به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی به مناسبت روز مادر طی توییتی نوشت: میدونستید طی پیمایشی که سال 97 انجام شده مشخص شده که99.5درصد از خانم های ایرانی دوست دارن مادر بشن!؟!

ولی متاسفانه آمار فرزندآوری فاصله خیلی زیادی داره با این. دلیل عمدش هم به چالش‌های ذهنی و شیوه زیستن خانواده‌ها برمیگرده تا مسئله اقتصادی.

چند درصد از خانم‌های ایرانی مادر شدن را دوست دارند؟ +کاریکاتور

چند درصد از خانم‌های ایرانی مادر شدن را دوست دارند؟ +کاریکاتور

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    10 3
    همون چند درصد خودشیفته ایی که این مملکت رو قراره به ارث ببرن!
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      1 8
      همین حالا اگه تمام جوانان ایرانی متمول هم بشن مطمئنا اکثر قریب به اتفاقشون گوشی و فضای مجازی و تفریحات هیجان انگیز رو به بچه دار شدن ترجیح میدن این یه واقعیته
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    10 2
    به قول شاعر: چنان قحط سالی شد اندر دمشق که یاران فراموش کردند عشق جز خودتون چند درصد؟ البته شما خوشحالید از وضع موجود تا به حال انقدر باحال نبوده!
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      0 0
      کاش فقط بخاطر اقتصاد بود و امیدوار بودیم که شرایط شاید بهتر شود اما متاسفانه این سبک زندگی شده است وقتی سلبریتیها یا پیردخترند یا فقط یک بچه دارند اونم مطلقه دیگه حساب نوجوانانان و مادران اینده معلوم است همه ما قطعا در اشنایانمان ثروتنمندانی را می شناسیم که حاضر به مادر شدن نیستند.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    7 0
    این آمار درست هست اما تحلیلش کاملا غلطه
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    9 0
    شاید 10% خانواده ها بخاطر شیوه زندگی و طرز تفکرشان علاقه ای به بچه دار شدن ندارند ولی الآن 1_ شصت درصد دختران اصلا شوهری پیدا نمی کنند که بخواهند بچه دار شوند. 2_ 40% باقیمانده آنقدر درگیر و تحت فشارهای اقتصادی هستند که جرأت نمی کنند بار اضافه و بسیار سنگین یک کودک را هم به مشکلاتشان اضافه کنند . شما که این گزارش عجیب را منتشر کردید می دانید هزینه ماهانه شیرخشک و پوشک بچه چقدر است .؟ می دانید کفش و لباس یک کودک تفاوت چندانی با بزرگسالان ندارد ؟ هزینه ثبت نام پیش دبستانی و مدرسه و سرویس یک کودک را محاسبه کرده اید ؟ این شیوه زندگی و طرز تفکر زنان ایرانی چرا یکدفعه در این پانزده سال اخیر عوض شده ؟ مسلما شما دوستان به اندازه کافی درآمد دارید که فکر می کنید علت بچه دار نشدن زنان ایرانی اقتصادی نیست . نه ؟
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      3 0
      این کسی که این مطلب ازش نقل شده متولد 80 و یا 90 هست و پول توجیبی بگیر باباشه
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      0 0
      نویسنده وقتی توی قصر و کاخ زندگی کنه و از خوشی با رنگ ها بازی کنه بایدم گرفتاری مردم و همه چیز رو به دیوانگی و جنون ربط بده تا خودش رو تبرئه کنه البته مردم از دست این افراد دیوانه شوند نباید سرزنششان کنید صبر ایوب کم میاره!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    11 0
    چالشهای ذهنی؟ به عبارت بهتر از نظر نویسنده مردم دیوانه هستند و فرزند نمی خواهند؟ به نویسنده محترم عرض می کنم که اگر زوجی مجنون هم باشند حتما فرزند آوری خواهند داشت پس این مساله اقتصادی است که نمی گذارد مردم با خیال راحت تصمیم گیری کنند. من از طرف دولت از شما که بیعرضگی دولت در کنترل گرانی را به دیوانگی مردم ربط دادید سپاسگزاری کرده و شفای عاجل برای شما از محضر خداوند متعال آرزومندم؟ راستی شما خودتان چند فرزند دارید؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 1
    مشکل در این است که خانمها مراقب روابط زناشویی با همسرانشون نیستند. یعنی تمایلی در این زمینه نشان نمی دهند
  • ایرانی GB ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 13
    مثل قدیمی هست که میگه : قسم حضرت عباستو باور کنم یا دم خروس رو ؟ از صبح تا شب صدای لشکری از مردمی که از گرانی در ایران ناله میکنند به گوش میرسه اما وقتی آدم آمارهای مصرف کالاهای تجملاتی و تزئینی و آرایشی و جراحی زیبایی در ایران رو با آمارهای جهانی مقایسه میکنه می بینه که مردم ایران حتی از کشورهای مرفه ای چون امارات و عربستان و غیره هم ولخرج تر و بریز و بپاش تر هستند , به عنوان مثال : در سطح جهانی ایران رتبه هفتم را به لحاظ مصرف لوازم آرایش به خود اختصاص داده و در خاورمیانه ایران بعد از عربستان بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایش است. کشور ایران رتبه اول را در عمل جراحی زیبایی داره و همچنین از نظر تعداد اعمال جراحی پلاستیک کشور ما جزو پنج کشور اول دنیاست. بقول آقای امید دانا : ما ایرانیها همیشه از گرانی می نالیم اما همیشه تو بازار هستیم و در حال خرید ! قربونش برم کسی هم اگر بخواد انتقاد بکنه که چرا اینقدر مردم می نالن , فوری به چاک قبای بعضی ها بر میخوره و فوری آتشی میشن و رگ غیرت شون باد میکنه که چرا از مردم انتقادی صورت گرفته و چرا نباید بخاطر گرانی ناله کرد !!! معلوم نیست آدم باید چی رو باور بکنه : ناله مردم از گرانی رو یا بریز و بپاش شون رو !!؟؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      0 0
      اون بریز بپاش ها متعلق به همون دسته ستمکاره که به ظالم بودن رو نوعی افتخار می دانند و نقش دشمن رو برای مردم خودشون ایفا می کنند و از رنج مردم خوشحالند مردم با وجود این احمق ها دشمن خارجی لازم ندارن چون دشمن خارجی انگشت به دهن مونده و دلش سوخته اما داخلی نفهم نه، بقیه رو درگیر گرانی و بدبختی کرد و دیدنی گفتنی نباشه! حرفا میزنیدها!!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 0
    آخه بنده خدا ! فرضا که مشکل مربوط به چالشهای ذهنی و شیوه زندگی باشه ، میشه فکر کنی همین چالشها از کجا نشات میگیرد؟!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 1
    دوست دارند اما فقط یکی
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 0
    چالش ذهنی؟ شما وقتی نمی تونی شکم خودت سیر کنی، معلومه برای ازدواج کردن و بچه دارن شدن تمرکز پیدا نمیکنی، همش به مسائل اقتصادی بر میگرده اقتصاد درس بشه این موارد حل میشه اقتصاد درست نشه حل نمیشه
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    چالش های ذهنی و شیوه ی زیستن؟! معلومه کلا دستت تو خرج نیست یا اگر هم هست وضعت خیلی توپه. فقط یه بار رفتم برای خواهر زاده ام یه بسته پوشک گرفتم برق از سرم پرید، قششنگ حساب کار اومد دستم. به خودم گفتم نمیخوام آقاجون، نه زن میخوام نه بچه.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    مگه میگه خانمی دوست نداشته باشه مادر بشه، یا آقایی پدر؛ باید مشکلات رو حل کرد، حالا میخواد اقتصادی باشه، ذهنی باشه، پزشکی و... زندگی بعد از یه مدتی بدون بچه از مرگم بدتر میشه
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    بر مسببینش لعنت!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس