوتبال

 آخرین تلاش ردصلاحیت شده‌ها

طبق اخباری که از فدراسیون به گوش رسید، دیروز برخی افرادی که ردصلاحیت شده بودند، در فدراسیون جلساتی را برگزار کردند تا به این واسطه بتوانند آخرین تلاش‌های‌شان را برای بازگشت به لیست کاندیداهای انتخابات انجام دهند و بتوانند با از سر راه برداشتن موانع، بار دیگر حضورشان را در انتخابات فدراسیون عملی کنند. هرچند از چندوچون این جلسات خبری به بیرون درز نکرده اما به‌نظر می‌رسد انتخابات در زمان مشخص‌شده و با افرادی که نام‌شان در سایت فدراسیون آمده است، برگزار شود.

 4  رقیب ریاست و 2 علامت سوال

میان کاندیدای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال 4 نفر تایید صلاحیت شدند و تنها حیدر بهاروند و نواب‌رئیسش نتوانستند مجوزهای لازم را برای حضور در این رقابت به دست بیاورند. البته بین نفرات موجود که تایید صلاحیت شده‌اند نیز حرف و حدیث‌هایی وجود دارد که باید دید چه پاسخ قانع‌کننده‌ای می‌توان در این خصوص شنید.

کیومرث هاشمی که خیلی‌ها او را گزینه وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون فوتبال می‌دانند یکی از نفراتی است که حرف‌وحدیث درخصوص تایید صلاحیتش زیاد است. او که در زمان ثبت‌نام در انتخابات مشاور وزیر ورزش بوده و افراد مطلع اعتقاد دارند حتی حقوق دی‌ماه خود را نیز از این وزارت دریافت کرده است، باید پیش از ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال از سایر پست‌های ارگانی خود استعفا می‌داد؛ اما اینکه پست مشاور به‌عنوان شغلی رسمی شناخته می‌شود یا خیر موضوعی است که باید قانون‌گذاران به آن جواب دهند.

طبق شنیده‌ها از یکی از افراد حقوقی کشور، مشاور بودن در بخش‌های مختلف شغل محسوب نمی‌شود و اگر این موضوع در اساسنامه فدراسیون فوتبال هم صادق باشد، درخصوص کیومرث هاشمی موضوع غیرقابل درکی رخ نداده است.

در این خصوص محمدرسول باختر به گفت: «گاهی اوقات می‌توان سمت مشاور وزیر را یک شغل به حساب آورد و گاهی اوقات هم این عنوان شغل محسوب نمی‌شود. گاهی اوقات یک مشاور مانند یک کارمند در یک اداره، ارگان یا وزارت حضور پیدا می‌کند و سمتش رسمی است و این را باید به‌عنوان یک شغل معرفی کرد، ولی گاهی اوقات وزیر با فردی توافق می‌کند که به‌صورت تلفنی درخصوص برخی موارد از او مشورت بگیرد و بابت این کمک فکری مبلغی را هم هرماه به او پرداخت کند. در این صورت نمی‌توان این نوع مشاور بودن را شغل دانست.»

او ادامه داد: «درخصوص کیومرث هاشمی داشتن فیش حقوقی نمی‌تواند دلیل محکمی برای تخلف ایشان باشد و باید دید که نوع مشاوره ایشان به وزیر ورزش به چه شکل بوده است.»

غلامرضا رفیعی دیگر کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان نیز درخصوص موضوع هاشمی نظر جالبی دارد. او در این خصوص گفت: «مشاور وزیر بودن قطعا یک شغل محسوب می‌شود اما درخصوص کیومرث هاشمی شنیده‌های من مبنی‌بر این است که ایشان در زمان ثبت‌نام از پست خود استعفا داده بودند. اینکه برای فردی فیش حقوقی صادر شده باشد دلیل محکمی برای عدم استعفای آن فرد محسوب نمی‌شود و ممکن است اداره مالی این کار را انجام داده باشد و آن فرد پیش از آن استعفایش را تقدیم وزیر کرده باشد. اما اگر کسی ادعا می‌کند که ایشان در زمان ثبت‌نام استعفا نداده است قطعا باید بتواند مدارک قانع‌کننده‌ای ارائه کند.»

رفیعی درخصوص اینکه چگونه می‌توان این موضوع را به اثبات رساند، ادامه داد: «کسی که ادعایی را مطرح می‌کند باید بتواند آن را به اثبات هم برساند. ضمن اینکه قطعا استعفای ایشان در وزارت ورزش موجود است و حتی اگر در زمان ثبت‌نام آن را ارائه نکرده باشد، حالا می‌تواند آن را با تاریخ به فدراسیون ارائه کرده تا از حرف‌وحدیث‌ها جلوگیری کند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس