کد خبر 11753
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲

غبطه تهراني ها براي ربودن گوي سبقت از سوي قمي ها نويد آمادگي پايتخت نشين ها براي خلق يک حماسه ديگر را مي دهد...

به گزارش مشرق ، حضور مردم قم در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب چيزي کمتر از حماسه 9 دي مردم تهران نداشت. چه اينکه استان قم با چيزي کمتر از 2 ميليون جمعيت، مسافت چند کيلومتري استقبال از ابتداي خيابان 19 دي تا حرم حضرت معصومه - سلام الله عليها - را مملو کرد از زنان و مردان و کودکاني که آمده بودند براي ديدن روي حضرت ماه از نزديک.
همين حضور بي نظير که عمق بصيرت قمي ها را بعد از بمباران تبليغاتي رسانه هاي غرب براي تحت الشعاع قرار دادن سفر «آقا» نشان مي داد، کمي پايتخت نشينان را تحت تاثير قرار داد. تا پيش از اين همه فکر مي کردند که حماسه 9 دي حداقل تا سالها تکرار نمي شود ولي مردم قم نشان دادند که عمق ارتباط معنوي «آقا» با مردم يا به تعبيري «امام» با «امت» بسيار بيشتر از آن است که تصور مي شود.
ابداع پيامک هاي احساسي و تاثيرگذار که عمق عشق به رهبري را نشان مي دهد اين روزها زنگ پيامک بسياري از تهراني ها را به صدا درآورد و در يکي از زيباترينشان آمده بود:
اينجا تهران...
پنجمين شب بدون حضور حضرت ماه...
شهر به نفس نفس افتاده، آقا جان برگرد...
اين نشان مي داد که غبطه تهراني ها براي ربودن گوي سبقت از سوي قمي ها نويد آمادگي پايتخت نشين ها براي خلق يک حماسه ديگر را مي دهد. تهراني ها باز هم مي خواهند مقام اولي خود را در آزمون «ولايت پذيري» حفظ کنند. اين آزمون، کي و کجا برگزار مي شود، خدا مي داند ولي برنده اش همه عاشقان ولايتند چرا که در حماسه بعدي، حتي قمي ها هم راهي تهران مي شوند. مثل اين بار که تعدادي از تهراني ها که فرصت و امکانش را داشتند، راهي قم شدند.
 دوستي مي گفت يکي از همشهريان ما براي مراسم استقبال از دامغان به قم رفت و حالا مي شود فهميد که حتما کساني هم از اصفهان و اراک و يزد و کرمان به قم آمده بودند تا «آقا» را زيارت کنند، ولي آنچه در مسير اصلي استقبال و کوچه پس کوچه ها بيشتر از هر چيزي شنيده مي شد، لهجه زيباي قمي بود...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس