قالیباف نمایه

"محمد باقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه با "میخاییل میاسنیکوویچ" دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار کرد.

به گزارش مشرق، قالیباف در این دیدار گفت: من همواره به ایده ایجاد اتحادیه اورآسیا با دیدی مثبت نگاه کرده ام و  از اینکه چنین ساختاری شکل گرفته و ایران به این اتحادیه پیوسته، خرسندم.

میخاییل میاسنیکوویچ دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز گفت: صفحه جدیدی در روابط این اتحادیه و ایران بوجود آمده است.  

بیشتر بخوانید:

مهمترین محور نشست قالیباف با تجار روس و ایرانی

وی اظهار داشت: بنج کشور اورآسیا تصمیم گرفته اند همکاری با ایران گسترش یابد. اتحادیه اورآسیا شش سال است شکل گرفته و در جهان شناخته شده است

دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: ما مشکل اقتصادی با ایران نداریم. ما نیاز به رویکرد های جدید مخصوصا در تسویه حساب های مالی داریم و از شما درخواست دارم خریداران ایرانی به ارزهای داخلی دسترسی داشته باشند تا تبادل تجاری تسهیل شود.   

میاسنیکوویچ تاکید کرد ما می خواهیم ایران در همکاری نگاه ویژه به اوراسیا داشته باشد.  

قالیباف هم با استقبال از طرح ها و ایده های اوراسیا گفت: هر موضوع حیاتی ممکن است چالش‌هایی داشته باشد و این حساسیت ایجاب می کند که نقشه راهی  داشته باشیم که در ادامه راه دجار کندی نشویم.

وی افزود: در ایران برای پیشرفت همکاری با اتحادیه اوراسیا هر کاری در ارتباط با تسهیل قوانین باشد. انجام می دهیم.

رئیس مجلس با دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار کرد

رئیس مجلس اظهار داشت در شروع کار با دو چالش مواجه هستیم کرونا و تحریم ایران و روسیه و چندین کشور دیگر تحت تحریم هستند. 

وی افزود باید لجستیک و شرایط لازم فراهم و بحث حمل و نقل و برداخت و سوئیفت و روابط بانکی مسایلی است که باید توجه شود.

قالیباف افزود ما آماده ایم در این عرصه همکاری کنیم و در چارچوب نقشه راهی باید برای این مسائل چاره اندیشی کنیم.

رئیس مجلس افزود اگر شرایط لازم برای راه اندازی کریدور شمال- جنوب ایجاد شود بسیار مهم خواهد بود. همچنین باید زمینه های حقوقی ایجاد اتحاد ما فراهم شود.

وی تاکید کرد: در نقشه راه باید منافع همه کشورها مورد توجه قرار گیرد، اگر اینطور برنامه ریزی شود به نتایج بزرگ در اتحادیه اورآسیا دست می یابیم.

قالیباف در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، در راس هیاتی پارلمانی و بنا به دعوت رسمی «ویچیسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه، عصر یکشنبه به وقت محلی وارد مسکو شد.

در ارتباط با همکاری ایران در سال ۱۳۹۵ به کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان ایران و این اتحادیه را مطرح کرد؛ پیشنهادی که از جانب اعضای آن نیز مورد استقبال قرار گرفت. و طی دو سال مذاکرات متعدد و ارزیابی کمی و کیفی اقلام و میزان تعرفه ترجیحی آنها، بالاخره این موافقتنامه در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در شهر آستانه قزاقستان به امضا رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس