تاکید واعظی بر نقش پررنگ اصلاح‌طلبان در دولت روحانی|به جای تشکر، طلبکار شدید؟! - کراپ‌شده

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ در پی اجرا نکردن دستور رئیس جمهور توسط وزارت ورزش برای تشکیل شورای نوجوانان، رئیس دفتر رئیس جمهور دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش مشرق؛ عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: امروزه سازمان های مردم نهاد بسیاری زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند و در استان‌های مختلف این سمن‌ها حضور دارند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان، بودجه ای در اختیار دارد که از این سمن ها حمایت کند و در همین راستا حمایت‌هایی را از سمن‌ها انجام می دهد. 

مقتدایی مطرح کرد: مدتی است انتقاداتی مطرح می شود که برخی جوانان در خصوص توزیع این حمایتها نکاتی دارند؛ در همین راستا در آذرماه تذکری به وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شد که ضرورت دارد این حمایت‌ها و میزانش شفاف شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: سپس طی دو مکاتبه از این وزارتخانه خواسته شد که در این خصوص شفاف سازی کنند. تاکنون در خصوص تذکر و مکاتبه ها پاسخی به ما واصل نشده است.

وی افزود: یکی از بهترین راهکارها جهت افزایش سلامت اداری و جامعه، شفافیت است. هم انتقادات کمتر می شود و هم رضایت عمومی را در پی دارد. هنگامی که فضای ما اتاق شیشه ای باشد، مردم به راحتی می توانند بر ما نظارت کنند. به دنبال اتاق شیشه‌ای هستیم که همه مباحث برای مردم قابل مشاهده باشد زیرا هنگامی که اتاق شیشه‌ای شکل بگیرد، فساد برجسته می‌شود و سرعت مقابله و جلوگیری از فساد افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه همواره دغدغه مردم، نمایندگان مجلس، سازمانهای نظارتی و… جلوگیری از رانت و ویژه خواری بوده است از این رو می‌توان گفت که یکی از بهترین راه‌های علاج این دغدغه، شفافیت است؛ البته شفافیتی که قابل رؤیت و مطالبه جدی از سوی نخبگان، رسانه‌ها و مردم باشد.

وی تصریح کرد: قطعاً هنگامی که حمایت مردمی پشتوانه مدیر فسادستیز باشد، آن مدیر در فسادستیزی قوی‌تر و پیشگام‌تر عمل می‌کند وزارت ورزش و جوانان باید به سمت اتاق شیشه ای شدن حرکت کند. شفافیت راهگشای مشکلات زیادی است و ایجاد فساد و مشکلات جلوگیری می کند. آقای رئیس جمهور نیز همواره تاکید بر شفافیت داشته اند، اما وزارت ورزش تاکنون اقدام مثبتی در قبال درخواست شفافیت در حوزه حمایت از سمنها انجام نداده است.

وی افزود: باید مشخص شود که مبالغ تخصیصی به سمن ها در قالب حمایت، قراردادها، تفاهم نامه ها و... چه میزان بوده و تمام جوانان دسترسی داشته باشند که کدام سمن ها، چه میزان مبلغ در طول این هشت سال دریافت کرده اند؟

وی تاکید کرد: اگر وزارت ورزش و جوانان اقدامات لازم در خصوص توضیح به نمایندگان مجلس ازجمله اینجانب را که در قالب تذکر مطرح نموده ام ندهد، حتما از سایر ابزارهای قانونی استفاده خوایم کرد. برخی از نمایندگان محترم نیز پیشنهاد اعمال ماده ۲۳۴ و یا تبصره ۱ ماده ۴۵ را نیز داشته اند. امیدوارم آقای وزیر قبل از هرگونه اقدام نظارتی، خودشان رهنمود لازم را زیرمجموعه خود داشته باشند.

مقتدایی در پایان درخصوص مبحث نوجوانان و دستور رئیس جمهور نیز گفت: بارها گفته ایم، نوجوانان که قشر آینده ساز ما هستند هم اکنون متولی و شورای تصمیم گیر ندارد. در همین راستا مکاتبه ای با رئیس جمهور داشتم که شورایی در خصوص نوجوانان تشکیل شود و یا نوجوانان به شورای عالی جوانان ملحق شوند. اقای رئیس جمهور به وزیر ورزش دستور دادند ولی این دستور عملیاتی نشد. معاونت قوانین پاسخ وزارت ورزش را مورد قبول ندانست.

وی بیان کرد: در همین راستا از آقای واعظی خواستیم که به عدم اجرای دستور رئیس جمهور توسط وزارت ورزش رسیدگی کنند و نگذارند این موضوع در پیچ و خم نظرات کارشناسی غیرموجه قرار گیرد. ایشان هم دستور لازم را صادر کردند.

نامه واعظی درپی تمرد آذری جهرمی از دستور رئیس‌جمهور

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 21
  • کریم IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    21 4
    این خبر چه ارتباطی با آذری جهرمی دارا
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      17 10
      الان استقلالی های هوچی گر میان میگن بابامحمود................ ببخشید. حواسم نبود.یاد دوران بابامحمود افتادم..... بابامسعود منظورم بود
  • حسن IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    28 1
    سناریوی نخ نما، بودجه ی سمن ها نزدیک انتخابات به نام جوانان به کام ستادهای انتخاباتی
  • بینام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    سلطانی فر. یا. اذری جهرمی !!!!!
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    شما مثل اینکه با آذری جهرمی کاملا درگیری . فردا یه خبر از وزارت کشاورزی بزن بگو به خاطر گرانی خیار به آذری جهرمی اخطار دادن . وقتی درگیری ذهنی با یکی داری تو همه خبرها میاد جلوی چشمت که بکوبیش .
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    4 1
    چون هیچکدامتان کار بلد نیستیدواز یک کرباسید.
  • عیدالله عباسی IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    بعضی از وزیران موقع که میخوهند وزیر بشوند برنامه های خود رویای مینویسند پس از رای اعتماد مجلس ان را به فراموشی میسپارند اقای وزیر کار نمتوانی بکنی ومدیریت نداری این پست را قبول نکن هشتادمیلیون جمعیت چشمان را دوخته اند به برنامه تو جوانان این کشور را نا امید نکنید نخبه ها را فراری نکنید جوانان امید و آینده این مرز بوم هستند
  • ارش IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 6
    بهتره بگیم وزارت پرسپولیس تا وزارت ورزش
    • انا IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      4 0
      پماد بزن تاول نزنه بیچاره ها تو میدون حرفی برا گفتن ندارین بایدم از ترستون اراجیف بگین
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    عجب!!!!؟بودجه ای که اگر از ترس رئیسی نبود معلوم نبود چه کارش میکردید دمت گرم رئیسی منقلی تازه به فکر شفافیت افتاده
  • رضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    آقای واعظی باور بفرمایید با شناختی که ما از آقای سلطانی فر داریم ایشان قصد نافرمانی ندارند منتهی ایشان تنها هدف وزارت تحت مدیریتشان را قهرمانی ها صوری پرسپولیس قرار داده اند و فرصت انجام هیچ کاری جز رتق و فتق امور این تیم ندارند!!!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    4 1
    از چهار تا قهرمانی میسوزی بسوز تو محمود کتری
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      حل محمدی چی؟
    • رضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      نکنه شما واقعا فکر می کنید تیم پرسپولیس خودش قهرمان شده! برو بابا اگر برنامه فوتبال مهندسی شده نبود که شما خواب قهرمانی را هم نمی دیدید. این جامهای اسنپی که پز دادن نداره1 هدیه بابا مسعوده!
  • افشین IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    احتمالاً نامه رو دادن آذری جهرمی برسونه به سلطانی فر کوتاهی کرده
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    این چه تیتریزدی چه ربطی به آقای جهرمی داره شما حالتون خوبه خبری با خودت چند چندی
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    واقعا چراازواعظی نمیترسن اون اگه تصمیم بگیره همه بیهوش میشن
  • صفدر IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام پس چراجناب مقتدایی خودتان درمجلس به شفافیت رای منفی دادید پس انجاخم اعتراض بفرمایید...خوبس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس