ابطحی

رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات گفت: تجربه دوره آقای روحانی برای ما این را اثبات کرد که با نامزد نیابتی وارد کار نشویم. اگر نامزد داشته باشیم.

به گزارش مشرق، محمدعلی ابطحی در جلسه پرسش و پاسخ با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل درباره استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: اقبال مردم نسبت به اصلاح‌طلبان کم‌تر از گذشته است و نشانه‌های آن را در انتخابات مجلس دیدیم؛ رئیس دفتر سابق محمد خاتمی هدف اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ را افزایش مشارکت عمومی قلمداد کرده و ادامه داد: در حال حاضر بیشتر حرفمان این است که باید نشاطی به جامعه آورد.  نشاط هم این خواهد بود که  جامعه خود را در سرنوشتش شریک بدانند.

ابطحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت دولت و استراتژی رقبا ادامه داد: واقعیت آن است که دولت عملکرد بیرونی قابل‌توجهی نداشت و البته ترامپ هم شرایطی سختی را برای دولت رقم زد.

ابطحی در ادامه سخنرانی خود با بررسی سیاست خارجی ایران در دوران روحانی به آسیب‌شناسی آن پرداخته و گفت در مجموع من این را دو سه بار هم توییت کردم که نه بایدن منجی ما است نه ترامپ. البته رفتار ترامپ در همه جای دنیا خیلی غیر طبیعی بود. چه در حمایت از اسرائیل و عربستان سعودی چه در فشار حداکثری به ایران این مسئله وجود داشت.

وی افزود: به نظر من در حال حاضر جمهوری اسلامی به سمت مذاکره مستقیم با 5+1  جدای از آمریکا  نمی‌رود، فکر می‌کنم این خط قرمزی رهبری است و طبیعتاً وقتی خط قرمز هست کسی از آن عبور نمی‌کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تشریح تاکتیک گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری و نقد دولت نیابتی گفت: تجربه دوره آقای روحانی برای ما این را اثبات کرد که با نامزد نیابتی وارد کار نشویم. اگر نامزد داشته باشیم، وارد می‌شویم و اگر نداشته باشیم طبیعتاً به یک نفر رأی می‌دهیم و دیگر  فعال نخواهیم بود.

وی افزود: تجربه نشان داده که نامزد نیابتی به نفع جریان اصلاحات نیست، اصلاحات یک اندیشه است،  یک سری احزاب که نیست؛ معتقدیم این اندیشه نیاز جامعه امروز ایران است و باید این گفتمان جامعه مدنی و اصلاحات در جامعه به وجود بیاید و شکل بگیرد و باقی بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    میبینید که حتی اینجا هم ،حرفی از ضرر عظیمی که به مردم وارد کردند ،نیست !فقط نگرانه منافع خودشون رو روحانی ،پودر کرده !
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    حسن روحانی نامزد اصلی اصلاح طلبان بوده است. اقای ابطحی مردم فریب دروغهای شما را نمی خورند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    شما دو بار از نامزد نیابتی حمایت کردید نه یک بار
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 1
    بهتر بود میفرمودن هیچ جریان وابسته به بیگانگان و دشمنان به نفع مردم انقلابی ایران نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس