کد خبر 1177832
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۱۱/۱۸

دهقان دهنوی گفت: امروز در جلسه شورای عالی بورس با هدف اینکه فرصت تحلیل به سرمایه‌گذاران داده شود، تصمیمات جدیدی گرفته شد.

به گزارش مشرق؛ محمد دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه جلسه شورای عالی بورس در رابطه با کلیات جلسه اظهار کرد: امروز در جلسه در رابطه با متغیرهای اقتصادی که دچار تلاطم‌های زیادی شده بودند ، تصمیماتی گرفته شد. بر این اساس دامنه نوسان نامتقارن به منفی ۲ تا مثبت ۶ تغییر خواهد کرد و تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار می گیرد.

او ادامه داد: همچنین الزام انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برای همه ناشران و افزایش ضریب اعتبار خرید کارگزاری ها به ۶۰ درصد از دیگر تصمیمات جلسه شورای عالی بورس است.

او بیان کرد: مصوبات امروز شورای عالی بورس، از صبح شنبه هفته آینده اجرایی خواهد شد.

دهقان دهنوی  در رابطه با خوراک پترو پالایشگاهی گفت: همه‌ این موارد در دست بررسی است و باتوجه به نگاه ویژه‌ای که در هیئت دولت وجود دارد امیدوارم عملیاتی شود.

او در رابطه با متخلفین در بازار سرمایه گفت: نظارت همیشه وظیفه سازمان بورس است اینکه ما بخواهیم آن را رسانه‌ای کنیم قطع به یقین به ضرر بازار سرمایه خواهد بود، اما این قول را به مردم می‌دهیم که تا آخر به طور جدی با متخلفان بر خورد خواهیم کرد اکنون هم پرونده‌هایی در دیوان قضایی است.

این مقام مسئول بیان کرد: سهامداران خرد باید دارای یک تریبون باشند به گونه‌ای که بتوانند صحبت‌های خود را بگویند چارچوب هایش را بررسی کرده ایم امیدواریم تا پایان این دوره عملی شود.

دهقان دهنوی گفت: همیشه در جلسات شورای عالی بورس نسبت به تحولات و انتظاراتی که وجود دارد بحث می شود. در این جلسه براساس ماده ۱۸ توسعه ابزار ها در رابطه با قیمت گذاری ها نیز صحبت شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شاخص بازار بیان کرد : رصد بازار وظیفه ما است به طور مثال در این رابطه می توان به جلوگیری از رفتار های هیجانی اشاره کرد که یکی از کارهایی که انجام دادیم در رابطه با تعبیر دامنه نوسان بود تا سهامداران بتوانند تصمیماتی بگیرند که به نفع سهام هایشان باشد.

دهقان دهنوی در رابطه با کارت های اعتباری سهام عدالت گفت : در این رابطه با سه بانک مذکور صحبت هایی انجام و مقرر شد که در این هفته آن را عملیاتی کنیم. در آینده نیز تصمیماتی برای اعطای کارت به سهامداران دیگر نیز اجرایی شود.

او بیان کرد: توسعه بازار سرمایه نیازمند نهاد هایی است که به نوعی بتوانند سبب ارتقای بازار  شوند. یک کار اساسی که در این رابطه باید انجام شود در خصوص تسهیل روند مجوز است ، امیدواریم که از لحاظ تعداد و تنوع این نهاد ها ارتقا یابند.

او در رابطه با عرضه ها ی اولیه گفت: اگر شرایط بازار سرمایه اجازه دهد شرکت های زیادی را برای عرضه اولیه در بورس در دسترس داریم.

دهقان دهنوی  در رابطه با بروکراسی سازمان بورس در رابطه با تعیین قیمت محصولات فلزی علی الخصوص فولاد گفت : باتوجه به هماهنگی که سازمان بورس با وزارت اقتصاد ، وزارت صمت و سازمان بورس پیدا کرده دیگر شاهد قیمت گذاری های دستوری نخواهیم بود . با توجه به تصمیمات اتخاذ شده روند عرضه محصولات فولادی در بورس کالا تسریع می یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علیرضا IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    10 2
    حالا گیرم که راست بگویید (که البته بعیداست) چی چی گیر ما که اینهمه ضرر کردیم میاد
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 1
    من که زندگیمو باختم چه فایده دوست دارم از این بد تر شه آب که از کله بگذرد چه یه وجب چه صد وجب......
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    کاش جواب بده ما ضررمون یکم برگرده ۲۰درصدش هم برا خودتون بزنم بیرون.
  • فرشید IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    اگر مواردی که عنوان کردند اجرایی و عملیاتی بشه قطعا در بهبود اوضاع کنونی تاثیرگذار خواهند بود
  • نادر IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    لطفا مردانه پای سهمتون بایستید و نفروشید اگر این کار را بکنید، شاخص به زودی روی 1 میلیون و 600.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    انشالله ببینیم و تعریف کنیم
  • حسن DE ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    دولت با بورس جلو دلار ۷۰هزار تومان گرفت پدر ترامپ در آورد ودر نهایت ۵۰۰هزار میلیارد ناقابل در ۱۰ماه از جیب مردم برداشت
  • ولی اله IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    خروار خروار قیمت کشیدن پایین الان هم قرون قرون می‌برند بالا بره نمیر بهار میاد خربزه و خیار میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس