منابع عراقی: طراح انفجار تروریستی میدان الطیران بغداد کشته شد

پایگاه خبری «المسله» عراق سه شنبه شب از کشته شدن طراح انفجارهای تروریستی اخیر در میدان «الطیران» در مرکز شهر بغداد خبر داد که باعث جان باختن ۳۲ شهروند عراقی شد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «المسله» عراق سه شنبه شب این خبر را به نقل از برخی منابع خاص خود اعلام کرد و به نقل از بیانیه ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نوشت: درپی دریافت داده های دقیق از واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق و با دستور و هماهنگی فرماندهی ستاد عملیات مشترک، حمله هوایی به یکی از اهداف در منطقه ابوغریب در غرب شهر بغداد انجام شد.

این بیانیه افزود: درپی این حمله، نیروهای تیپ پیاده نظام لشکر هفدهم برای بازرسی و تفتیش محل هدف قرار گرفته اعزام شدند و اجساد چهار تروریست همراه با چهار کمربند انفجاری را در محل کشف کردند و این کمربندهای انفجاری خنثی و سپس به طور کنترل شده منفجر شد.

این خبر درحالی منتشر می شود که پیش از این یک منبع امنیتی امروز از کشته شدن به اصطلاح «والی جنوب عراق» به نام «ابو حسن خلیفه العسیاوی» در حمله ای هوایی در ناحیه الزیدان در همین منطقه ابوغریب در غرب شهر بغداد خبر داده بود.

به نوشته پایگاه خبری المسله، برخی منابع خاص اشاره کردند که این تروریست همان طراح و برنامه ریز دو انفجار اخیر در میدان الطیران در مرکز بغداد بوده است.

پنجشنبه دو هفته پیش بود که شهر بغداد پس از آرامشی طولانی شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

درپی بیشتر شدن تحرکات تروریست ها در برخی استان ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند که این عملیات ها همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس