عارف اصغرزاده

اصغر زاده در پاسخ به عارف او را متهم به خیال بافی از میزان رأی و پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان کرده و می‌گوید: اصلاح‌طلبان نهایتاً ۱۰ درصد بین مردم پایگاه دارند.

به گزارش مشرق، نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان بار دیگر محل نمایش شکاف آن‌ها در تصمیم‌گیری و حضور در انتخابات ریاست جمهوری شد[۱]، هم‌زمان که رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از بدنه همراه با خود؛ خواسته تا بدون بهانه گرفتن قواعد بازی سیاسی را رعایت کنند و برای حضور در انتخابات آماده شوند، اما ابراهیم اصغر زاده از اعضای حلقه سخت اصلاح‌طلبان که به‌صورت اینترنتی در این نشست حاضر بود در پاسخ به عارف می‌گوید: «از نظر آقای عارف اصلاح‌طلب خوب، اصلاح‌طلب مرده است، کسی که درباره شکل حضورما نپرسد، فقط موقع انتخابات بیاید و تنور انتخابات را گرم کند».

این دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در نشست انتخاباتی انجمن اسلامی معلمان حضور داشتند، با بیان دیدگاه‌های متضاد خود نشان دادند که نقشه راه اصلاح‌طلبان میانه‌رو و اصلاح‌طلبان رادیکال هزاران کیلومتر از یکدیگر فاصله دارد! البته پیش‌ازاین عطاالله مهاجرانی با انتقاد از این وضعیت، حلقه محفلی نزدیک به خاتمی را «اصلاح‌طلبان رادیکال» خوانده بود که همیشه به هویت چپ سنتی ضربه زده‌اند.

در ادامه این نشست؛ عارف با انتقاد از اصلاح‌طلبانی که در سخنان خود رد صلاحیت را بهانه می‌کنند گفت: اصلاح‌طلبان در هیچ انتخاباتی با کمبود نیرو مواجه نبوده‌اند؛ رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم ادامه داد: برخی‌ها می‌گفتند نمی‌توانیم با ۴ نفر لیست انتخاباتی ببندیم، ۳۰ چهره اصلاح‌طلب در لیست‌ها حضور داشتند که شما کارنامه برخی از آنان را در مجلس دهم دیدید.

عارف با هشدار به اصلاح‌طلبان در تبعیت از قانون بیان کرد: اصلاح‌طلبان باید به مر قانون عمل کنند وهمه باید بدانیم که اگر قرار است در معیشت، زندگی، رفاه، توسعه و پیشرفت کشور تغییر و گشایشی حاصل شود راه آن صندوق‌های رأی است.

در ادامه این نشست جنجالی؛ اصغر زاده در پاسخ به عارف او را متهم به خیال بافی از میزان رأی و پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان کرده و می‌گوید: «می‌خواهید، پرستار؛ معلم و کارگر را پای صندوق رأی بیاورد؟ یا اصلاح‌طلبان می‌توانند چتر خود را روی این اقشار بگسترانند؟ اصلاح‌طلبان نهایتاً ۱۰ درصد بین مردم پایگاه دارند. حتی اگر خاتمی را هم بیاورید، مردم می‌پرسند چه چیزی را می‌خواهید اصلاح کنید؟».

اصغر زاده با اشاره به وضعیت موجو میان اصلاح‌طلبان ادامه داد: شرکت ما باید مؤثر باشد و الا مردم به ما می‌خندند! عضو رادیکال اصلاحات با تشریح وضعیت اصلاح‌طلبان و ادامه داد: «اصلاح‌طلبان دوپاره شدند؛ عده‌ای از روحانی و فراکسیون امید حمایت و عده‌ای اینها را نقد می‌کنند»

در ادامه این نشست؛ عارف با کنایه به روحانی در دادن وعده‌های تو خالی به مردم گفت: درانتخابات‌های مختلف شعارهای غیر عملی و رأی جمع کنی داده می‌شود و مطالبات را بالا می‌برد. نامزدها باید به خوبی بدانند اگر ۷۰ درصد از شعارهایی که داده‌اند عملی شود و ۳۰ درصد آن محقق نشود به این معناست که مردم را ۳۰ درصد نسبت به خود طلب کار کرده‌اند.

در پایان این نشست جنجالی البته هیچ کدام از دو چهره سر شناس اصلاح‌طلب از نقش خود در ایجاد شرایط اقتصادی و ناکارآمدی‌های پیش آمده و از دروغ اصلاحات در شعار «به عقب باز نمی‌گردیم» نگفتند!

شکاف بزرگ میان اصلاح‌طلبان حالا تبدیل به یک دره عمیق شده و دیکتاتوری اصلاحات آن‌ها را با یک بحران بزرگ روبرو کرده است؛ جایی که اصغر زاده در واکنش به آن می‌گوید: «ما حتی جرئت نمی‌کنیم درباره مسائل مهم در جریان صحبت کنیم، درحالی که می دانیم این مسئله تا چه اندازه اهمیت دارد. حتی در جمع‌های اصلاح‌طلب درباره این موضوعات نمی‌توانیم حرف بزنیم» بنظر انتقاد اصغر زاده به محافل خاص اصلاح‌طلبان است؛ که در آن تصمیم‌گیری نهایی برای شرکت در انتخابات گرفته شده و مخالفان را بایکوت می‌کند[۲]


[1] https://www.magiran.com/article/4146991

[2] https://www.mashreghnews.ir/news/1171956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    7 1
    امیدورام اسلاحتلبان در انتخابات شرکت کنن ببینمیم چند هزارتا رای دارن
    • ناصر IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      دیکته رو یاد بگیر بعد بیا نظر بده معلومه خیلی سرت میشه
  • سید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 0
    به یاد یابوهای خسته گاری در سربالایی ها و دندان گرفتن شان!!
  • یاسین IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 6
    اصلاح طلب کیه؟ اصول گرا کیه؟ چرا بعضی ها اصرار دارند همه شخصیت های سیاسی را در یک حزب و گروهی دسته بندی کنند! بدون اینکه روح اون فرد هم خبر داشته باشه؟ آقای رئیسی کی گفتند که من اصول گرا هستم؟
  • احمدی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    4 3
    مشرق خیلی خوشحالی ././
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    جناب شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    3 6
    اگه خاتمی چند هزارتا رای داره چرا ممنوع التصویره؟
    • داریوش IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      چون ۸۸ کشور آشوب به پا کرد!
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 1
    یعنی خاتمی بیاد ببینیم ... مطمئن باش 10000 تا رای نمیاره...
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    بهترین ریس حمهور جناب اقای خاتمی بودن .
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    این حرفا رامیزنید خاتمی وعصبانی میکنید اخرش بایعلامت میگه به کی رای بدید مردم چون دوسش دارن رای چیزز نیست جون هم میدن دوباره شروع میکنید خاتمی باسورس بوده فتنه گر فایده ندارباختید
  • ترابیان IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    انشاا...همه افساد طلبان وطن فروش خانمان برانداز تفرقه انداز به درک واصل شوند و شرشان از سر مردم کوتاه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس