کد خبر 1175475
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
چالش آسیایی استقلال با مهاجمان خطرناک/ «پاشنه آشیل» دردسر می‌شود؟

تیم فوتبال استقلال که در بیستمین دوره رقابتهای لیگ برتر جزو مدعیان قهرمانی است و در صدر جدول قرار گرفته، برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا یک چالش بزرگ پیش رو دارد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال که کارش را در لیگ برتر با صدرنشینی در هفته سیزدهم به پایان برد، در گروه سوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با سه تیم عربی الشرطه، الدحیل و الاهلی از عراق، قطر و عربستان همگروه است و این نشان می‌دهد کار شاگردان فکری برای صعود مستقیم از این گروه به عنوان تیم نخست، چندان ساده نیست.

استقلالی‌ها در لیگ برتر علیرغم اینکه از نظر آماری خط دفاعی خوبی داشته و بعد از پرسپولیس دارای دومین خط دفاعی قوی مسابقات هستند، اما عملکرد دفاعی آنها همواره مورد نقد کارشناسان قرار داشته و توصیه کارشناسان و پیشکسوتان این باشگاه، بهبود ساختار در نظم و سازمان دفاعی این تیم است.

فکری تاکنون ترکیب‌های مختلفی را از بازیکنانی نظیر غلامی، یزدانی، دانشگر، مرادمند، غفوری، موسوی، نادری، میلیچ و کریم زاده ساخته و حتی این ترکیب‌ها را در سیستم ۴ دفاع خطی و ۳ دفاعی نیز آزموده است، اما به نظر می‌رسد وی هنوز به مدل و ترکیب دلخواهش در این بخش از زمین نرسیده است.

استقلالی‌ها به زودی و طی ماه‌های آینده باید در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند و مهم‌ترین چالش پیش روی مدافعان این تیم، رویارویی با مهاجمان خطرناک و اسم و رسم دار تیم‌های عربی است. مهاجمانی که هر کدام از آنها می توانند به تنهایی سرنوشت یک بازی مهم و بزرگ را تعیین کنند.

بازیکنان سرشناس الدحیل

تیم الدحیل که در حال حاضر بعد از السد در رده دوم جدول رده بندی لیگ ستارگان قطر قرار دارد، بازیکنان سرشناسی در اختیار دارد که از جمله آنها می‌توان به محمد البکری، مهدی بن عطیه، علی کریمی (بازیکن پیشین استقلال)، سلطان البریک، عاصم مادیبو و… اشاره کرد. اما در کنار این بازیکنان سرشناس و مهم، تیم قطری مهاجمانی دارد که می‌توانند چالش بزرگی را برای مدافعان استقلال رقم بزنند.

بیشتر بخوانید:

همه از استقلال می‌ترسند و حساب می‌برند

معز علی

سرشناس‌ترین مهاجم تیم الدحیل، «معز علی» مهاجم ملی پوش و ۲۴ ساله این تیم است که سابقه آقای گلی جام ملت‌های آسیا و گلزنی به تیم‌های ایرانی را هم در کارنامه‌اش دارد. این مهاجم ۱۸۰ سانتی متری با شماره ۱۹ در تیم الدحیل بازی می‌کند و در این فصل نیز ۶ گل در لیگ ستارگان به ثمر رسانده و ۴ بار هم پاس گل داده تا یکی از بازیکنان مهم الدحیل باشد.

مهاجم ۲۹ ساله برزیلی

اما همین معز علی سرشناس با این آمار، بهترین گلزن تیم الدحیل نیست. در این تیم یک مهاجم برزیلی و ۲۹ ساله به نام «دودو» حضور دارد که با ۹ گل جلوتر از معز علی است و وی نیز ۴ بار پاس گل ارسال کرده است. این مهاجم سرعتی و تکنیکی با پیراهن شماره ۷۷ برای الدحیل بازی می‌کند.

خطرناک‌ترین مهاجم الدحیل

و البته خطرناک‌ترین مهاجم الدحیل، «ادمیلسون جونیور»، دیگر مهاجم برزیلی آن است که با پیراهن شماره ۱۰ بازی می‌کند و با ۱۰ گل، بهترین گلزن این تیم است. اما آماری که نشان می‌دهد ادمیلسون چه میزان خطرناک‌تر از دودو و معز علی است، تعداد بازی‌های او در مقایسه با تعداد گلهای زده‌اش است. ادمیلسون این ۱۰ گل را تنها در ۱۱ بازی به ثمر رسانده است؛ در حالی که معز علی و دودو هر کدام ۱۳ بار برای الدحیل به میدان رفته‌اند.

بازیکنان سرشناس الاهلی عربستان

تیم الاهلی عربستان دیگر همگروه آبی پوشان در گروه سوم لیگ قهرمانان نیز از جمله تیم‌های متمول آسیا است و در بین بازیکنان این تیم هم به اسامی مهم و سرشناسی برخورد می‌کنیم که از جمله می‌توان به؛ یاسر المسلم، محمد الفتیل، لوکا لیما، معتز هوساوی، احمد الشکیش، اِلویس سریچ، مناف ابو یابس، مارکو مارین و… چند بازیکن اشاره کرد.

مهاجم سرشناس و خطرناک الاهلی

در این تیم ثروتمند عربستانی هم مهاجمان گلزن و گران قیمتی حضور دارند که می‌توانند برای خط دفاعی هر تیمی ایجاد دردسر کنند که البته مهم‌ترین و سرشناس‌ترین آنها، یک مهاجم سوری به اسم «عمر سوما» است.

این مهاجم ۱۹۲ سانتی و ۳۱ ساله اهل کشور سوریه که سابقه گلزنی به تیم‌های ایرانی را دارد، با پیراهن شماره ۹ الاهلی بازی می‌کند و در ۱۳ دیداری که برای این تیم به میدان رفته ۸ بار موفق به گلزنی شده تا شاخص ترین و خطرناک‌ترین مهاجم این تیم باشد.

این اسامی نشان می‌دهد کادر فنی آبی پوشان در فرصتی که تا شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارند باید مشکلات و معضلات ساختار دفاعی تیم شان را از ببرند تا این بازی‌های مهم، توسط این مهاجمان سرشناس و چارچوب شناس غافلگیر نشوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس