کد خبر 117582
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴

ویژه ‌نامه 'ربع قرن جهاد فرهنگی' با نگاهی به بیست و پنج دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در 40 صفحه منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، كمیته ربع قرن جهاد فرهنگی كه امسال بخش و سالنی با همین عنوان در نمایشگاه كتاب دارد، ویژه‌‌نامه‌ای در 40 صفحه منتشر كرد.

این ویژه‌نامه شامل فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نمایشگاه كتاب تهران و بیانات ایشان در بازدید از نمایشگاه، سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی این وزارتخانه، نگاهی به دوره‌های گذشته نمایشگاه كتاب تهران از سال 1366 تاكنون، اخبار و تصاویر آنها است.

ویژه‌نامه ربع قرن جهاد فرهنگی زیرنظر كمیته ربع قرن در نمایشگاه كتاب قابل دسترس است.

*استفاده از بالگرد 250 برای انتقال مصدومان احتمالی نمایشگاه كتاب

برای نخستین بار بیش از 40 نیروی امدادی با تجهیزات و امكان استفاده از بالگرد در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، حضور دارند.

45 نفر از نیروهای داوطلب و پزشك هلال احمر در دو جایگاه امدادی و درمانی واقع در محوطه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، آماده خدمات‌رسانی به بازدیدكنندگان نمایشگاه هستند.

جایگاه امدادی هلال احمر با داشتن تجهیزات تست خون خدماتی از قبیل تست رایگان قند و فشار خون برای بازدیدكنندگان ارایه می‌دهد.

*برگزاری سه نشست تخصصی در سالن 'بیداری اسلامی'

سه نشست تخصصی درباره موضوعات مرتبط با مباحث بیداری اسلامی امروز در سالن بیداری اسلامی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، برگزار می‌شود.

نشست ادبیات داستانی مقاومت حزب‌الله و فلسطین با حضور محمد طعان، نشست مسئول تبلیغات مجازی حزب الله لبنان با حضور حسین رحال و ژنرال امین حطیط از ارتش لبنان و نشست تخصصی بیداری اسلامی و آینده گروه‌های مبارز حزب الله حماس و جهاد اسلامی با حضور علی فیاض، نماینده مجلس لبنان و علیرضا سلطان شاهی، رئیس مركز مطالعات فلسطین در سالن بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

سالن بیداری اسلامی با بخش‌های مختلف و متنوع روزانه سه نشست تخصصی درباره مباحث مرتبط با جنبش بیداری اسلامی در منطقه برگزار می‌كند.

*امضای تفاهم‌نامه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ با نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در نمایشگاه كتاب تهران تفاهم‌نامه امضا می‌كند.

بر اساس این تفاهم نامه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف می شود تا موجبات ارائه برخی از خدمات مرتبط با حوزه نشر را فراهم آورد، نهاد كتابخانه های عمومی كشور نیز متعهد خواهد شد شرایط استفاده خبرنگاران از كتاب خانه‌های عمومی و تخصصی را مهیا كند.

محمد جعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منصور واعظی مدیر كل نهاد كتابخانه های عمومی كشور و دبیر شورای فرهنگ عمومی تفاهم نامه‌ای را برای اجرایی شدن موارد عنوان شده همچنین سایر موارد ذكر شده در این تفاهم نامه امضا خواهند كرد.

*نامگذاری بخش ناشران آموزشی به نام شهدای هسته‌ای ایران

سالن‌های بخش ناشران آموزشی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، برای افزایش اعتبار و كیفیت این بخش به نام شهدای هسته‌ای نامگذاری شده است.

بخش ناشران آموزشی این دوره از نمایشگاه نسبت به سال گذشته تغییرات عمده‌ای داشته است. از جمله این تغییرات می‌توان به افزایش متراژ آن از سه هزار و صد و پنجاه متر به سه هزار و چهارصد مترمربع، حضور بیش از 150 ناشر آموزشی و همگن كردن سالن‌های بخش آموزشی اشاره كرد.

این در حالی است كه در سال گذشته تعدادی از ناشران بخش آموزشی گله‌مند بودند كه بسیاری از سالن‌ها با نبود مخاطب روبرو است از این رو امسال با جانمایی مناسب برای ناشران و همگن كردن سالن‌ها، بخش‌هایی كه پرمخاطب هستند در كنار بخش‌های كم مخاطب قرار گرفته اند تا این مشكل به بهترین نحو بر طرف شود.

علاوه بر این برای فرهنگسازی بیشتر در زمینه كتاب‌های آموزشی، سالن‌های بخش ناشران آموزشی به نام شهدای هسته‌ای نامگذاری شده است.

استفاده از نام دانشمندان هسته‌ای علاوه بر فرهنگسازی به ناشران آموزشی اعتبار می‌بخشد به عبارتی این خلاقیت موجب شده تا استقبال از بخش آموزشی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، بی‌نظیر باشد.

از سوی دیگر امسال با همكاری انجمن ناشران آموزشی ایران به عنوان متولی بخش آموزش و حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشران آموزشی به جای تالیف كتب كنكوری به سمت تالیف كتاب‌های علمی‌تر سوق داده شده اند.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با پیام 'ربع قرن جهاد فرهنگی' تا 23 اردیبهشت در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) ادامه دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس