کاخ سفید: هنوز گامی برای بازگشت به برجام برنداشته‌ایم/ امروز تصمیمی در مورد بازگشت به برجام اتخاذ نمی‌شود

سخنگوی کاخ سفید با این ادعا که اکنون توپ در زمین ایران است گفت اگر ایران به برجام برگردد، واشنگتن نیز این کار را خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعاهای دیگر مقامات آمریکایی مدعی شد که اگر ایران به توافق هسته‌ای برگردد، واشنگتن نیز بازمی‌گردد.

جنیفر ساکی طی سخنانی اظهار داشت: در جلسه امروز شورای امنیت ملی آمریکا مسائل خاورمیانه از جمله ایران را بررسی می‌کنیم.

کاخ سفید: ایران به برجام بازگردد آمریکا نیز بازمی‌گردد

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که اگر ایران به توافق هسته‌ای برگردد آمریکا نیز به آن باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید

بولتون: بازگشت به برجام کار دشواری است

واشنگتن: دولت بایدن تاکنون با ایران تماسی نداشته است

جنیفر ساکی ادعا کرد: توافق هسته‌ای آغازی برای توافق جدید با هماهنگی شرکای ما خواهد بود و اکنون توپ در زمین ایران است.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی است اکنون توپ در زمین ایران است که این کشور بدون توجه به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، آن را ترک کرده و قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است.

ساعاتی پیش، پایگاه آمریکایی اکسیوس به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد مقامات ارشد شورای امنیت ملی آمریکا، امروز جمعه نشستی را برای بررسی پرونده ایران خواهند داشت.

این پایگاه آمریکایی در گزارشی به نقل از افراد مطلع نوشت: در نشانه‌ای از اینکه رئیس جمهور بایدن در خصوص ایران احساس (لزوم برای) اقدامی اضطراری را می‌کند، کاخ سفید در حال تشکیل نشست مقامات شورای امنیت ملی (آمریکا) در روز جمعه برای تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران است.

این پایگاه آمریکایی همچنین اعلام کرد: در این نشست گزینه‌های فشار برای بازگشت به توافق هسته‌ای پیش از انتخابات ریاست جمهوری و یا انتظار تا بعد از انتخابات ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پایگاه اکسیوس همچنین مدعی شد: دولت بایدن همچنان به دنبال این است که چگونه می‌تواند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، احیا کند. اما این مسأله نیازمند همکاری با همپیمانان (آمریکا) به منظور کاهش تلاش‌های ایران برای غنی سازی اورانیوم و جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه است.

طبق اعلام این پایگاه یکی از افراد آگاه از این خبر گفته است: یکی از مسائل اصلی در روز جمعه این خواهد بود آیا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه ؤوئن در ایران فشار آورده شود و یا تا پس از آن صبر شود.

پایگاه اکسیوس همچنین اعلام کرد وزارتخانه‌های خارجه و دفاع از اظهار نظر در خصوص این خبر خودداری کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    من : کاخ سفید غلط خورد یه آبم روش!!!
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    چند تا چک در گوش دیپلماسی کشور بزنید نکنه حواسش جمع شود و بند و به آب نده
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    این خانم زمان اوباما هم سخنگو بود، انکار با دولت سوم اوباما طرف شدیم
  • پیروزه IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    عجله ی برای باز گشتن به برجام نداریم هر وقت تحریمها را بر داشتید و خسارات این چند ساله را پرداخت کردید اجازه ورود شما را صادر می کنیم والسلام.
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    3 0
    بشین تا برگردیم شیطان بزرگ
  • بهزاد IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    چرا با ایران اینگونه برخورد می شود ؟ ایران سلاح هسته ای ندارند اما اسراییل صدها سلاح هسته ای دارد . چرا اسرائیل را تحریم نمی کنید؟ چرا ایران را تحریم می کنید بخاطر سلاح های هسته ای که ندارد؟ آنها با ایران چنان برخورد می کنند که بر خلاف میل اش و آرمان اش به طرف ساخت سلاح هسته ای پیش می رود.
  • وطن پرست DE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    سیاست عمرو عاص. کهنه ولی همیشه کارامد برای ساده لوح ها.
  • A. M IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    پرویی هم خوب چیزیه مگر ایران خارج شده که برگرده مگر ایران برجام نقض کرده که برگرده اولین کشوری که از برجام خارج شده آمریکاست دوم اروپایی ها برجام نقض کردن حالا اگر میخاید شما برگردید واول تحریم‌ها لغو کنید دوم خسارتی که به کشور ما وارد کردید بگذارید ما هم هستیم بدون هیچ بندی که اضافه بشه یا کسی اضافه بشه تازه اروپایی ها خودشون اضافی هستن چون بدون اجازه اربابشون امریکا جرأت آب خوردن هم ندارند چه برسه به کارهایی دیگر اگه خیلی ناراحتید خودتون هم کنار برید چون به شما احتیاجی نیست شما اروپایی‌ها برای ما مثل مترسک هستید که هیچ کاری ازتون برنمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس