رونمایی از کتاب ۸ جلدی چهل ستون

ملت ایران در این امتحان بزرگ، عظمت خودش را نشان داد. این کار مردم است که کشور با همه مشکلاتی که دارد، اداره می شود.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب ۸ جلدی چهل ستون، اولین کتاب جامع دیتا ژورنالیسم کشور با حضور غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دادمان، رییس حوزه هنری و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور و اهالی رسانه در مرکز همایش های سپهر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

در این مراسم، حداد عادل با اشاره به محدودیت ‌های بهداشتی در برگزاری مراسم های دهه فجر گفت: این اولین مراسمی است که در دهه فجر امسال در آن شرکت کرده ام و متاسف و ناراحتم که راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار نمی شود. من هیچ سالی سخنرانی در راهپیمایی های ۲۲ بهمن را نمی پذیرفتم چون علاقه داشتم همراه با خانواده در بین مردم حاضر باشم و شور و شوق‌شان را ببینم و در حال و هوای راهپیمایی‌های سال ۵۷ باشم.

عکس «حاج قاسم» در دفتر وزیر دفاع آمریکا چه می‌کند؟

وی افزود: در دوران جمهوری اسلامی ایران کارهای زیادی شده و غوغای رسانه‌های استکبار نباید خودِ ما را به شک بیندازد. جفاست که کارهای انجام شده را کم بدانیم. فشارهایی که بر ما آمده،‌ بر هر کشور دیگری می آمد، ۶ ماهه از هم می پاشید. در مورد برخی همسایگان ما و کشورهای کوچک عربی، داشتن برج های بلند و فرودگاه‌های وسیع، نشانه بزرگی نیست؛ اگر توانستند ۶ ماه در شعب ابی‌طالبی که ما سال‌ها در آن زندگی کرده ایم، دوام بیاورند، آنوقت معلوم می شود که مرد کیست.

حداد عادل ادامه داد: ملت ایران در این امتحان بزرگ، عظمت خودش را نشان داد. این کار مردم است که کشور با همه مشکلاتی که دارد، اداره می شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: سال ۴۲ وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شدم و دانشجوی فیزیک بودم. آن سال‌ها به این موضوع فکر می‌کردیم که بعد از تحصیلاتمان چه شغلی را انتخاب کنیم. نهایت کاری که مرتبط با تحصیلات ما بود، فعالیت در کارگاه‌هایی بود که وسائل آزمایشگاهی برای دبیرستان ها و دانشگاه ها می ساختند. همچنین می توانستیم معلم فیزیک بشویم. بعدها که در مجلس ششم بودم به دیدن تجهیزات سازمان انرژی اتمی رفتم و سانتریفیوژها را از نزدیک دیدم. برای ساخت و فعالیت همان دستگاه ها حدود ۱۰۰ تخصص علمی و دانشگاهی لازم بود. این یک نمونه از کارهای بزرگ علمی بود که انجام شد اما کمتر دیده می شود.

حداد عادل افزود: ایستادگی انقلاب به خاطر مردمی بودن آن است. نمونه بارزش هم همین حاج قاسم سلیمانی که از یک روستای دورافتاده آمد و چنین درخشید. وزیر دفاع سابق آمریکا عکس تمام قد حاج قاسم سلیمانی را در اتاقش نصب کرده بود و وقتی علت را از او پرسیدند، گفت: تصویر این مرد را جلوی چشمم گذاشته ام تا یادم نرود در غرب‌ آسیا و خاورمیانه با او درگیریم. چون هر کاری می کنیم، خنثی می کند. اگر انقلاب نشده بود، چنین معجزه ای ممکن بود؟!

عکس «حاج قاسم» در دفتر وزیر دفاع آمریکا چه می‌کند؟

وی ادامه داد: پیشینه رجال و نظامی‌های پهلوی را ببینید. هشتاد درصدشان از تبار خوانین غیر مردمی قاجاری هستند. اما جمهوری اسلامی به دست مردم پیروز شد و اداره می شود. از کسانی که این هشت جلد کتاب را تدوین کرده اند، تشکر می کنم.

در این مراسم هچنین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: حدود دو سال پیش از آقای واثقی که از پژوهشگران خوب عرصه انقلاب هستند خواستیم که این کتاب را تدوین کنند و امروز رونمایی از این کتاب هشت جلدی است. وجود گرافیک خاص و اینفوگرافیک‌های دیدنی از ویژگی‌های این کتاب‌هاست.

شاکر واثقی مدیر گردآوری این کتاب هشت جلدی نیز در سخنانی گفت: سابقه تدوین این کتاب به ۱۲ سال قبل برمی گردد. در سی سالگی انقلاب، در سازمان فرهنگی هنری شهراری تهران مجموعه ای ده جلدی را تدوین کردیم که پایه این کتاب هشت جلدی شد. در آن کتاب فقط به دستاوردهای فرهنگی انقلاب پرداخته بودیم اما در این کتاب‌ها همه دستاوردها را آورده‌ایم.

وی افرود: مقایسه نظام جمهوری اسلامی با دوره پهلوی اشتباه است و اصلا این دو با هم قابل مقایسه نیستند. تنها در صورتی این کار درست است که بخواهیم روشنی انقلاب اسلامی را ببینیم و ترسیم آن ظلمت می‌تواند به کار بیاید.  ما آینه‌های زیادی در جمهوری اسلامی داریم که در این مجموعه سعی کردیم این آینه ها را کنار هم بچینیم.

واثقی تصریح کرد: این مجموعه خالی از اشکال نیست و امیدواریم سایرین، این مسیر را تکمیل کنند. متاسفانه دشمنان امروز تلاش می‌کنند چهره موفقی از پهلوی نشان بدهند و گاهی این کار، هنرمندان و فرهنگی‌های ما را هم دچار دلسردی می کند اما این مجموعه هشت جلدی ان شا الله کمک می‌کند تا با واقعیت ها آشنا بشوند.

مدیر گردآوری کتاب هشت جلدی چهل ستون افزود: ۳۵ نفر از پژوهشگران و هنرمندان من را در تهیه این مجموعه یاری کردند و نگاه همه ما به آینده بود و در انتهای هرجلد هم نگاه به آینده ترسیم شده است. همچینن از ویژگی‌های این مجموعه آن است که در هر جلد، مقدمه ای به قلم یکی از بزرگان نظام و انقلاب دیده می شود.

در انتهای این مراسم، از مجموعه ۸ جلدی چهل ستون رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • تک سوار DE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    18 8
    برادر حدادعادل شما باید در مورد لیستی که برای مجلس بسیتی پاسخگو باشید. ما حواسمون به شما هست.
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      0 0
      جناب شماها در هیچ موردی مشکلی ندارین امثال من و این کاربری که نوشته نون و آب ماها حتی در تهیه معیشت اولیه زندگی موندیم ولی شما از این لحاظ مشکل ندارین ملت گرسنه هست ملت اجاره خونه کمرشون شکسته آگه مسلمان هستین وجدان دارین فکری برای ملت بکنین
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      0 0
      مجلس جهادی همه چی رو گل و بلبل کرده.چی میشد قیمتها برمیگشت به قبل از شکل گیری این مجلس
  • میران IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    19 31
    این اخبار نون و اب نمیشن برا مردم
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      16 2
      توفقط نون وآب بخوری دیگه هرچی میخوادبشه نشه!!!!باباتودیگه کی هستی ؟؟؟؟!!!
    • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      3 1
      اشتباه مثبت دادم به این شکمی
    • IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      6 2
      میران جان همه چیز شکم و زیرشکم نیست
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      5 0
      خوبه که آدم به جز جاندار بودن انسان هم باشه فقط بخور بخواب داشته باشیم انسان تلقی نمیشیم یکمم به روح و تعالی بپردازیم که قطعا با سختی انسان عالی و متعالی میشه لقد خلقنا الانسان فی کبد
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      0 0
      اونایی که میگن بجز شکم باید دنبال ... بود بیاید همه پولاتونو بدین به من وجودشو دارید حرف زدن مالیات نداره که
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    27 5
    سردارسلیمانی قبل از اینکه توسط ترامپ قمارباز تبدیل به سرداردلها بشه جمله معروف ترامپ قمارباز رو در ادبیات سیاسی جاانداخت
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    32 4
    درود به مرد میدان سردار دلها یادت گرامی و درود بر ادامه دهنده گان راهت سردار
  • صالح کعب IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    6 2
    نور به قبرش وشهید بزرگی است که تمام امریکا اسرییل از ش میترسند درود برشهیدان
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    7 2
    نثار روح این شهید بزرگوار و همرزمان شهیدشون صلوات
  • مرتضی IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    10 1
    سردار به ما هم آموخت اگر مثل ابالفضل هم در شرایط سخت قرار گرفتی هیچ وقت از حمایت امامت کوتاهی نکن آنگاه اگر جان هم بدهیم خدا مزد و پاداش ماست. خداوندا ما را از فتنه ها و آزمون و سختی ها سر بلند بیرون بیاور.
  • علی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    جناب حدّاد ممنون که در حوضه خودت زحمت می کشی ولی علت اینکه عکس تمام قد سردار دلها در دفتر دشمن نصب شده بوده تا لحظه ی از او غافل نشوند این بود ، که حاج قاسم و همرا هانش با تمام وجود در راه قرآن و اسلام و ناموس و وطن ، ایمانی و جسمانی شبانه روز از شروع تا خاتمه به شکل ولایی جهاد فی سبیل الله کردند ولحظه ای غافل نشدند و تردید نکردند و غل و زنجیر ها و متامع دنیا و پست و مقام بر خلاف خیلی از مقامات و دولتیها و مجلسیها هرگز اورا فریب نداد .درود خدا بر رزمندگان و سلام بر روان پاک همه شهیدان و خانواده شهدا و سلام ویژه بر خانواده سردار دلها وزنده باد رهبر فرزانه و ولیّ فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای .
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    6 2
    باید همه مردم چه دولتی مجلسی ومردم عادی از حاج قاسم عزیز که سردار دلها شد یاد بگیرند عزت یعنی چی سربلندی یعنی چی درود بر همه آزاد مردان جهان
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    استاد، مشکل ملت تحریم چهل ساله نیست، مشکل این ملت نجیب، تبعیض و سومدیریت برخی از مدیرانی است که با اشتباهات خود مردم را به اسلام و انقلاب بدبین کرده اند مثل یک. حقوق دولتمردان متناسب با تورم واقعی نجومی بالا میرود ولی حقوق یک کارمند و کارگر، بر اساس تورم اسمی نیز افزایش نمیابد. دو. نمونه ای از مشکلات: مشکل گرانی لوازم خانگی داخلی که در مستند صداوسیما نشان داد تولید ورقهای بدنه در کشور در حد خودکفایی است لکن با سومدیریت توزیع ان، باعث گران شدن میشوند و...
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 1
    آنرا که عیان است چه حاجت به بیان هشت جلد است هشتاد ملیون جلد نشانگر است
  • هه IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    3 0
    بنده ی خدا اگر کشور از نظر شما داره اداره میشه خب حق دارید،چون شماها دغدغه ی گوشت و برنج و خونه و ماشین و تحصیلات بچه هاتون رو ندارید،مملکت رو هواست آقای عادل خبر نداری
  • دربدر IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    حاج قاسم مرد بود ،تمام بهترین سالهای زندگیشو توی جنگ و خاک و خون واسه مملکتش بود ولی این مرتیکه حداد ناعادل که دامادشم آمریکاییه چه غلطی تا حالا واسه مملکتش کرده بجز دزدی و بخور بخور ،آدم دامادش آمریکایی باشه بعدم برعلیه آمریکا حرف بزنه و با پررویی بگه دامادم از خانواده شهید پرور آمریکاس؟ واقعا آدم به این پررویی دیگه پیدا نمیشه ،تا کی میخواد دروغاتو به خورد مردم بدی شالاتان؟؟؟
  • حمزه محمودی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    ملت مقاومت کرد ،گرسنگی ،رنج ،زجر کشید ،شماها هم اختلاس و دزدی ،و گسب مال ،مدرسه چند صد ملیاردی مخصوص اغازاده هاتون ،کسب دلار از تحریم ،وریختن ان بحساب فرزندانتون در انسوی ابها ،رفاه ،کاخ در لواسان ،خیلی با مردم همگام بودین!لعنت به این حاکمیت و حکومت ،که مردم داد دم تیغ تحریم تا همه دارائیهایش از معنوی و مادی نابود شود ،فساد و تباهی ،مردمی افسرده و فرسوده ورنجور ،
  • مهوش SE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    بسم الله :خدايا روح اين مرد بزرگ تاريخ اسلام حهانيان را زنده نگهدار؛روحش هميشه شاد و خانواده اش سربلند و سر افراز همچون اين سردار عزيز ايران ما؛خدايا چشم دشمنان جمهوري اسلامي را از تمام نقاط دنيا كور بگردان؛امين يا رب العالمين؛؛؛خدايا رهبر جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي را زنده نگهدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس