پس از اعتراض به قضاوت دو ديدار اخير آبي پوشان پايتخت در ليگ برتر، مسئولين اين تيم، اين انتقادات را يک حمله تمام عيار عليه استقلال اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشي مشرق اشتباهات داوري ليگ برتر طي دو هفته گذشته باعث شد حريفان استقلال به شدت از عملکرد داوران انتقاد کنند و حتي اين رفتارها را برنامه ريزي شده بدانند.
در شرايطي که اکثر کارشناسان و حتي رئيس کميته داوران تائيد کردند که اشتباهات داوري در دو بازي گذشته به نفع آبي پوشان بوده، باشگاه استقلال در اقدامي عجيب براي اينکه از قافله عقب نماند و حريفان را در اين ميدان جا بگذارد با انتشار مطلبي در سايت رسمي خود به اين سخنان پاسخ داد.
در اين مطلب با عنوان بازي با احساسات کمک داوران آمده است: عليه آبي‌ها، بازي خاصي را شروع کرده‌اند. هدف تحت فشار قرار دادن تيمي است که يازده بازي بدون باخت دارد. اين بازي از لحظه‌اي آغاز شد که استقلال پرسپوليس را شکست داد. به تاوان آن پيروزي اينک حمله تمام عياري در يک موج دوم آغاز شده است. بهانه را نيز از بازي در تبريز فراهم کرده‌اند:
ضربه‌اي که يک بازيکن تراکتورسازي به توپ زد و پرچمي که کمک داور بالا برد. ضربه آفسايد بود و راي کمک داور آشکار. اين بار هم ثانيه‌اي دير و زود نشد آفسايد عليزاده به موقع اعلام شد.
از استقلال بايد انتقام گرفت،‌ انتقام پيروزي دير هنگامش در بازي با پرسپوليس. اتفاق ساده و معمولي را بايد به يک درام تبديل کرد. از پرچم کمک داور بايد وسيله‌اي ساخت که از اين پس بي‌محابا عليه استقلال به کار رود. داوران و بيشتر از داوران کمک داوران بايد استقلال راي خود را از دست بدهند. پرچم داوري،‌بايد تهديدي باشد به زيان استقلال.
فشار ادامه دارد. فشاري دنباله‌دار که استقلال را هدف قرار گرفت. با واژگان به ظاهر درست اما در اصل غلط به استقلال حمله‌ور مي‌شوند و اين خوب نيست، به ويژه اگر کارساز شود موثر واقع افتد.
حواس خود را بايد جمع کرد، استقلال بايد در دام جديد نيفتد. داوران حسابشان جداست، کمک داوران نيز جز به عدالت راي نداده ولي به جز عدالت پرچم نخواهند زد اما متوجه دعواي بيروني گروه‌هاي داوران نيز بايد بود.
گروهي در جمع داوران اين را مي‌پسندند. گروهي از اين جمع آن را ترجيح مي‌دهند. فشار بر داوران براي اعمال سليقه اين گروه عليه آن گروه تا کي ادامه دارد و داوران تا کي‌ مي‌توانند دوام بياورند؟
استقلال در اين ميانه پايش به بازي ناخواسته‌اي کشيده شده است. به جرم بردن در شهرآورد آخر، استقلال انگار بايد جريمه شود. استقلال انگار بايد امتيازي از دست بدهد. دايره بحث فقط به بازي تراکتورسازي بسنده نمي‌کند که در آينده نيز ادامه خواهد يافت. تا روزي که استقلال گل مي‌زند و مي‌برد يا گل مي‌زند و نمي‌بازد، آش همين آش است و کاسه همين کاسه.
حواس استقلال بايد جمع باشد. قرار است پسران آبي وارد جنگ نابرابري شوند. قرار است نظر داوران عليه اين تيم برگردد. قرار است روي دروازه استقلال از آفسايد خبري نباشد. قرار است روند رو به جلوي استقلال متوقف و بلکه قطع شود. آيا اين برنامه به اجرا درمي‌آيد؟
حمله همه جانبه است،‌اما استقلال نيز استقلال است، تيمي که يازده مسابقه‌اش را بدون باخت تمام کرده،‌ تيمي که تهاجمي‌‌ترين بازي را دارد. تيمي که بهترين خط آتش را دارد. تيمي که گلزن‌ترين مدافعان را دارد،‌تيمي که از... متنفر است. تيمي که به قهرماني در ليگ برتر و جام حذفي چشم دارد،‌تيمي که براي ليگ آسيا خواب‌ها ديده. تيمي که تکنيکي‌ترين تيم ليگ برتر است. تيمي که مهاجمانش را حريفان روي سر مي‌برند.
استقلال از اين حمله نيز جان سالم به در مي‌برد. اين را از همين بازي بعد هفته سيزدهم و مسابقه با راه‌آهن خواهيم ديد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس