کد خبر 1175857
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
اردوغان: زمان بررسی قانون اساسی جدید ترکیه فرا رسیده است

رئیس جمهور ترکیه از احتمال تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور خبر داد و گفت که «در صورت رسیدن به تفاهم با شرکا، در مرحله آتی برای تدوین قانون اساسی جدید اقدام خواهیم کرد».

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیشب پس از برگزاری جلسه هیئت دولت در مقر ریاست جمهوری در آنکارا گفت که زمان آن فرا رسیده است تا قانون اساسی جدید ترکیه مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان از ایجاد مرکز پرتاب‌ماهواره در ترکیه گفت

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با تأکید بر «لزوم شفافیت پیش‌نویس قانون اساسی جدید» تصریح کرد: «در صورت رسیدن به تفاهم با شرکا (حزب جنبش ملی گرا)، می توان برای تهیه پیش نویس گام برداشت».

«عبدالحمید گل» وزیر دادگستری ترکیه گفت که اظهارات اردوغان درباره امکان تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید ترکیه، «خبری مسرت‌بخش برای همگان است».

دولت ترکیه چهار سال پیش در سال ۲۰۱۷ پس از وقوع کودتای نظامی نافرجام، قانون اساسی جدیدی را به درخواست اردوغان و پس از برگزاری یک همه پرسی وضع کرده بود که بر مبنای آن سیستم حکومتی این کشور از نظام پارلمانی به ریاست جمهوری تغییر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Mjp. Shiraz IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 5
    میخوادمیخ طویله خودش رامحکم بکوبه ودیکتاتوری کامل بوجود بیاره. قانون من دراوردی که تاابدریس جمهورباشه خخخ رجب قلی کورخوندی. مخالفانت قدرتمندترازهروقت دیگه ای شدن و..
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 7
    دیکتاتور فک میکنه قانون اساسی لباسه که هر روز عوضش کنه برای قدرت طلبی خودش
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    8 3
    ریاست جمهوری مادام العمر
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 3
    احتمالا از عنوان رئیس جمهوری خسته شده! می خواد سلطان بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس