آمریکا: به فشار بر حوثی ها در یمن ادامه خواهیم داد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گمانه‌زنی‌ برخی رسانه‌ها در این باره که نماینده سازمان ملل در امور یمن حامل پیامی از آمریکا به ایران بوده را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گمانه‌زنی‌ها در این باره که «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن حامل پیامی از واشنگتن برای تهران درباره یمن بوده را تکذیب کرد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «پیشنهاد توقف حمایت واشنگتن از ریاض در مقابل توقف حمایت تهران از حوثی‌ها عاری از صحت است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «به فشار بر سران حوثی‌ها بدون آنکه آنها را سازمانی تروریستی اعلام کنیم، ادامه خواهیم داد.»

وی بار دیگر به تکرار شرط بازگشت‌ آمریکا به برجام پرداخت و گفت: «اگر ایران مایل به بازگشت به پایبندی کامل به برجام باشد ما نیز وارد توافق خواهیم شد.»

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در گفت‌وگو با یک رسانه داخلی تاکید کرد که سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، هیچ ارتباطی به مواضع اخیر آمریکا ندارد و ایشان حامل هیچ پیامی از واشنگتن به تهران نبوده است.

این مقام ایرانی افزود: «این اولین سفر گریفیتس به تهران نیست و ایشان به طور مرتب و در صورت نیاز به ایران سفر کرده و با مقامات کشورمان دیدار می‌کند.»

پیشتر منابع خبری مدعی شده بودند که محتوای پیام ادعایی گریفیتس این بوده است که در مقابل توقف‌ حمایت ایران از یمنی‌ها، حمایت‌های واشنگتن از عربستان نیز متوقف خواهد شد.

گریفیتس که در رأس هیأتی دیروز وارد تهران شد طی این دو روز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه گوترش در امور یمن آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از نقش آفرینی موثر سازمان ملل به منظور حل بحران یمن اعلام کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس