بازگشت بدون نتیجه هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان از بغداد/ پیش‌بینی نماینده سابق از دوپاره شدن اقلیم

هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان عراق پس از چهار روز حضور در بغداد و گفتگو با جریان‌های عراقی، بدون حصول توافق به اربیل بازگشت.

به گزارش مشرق، یک عضو هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان عراق از بازگشت این هیئت به اربیل خبر داده است.

عبدالحکیم خسرو اعلام کرده است که این دور از مذاکرات نتیجه خاصی به دنبال نداشته و هیئت کُردی بار دیگر به بغداد سفر خواهد کرد.

به گفته وی، دور آتی مذاکرات هیئت اقلیم کردستان در بغداد در خصوص تحویل 250 هزار بشکه نفت روزانه، ادامه گفتگو با جریان های عراقی و کمیسیون اقتصادی پارلمان این کشور در خصوص بودجه پیشنهادی سال 2021 خواهد بود.

در دو هفته گذشته، هیئت اقلیم کردستان دو بار به بغداد سفر کرده و با وجود مذاکرات متعدد با مسئولین و جریان های مختلف عراقی، هنوز توافقی میان حکومت اربیل و دولت مرکزی عراق حاصل نشده است.

احتمال دو پاره شدن اقلیم کردستان عراق

یک نماینده سابق پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق از احتمال دو پاره شدن این منطقه خبر داده است.

آری هرسین که نماینده سابق حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی بوده است، به رسانه های محلی گفته است که در خوشبینانه ترین حالت، اقلیم کنونی کردستان به دو اقلیم تقسیم خواهد شد.

وی گفته است که سیستم دو اداره‌ای که قبل از 2005 در مناطق تحت نفوذ حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی وجود داشته است هنوز هم پا برجاست و نمی توان گفت که بار دیگر این سیستم حاکمیتی به اقلیم برمی گردد بلکه آنچه در انتظار اقلیم کردستان کنونی است، تبدیل آن به دو اقلیم مجزا است.

این سیاستمدار کُرد اعلام کرده است که اختلافات و تفرقه سیاسی میان جریان های اقلیم به اوج رسیده است و تاکنون اتفاق نظری در خصوص مسائل این منطقه وجود نداشته است.

درخواست اعضای کُرد کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق از حکومت اربیل

4 عضو کُرد کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق از مسئولین حکومت اقلیم خواسته‌اند که در خصوص مذاکرات اربیل – بغداد و مسائل بودجه‌ای اظهارنظر نکنند.

این نمایندگان با اشاره به مذاکرات خود با فراکسیون های مختلف پارلمانی عراق، گفته‌اند که اظهارات غیر آگاهانه مسئولین اقلیم، روند برخورداری این منطقه از سهم تعیین شده در لایحه پیشنهادی بودجه سال 2021 را با چالش جدی مواجه کرده است.

نمایندگان کُرد همچنین اعلام کرده‌اند که برهم صالح رئیس جمهوری عراق، فراکسیون های کُردی و هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان همگی در تلاش هستند که لایحه پیشنهادی بودجه دولت عراق با سهم مشخص شده اقلیم کردستان در پارلمان این کشور به تصویب برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    6 6
    انشاالله این غده سرطانی اسراییل ساخته به ده پاره تقسیم شود.
    • IQ ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      0 0
      متاسفانه ما اطلاع نداریم که در همین ایام سخت و کرونایی وتحریم تنها جایی که مرزهایش را روی ایران همیشه گشوده همین اقلیم بوده برادران عرب که اصلا روی خوشی نشان ندادندلذا بهتر الکی قضاوت نکنیم
    • کرد IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 0
      مرگ بر اسرائیل
    • کیان DE ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 0
      مرگ بر اسرائیل
    • محسن IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      این همش سیاست است وگرنه هیچ وقت اقلیم کردستان واحزابش از هم جدا نمیشن آنان به فکر آزاد کردن سه بخش کردستان هم هستن ارزوشون کردستان بزرگه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    6 3
    همه ی این نقشه ها زیر سر اردوغان هستش پاینده باد ایران
    • Yussifi GB ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 3
      اخه مشکل از اینجاست که کردها هم خدا را میخوان وهم خرما را
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    شورای حل اختلاف ایران چه کسی است ،ایا می خواهم بدانم کسی یعنی ی غریبه اجنبی می تواند برا زندگی شخصی کسی تصمیم بگیره ،یا با دختر بچه تجاوز کنه جرمش چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس