کد خبر 117780
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰

همانطور که انتظار می‌رفت، نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در انتخابات روز گذشته موفق شد تا رئیس‌جمهور کنونی این کشور را شکست دهد که در گزارشی زندگینامه وی از نظر می‌گذرد

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در پی اعلام پیروزی "فرانسوا اولاند" در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، زندگینامه وی در قالب گزارشی کوتاه ارائه می‌شود.

"فرانسوا اولاند" متولد 12 آگوست 1954 در شهر "روئن"، سیاستمدار فرانسوی است.او از سال 1997 تا 2008 میلادی دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه بود و از سال 1997 تا‌کنون نیز نماینده مجلس فرانسه از شهرستان "کورز" است.

* تحصیلات

فرانسوا اولاند در رشته‌های حقوق، بازرگانی و علوم سیاسی تحصیل کرده و مدرک خود را از مدرسه ملی مدیریت دریافت کرده است.

* خصوصیات شخصیتی

اولاند از نظر شخصی و ظاهری فردی است که جذبه کافی ندارد و گوشه‌گیر و کم کار است اما اطرافیان وی نظر دیگری درباره او دارند.آنها می‌گویند، اولاند فردی شجاع ، وحدت آفرین ،انسان، مهربان ، متعهد، دارای خلوص نیت و ساده است.

برخی دیگر از طرفداران وی می‌گویند او فردی است که به حرف مخاطبان خود خوب گوش می‌دهد و از تفرقه و اختلاف جلوگیری می‌کند و ما هم اتفاقا به فردی به عنوان رئیس‌جمهوری آینده کشورمان نیاز داریم که بتواند فرانسوی‌ها را حول طرح‌های جمعی گرد هم آورد.خلاصه آنکه همانطور که مطبوعات و رسانه های ارتباط جمعی می گویند اولاند یک "آقای معمولی" است.

* فعالیت‌های حرفه‌ای

فرانسوا اولاند سال‌ها جانشین احتمالی "لیونل ژوسپن" محسوب می‌شد. ژوسپن او را برای جانشینی خود در مقام ریاست حزب انتخاب کرد و او 11سال در این سمت باقی ماند.در سال 2007 میلادی حزب سوسیالیست "سگولن رویال" را به ‌عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزید که نتوانست بر سارکوزی پیروز شود.

در 16 اکتبر 2011 اعلام شد که فرانسوآ اولاند نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری آوریل 2012 است.به عقیده کارشناسان، رقیب او در این انتخابات به احتمال قوی نیکولا سارکوزی رئیس جمهور کنونی فرانسه خواهد بود.

از 6 سال پیش اولاند مبارزات انتخاباتی محتاطانه اما مؤثری را با سفر به مناطق مختلف فرانسه پیش برده است.

* انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

فرانسوا اولاند در برنامه‌های اقتصادی و سیاسی برای کشورش قول داده بود که با اجرای تدابیر و اقداماتی وضع بودجه عمومی کشور را تا سال 2017 به حالت متعادل برساند.

وی وعده داده بود که در شرایطی که حدود 20 میلیارد یورو هزینه‌های جدید که برای دولت ایجاد شده است با کاهش 29 میلیارد یورویی، تخفیف‌های مالیاتی تأمین خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید فرانسه همچنین وعده افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندان و ثروتمندان بزرگ را مطرح کرده و گفته است از کسانی که در سال بیش از یک میلیون یورو درآمد دارند 75 درصد مالیات دریافت خواهد شد.

با این حال راستگرایان فرانسه این وعده اولاند را عوام‌ فریبی ، غیر سازنده دانسته‌اند. اما اولاند در واکنش به این جهت گیری، با خونسردی در پاسخ همه آنها گفت که پرداخت مالیات بیشتر نشان از مهین دوستی دارد و در واقع مالیات دهندگان به سرپا ایستادن کشورشان از نظر اقتصادی کمک می کنند.

*زندگی شخصی

فرانسوآ اولاند در یک خانواده مرفه به دنیا آمد. پدرش به جریان راست افراطی فرانسه نزدیک بوده و در دوره استعمار در الجزایر مبارزه کرده بود.مادر اولاند با یادآوری خاطرات دوران کودکی او می‌گوید: «فرانسوآ همیشه چیزهایی می‌گفت که ما را به خنده می‌انداخت. او می‌گفت وقتی بزرگ شدم رئیس‌جمهور می‌شوم!»

اولاند دانش‌آموزی زرنگ بود و پشت سر هم مدارج تحصیلی خود را در رشته مطالعات عالی تجاری و علوم سیاسی و اداری طی کرد و در همین جا بود که با "سگولن رویال" شریک زندگی سابق خود در سال 1980 آشنا شد و با وی تشکیل خانواده داد که حاصل این پیوند 4 فرزند است.

آنها سپس همزمان با زندگی مشترک، فعالیت مشترک سیاسی خود را نیز آغاز کردند و زندگی مشترکشان را تا سال 2007 ادامه دادند اما مسیری متفاوت را در زندگی سیاسی پیمودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس