کد خبر 1177238
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
وزیر نفت هند امیدوار به بازگشت واردات نفت ایران و ونزوئلاست

مدیرعامل یک شرکت بزرگ نفتی در هند اعلام کرد که در صورتی که آمریکا تحریم‌های خود علیه تهران را کاهش دهد، پالایشگاه‌های هندی خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرند.

به گزارش مشرق؛  ام کی سورانا، مدیرعامل شرکت نفتی دولتی هندوستان پترولیوم روز گذشته اعلام کرد در صورتی که آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را کاهش دهد، پالایشگاه‌های هندی خرید نفت از این کشور را از سر می‌گیرند.

در حال حاضر این نگاه وجود دارد که دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن که چند روزی است سکان قدرت در آمریکا را به دست گرفته به دنبال راه حل سیاسی برای حل پرونده هسته‌ای ایران است.

هند زمانی و پس از چین دومین خریدار نفت ایران بود اما از اواسط سال ۲۰۱۹ و به خاطر فشار آمریکا خرید نفت از کشورمان را متوقف کرده بود.

سورانا در یک کنفرانس خبری گفت که نفت ایران همواره در سبد وارداتی پالایشگاه‌های هندی قرار داشته و خوشحال می‌شویم که همگام با حل بحران شاهد بازگشت این نفت به سبد خود باشیم. 

چند سالی است که واشنگتن و تهران از نظر سیاسی در تقابل یکدیگر به سر برده و در دوران ریاست جمهوری ترامپ فضای سیاسی بین دو کشور شاهد افزایش شدید تنش‌ها به خاطر خروج آمریکا از برجام بوده است. دوشنبه هم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای نخستین بار به ارائه راهکارهایی برای بازگشت همزمان واشنگتن و تهران به برجام پرداخته بود.

سورانا می‌گوید: پیش‌تر ایران امتیازهای خوبی در پرداخت و قیمت نفت خود می‌داد که باعث شده بود نسبت به دیگر فروشندگان نفت ایران جذابیت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: پس از توقف خرید نفت از ایران حالا شاهد ورود نفت آمریکا به هند هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 1
    که دوباره پول ما رو نگه دارید تهاتر نفت در برابر کالا کنید
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    خوبه، عوضش پفک هندی وارد کنید
  • CA ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    امکان نداره ایران حتی در صورت برداشته شدن تحریم ها به هند و کره جنوبی و حتی ژاپن نفت بفروشد چون پول ایران را نمیدهند.هر چند تحریم ها مطمئنا توسط بایدن لغو نخواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس