طلاب جهادی

اگرچه شهید سلیمانی امروز در میدان مبارزه با کرونا حاضر نیست،اما با منش والای خود، هزاران قاسم سلیمانی تربیت کرده که برای خدمت به مردم، فداکارانه تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، یک سال از فقدان «حاج قاسم» گذشت؛ فرمانده روزهای سخت، از جنگ تحمیلی گرفته تا سیل و زلزله که برای خدمت خالصانه به مردم جنگید و به شهادت رسید.
به فرموده رهبر معظم انقلاب حاج قاسم یک فرد نبود، بلکه مدرسه و مکتبی بود که شهادتش منجر به بیداری مردم و پیروی از مسیر این شهید والامقام در جهان شد.

در این روزها جوانان بسیاری که حتی سردار سلیمانی را از نزدیک هم ملاقات نکردند اما در مسیر فرمانبری او تا پای جان پیش رفتند  و میدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا از پای ننشستند.

بسیاری در این مدت حاج قاسم را در خط مقدم مبارزه با کرونا تصور کردند و در بیمارستان هم‌قدم با کادر درمان، همراه با جهادگران در حال توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی و یا مشغول تغسیل و تکفین اموات و جای خالی او را در این روزهای پرتنش حس کردند.

اگرچه سردار سلیمانی امروز در میدان مبارزه نیست، اما با منش والای خود هزاران قاسم سلیمانی تربیت کرده که برای خدمت به مردم فداکارانه تلاش می‌کنند.

روایتی از جهاد یک طلبه دهه شصتی در میدان مبارزه با «کرونا»

این روزها بسیاری از کادر درمان و جهادگران، سردار را در کار خود سهیم دانسته و ثواب آن را به روح این شهید هدیه می‌کنند؛ نام و عکس سردار دلها در هر گوشه‌ای از این میدان به چشم می‌خورد و باعث دلگرمی است.

به منظور مقابله با کرونا، طرحی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و خوشبختانه به برکت قطره قطره خون این شهید، اقدامات خوبی در این طرح در حال انجام است که گام موثری در کاهش شیوع کرونا به شمار می‌رود.‌

به سراغ یکی از این سربازان جان بر کف حاج قاسم رفتیم، طلبه جهادگر دهه شصتی که به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شده است.

به منظور مقابله با کرونا، طرحی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و خوشبختانه به برکت قطره قطره خون این شهید، اقدامات خوبی در این طرح در حال انجام است که گام موثری در کاهش شیوع کرونا به شمار می‌رود 

حجت‌الاسلام پیروز احمدی از اهالی شازند است که از طریق فراخوان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، داوطلبانه برای خدمت به بیماران در بیمارستان امیرالمومنین(ع) حاضر شد.

این طلبه جهادگر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شازند به توزیع ماسک و محلول ضدعفونی کننده مشغول بوده است و طی چندین مرحله با همت خیرین بسته‌های معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کرده‌اند.

احمدی، هدفش را از این فعالیت‌ها اینگونه می‌گوید: در این روزها فرمانبرداری از ولی فقیه و کمک به کادر درمان و مردم هدف هر جهادگری است تا مردم انقلابی کشور این شرایط را با کمترین آسیب سپری کنند.

این طلبه جهادگر که سه فرزند دارد، در هنگام فعالیت در بیمارستان از هیچ کمکی حتی کارهای خدماتی دریغ نکرده و در این مورد بیان می‌کند: از شهرستان شازند ۸ آقا و ۶ خانم به صورت شیفتی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مشغول بودند و به عنوان همراه بیمار، نیروی نظافتی و هر کاری که نیاز بود، خدمت می‌کردند.

احمدی با اشاره به نگرانی‌های همسرش  بیان می‌کند: همسرم برای من و سه فرزندم نگران بود و از  حضورم در بیمارستان و بخش بیماران کرونایی بسیار می‌ترسید، اما حرمت فرمان مقام معظم رهبری او را آرام و مصمم کرد تا پشتوانه‌ای محکم برای همسر جهادگرش باشد.

وی می‌افزاید: بیشتر بیماران بستری مسن هستند و به دلیل رعایت موازین بهداشتی همراه ندارند؛ در روزهایی که شیفت بود چند باری دیدم که یک از این خانم‌های مسن از تنهایی و دوری فرزندانش گریه می‌کند، با این مادر سالخورده حرف زدم و سعی کردم او را آرام کنم؛ هنگام خداحافظی به شوخی به او گفتم اگر باز هم گریه کند او را به بخش بیماران بدحال می‌برم، از آن به بعد هر زمان که من و یا همکارانم را می‌دید لبخند می‌زد و برای شفای بیماران دست به دعا بود.

طلبه جهادگر شازندی با کاهش آمار ابتلا و خلوتی بیمارستان‌ها، این‌ روزها در طرح شهید سلیمانی مشغول خدمت است و به عنوان سفیر سلامت در اماکن عمومی بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت می‌کند 

طلبه جهادگر شازندی با کاهش آمار ابتلا و خلوتی بیمارستان‌ها، این‌ روزها در طرح شهید سلیمانی مشغول خدمت است و به عنوان سفیر سلامت در اماکن عمومی بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت می‌کند.

گروه‌های جهادی تنها در زمان حوادث فعال نمی‌شوند، بلکه در همهٔ ایام و در تمامی امور پای کار هستند و مشتاقانه به مردم محروم و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

نام و راه سردار دلها هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و حاج قاسم‌های نسل امروز تا پای جان حامی مردم و انقلاب هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    ما خودمون پرستاریم،والله این به اصطلاح جهادگران کار مثبتی نمیکنن،بشینن تو خونه هاشون خیلی بهتره.چرا تو همه کارا بدون تخصص وارد میشن؟
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      منفی میخواستم بدم اشتباه شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس