کد خبر 1178979
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
بورس نمایه

یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به تغییر دامنه نوسان از روز شنبه، اظهار کرد این تصمیم باعث میشود بازار از شوک خارج شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، تلاطمات بازار سرمایه اخرین تصمیم شورای عالی بورس را بر آن داشت تا در اقدامی بی سابقه دامنه نوسان را از حالت متقارن به نامتقارن تغییر دهد و قرار است دامنه نوسان از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، به منفی دو درصد و مثبت ۶ درصد تغییر کند.

در این راستا، شاهین احمدی، یک تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه بورس ایران تجربه دامنه نوسان نامتقارن را در سال های قبل نداشته است، اظهار کرد: البته تجربه محدود کردن دامنه نوسان، را داشته است. تغییر در زیرساختارهای بازار سرمایه به دلیل این است که بازار از شوک خارج شود و به نظر من زمانی که شرایط بازار به حالت تعادل برگشت دامنه نوسان هم باید به شرایط نرمال بازگردد.

وی درمورد تجربه دامنه نوسان نامتقارن در سایر بورس های جهانی توضیح داد: تجربه دامنه نوسان نامتقارن در بورس های جهانی وجود دارد. برای مثال دامنه نوسان در بورس شنزن در سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ یک بار مثبت یک و منفی پنج و یک بار منفی دو و مثبت پنج نامتقارن شد. در کشورهای حوزه خلیج فارس هم در سال گذشته به دلیل شرایطی که کرونا ایجاد کرد، این اتفاق در کشورهایی مانند کویت و ابوظبی افتاد.

این تحلیلگر بازار سرمایه درمورد وضعیت بورس تا پایان سال گفت:  ابهامات در بازار باید برطرف شود. درحال حاضر وضعیت مذاکره با آمریکا، قیمت دلار، قیمت گذاری فولاد، خودرو و سیمان و... در ابهام قرار دارند و تا این ابهام برطرف نشود بازار همین وضعیت را خواهد داشت. البته باید گفت بازار کاهش چندانی نخواهد داشت و شاخص بیشتر از این میزان کاهش نخواهد یافت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس