قالیباف نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ابرقدرت‌های شرق و غرب همواره می‌خواستند فشارهای زیادی به کشور وارد کنند اما ما مزد عدم و ابستگی خود را گرفته‌ایم و طرح‌های موذیانه دشمن را برهم زدیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹) پارلمان طی سخنان قبل از دستور جلسه اظهار داشت: مردم ایران سال‌ها نظاره‌گر قداره‌بندی و عربده کشی آمریکا و انگلیس در ایران بودند، اما قدرتی که امام راحل(ره) به آنها دادند، باعث شد همین مردم سرنوشت کشور را رقم بزنند.

وی افزود: همین حقیقت واکنش در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب را برانگیخت تا فشارهای زیادی وارد کنند اما ما مزد بدون وابستگی خود را گرفته‌ایم و در همین حال طرح‌های موذیانه دشمن را برهم زده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا اعتقادی به برجام دارد به جای شرط گذاشتن باید درعمل، پایبندی خود را به آن نشان دهد، گفت: تجربه‌ برجام جلوی چشمان مردم ایران است؛ مردم با هوش ایران ساده اندیش نیستند که دوباره وارد بازی «اقدامات نقد در برابر وعده های نسیه» شوند. مثل این است که ما پول کالایی را به فروشنده داده ایم اما کالایی تحویل نگرفتیم. چه کسی حاضر به انجام چنین معامله‌ای است؟ بنابراین دولت جدید آمریکا به جای پیش شرط گذاشتن به فکر چگونگی اجرای عملی رفع تحریم‌ها و عمل به تعهدات قانونی خود باشد.

قالیباف تاکید کرد: ملت ما به رهبری آن بزرگمرد حق طلب و کم‌نظیر، جرأت انقلاب پیدا کرد؛ تصمیمی که هر چند دل‌های بسیاری از ملت‌های ستم‌کشیده با آن همراه است و آرزو بسیاری از مردم به آن معطوف است ولی هر ملتی در طول حیات خویش، قدرت عملی‌کردن آن را پیدا نمی‌کند. ایران، حیاط خلوت قدرت‌هایی بود که در هیچ لحظه‌ای از تاریخ، عدالت و حق را بر منافع استعماری و استکباری خود ترجیح نداده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنها نه از کشتن مردم ایران از قحطی و گرسنگی دریغ کرده‌اند و نه از به تاراج بردن منابع کشور؛ نه از اشغال ایران کوتاه آمده‌اند و نه از جدا کردن بخش‌های مختلف این آب و خاک. مردم ایران سال ها نظاره‌گر قداره‌بندی و عربده‌کشی آمریکا و انگلیس در ایران بودند و با قدرتی که امام راحل(ره) به آنها داد، خود در شکل دادن به سرنوشت ایران نقش‌آفرین شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب خود آغازگر عصر جدید در جهان بود، عنوان کرد: همین حقیقت، واکنش ابرقدرت های شرق و غرب را برانگیخت تا فشارهای زیادی بر این کشور وارد کنند اما این مشکلات انقلاب اسلامی را متوقف نکرد؛ ما مزد قوی شدن بدون وابستگی خود را گرفته‌ایم و امروز ایرانی مستقل از چنبره قدرت این و آن داریم و در همین حال، طرح‌های موذیانه دشمنان را برهم زده و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرده‌ایم؛ آنهایی که به دنبال فلج کردن ایران سربلند بودند، حالا یا فروپاشیده یا رو به افول هستند و اندیشه اشغال و کودتا را جز در مستندهای تاریخی، جای دیگری نمی‌توانند پیدا کنند.

قالیباف ادامه داد: با این وجود، امروز در کشور خود مشکلات ریز و درشتی داریم که مردم آن‌ها را در زندگی روزمره خود کاملاً احساس می‌کنند ولی این چنین نیست که این مشکلات بدون راه‌حل باشد. نظام سیاسیِ انقلابیِ برآمده از اسلام، بن‌بستی برای خودش متصور نیست؛ چرا که وعده نصرت الهی را با خود دارد؛ مشروط به آنکه به سنت های الهی «حرکت عمومی مردم» پایبند بماند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه ما اتکا به هدایت الهی، اعتماد به مردم به‌ویژه جوانان و کارآمدی و عقلانیت را نسخه گره‌گشا در مسیر انقلاب اسلامی می‌دانیم، اظهار داشت: بارها آزموده‌ایم و باور داریم که هرگاه کشور در این مسیر قرار گرفته پیش رفته و هر گاه ایمانش سستی گرفته یا به بیگانه اعتماد کرده یا نتوانسته با عقل و انضباط تدبیری اخذ کند، کارش گره خورده است و کشتی کشورداری از حرکت ایستاده است. راه ما بازگشت به نسخه اصیل امام است: ایمان به خدا و توان مردم، خودباوری و کارآمدی.

وی افزود: حالا با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی، در گام دوم انقلاب اسلامی، باید با شجاعت مسیر طی شده را ارزیابی کنیم، اشتباهات خود و هر آنچه ما را از آرمان‌های اصیل انقلاب دور ساخت، نقد کنیم و امیدوارانه و با برنامه ای مشخص برای تکرار نکردن اشتباهات، این مسیر و صیانت از آنچه به دست آورده‌ایم، به سمت آینده درخشان انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

قالیباف همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی، زنده و پویا به پیش می رود ولی ممکن است ما از آن عقب بمانیم، تأکید کرد: انقلاب اسلامی، با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است؛ ما به میزانی که بتوانیم عدالت را محقق سازیم، زندگی مادی مردم را تامین و زمینه سعادت اخروی آنان را فراهم کنیم و به اندازه ای که بتوانیم آنان را از زیر فشار مستکبرین بیرون بیاوریم، در مسیر انقلاب اسلامی هستیم و خواهیم توانست با ساختن جامعه‌ای الگو، به هدف اصلی گام دوم انقلاب یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی دست یابیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با اشاره به این مطلب که به همان میزانی که انقلابی هستیم و انقلابی عمل می کنیم، می‌توانیم تک تک مردم ایران را قوی کنیم، ابراز داشت: اگر ادعای انقلابی‌گری ما، کارگران و معلمان و حقوق‌بگیران و همه زحمت‌کشان را ضعیف کرد و سفره آنها را کوچک ساخت یعنی عمل و تصمیم‌های ما انقلابی نبوده است. انقلاب اسلامی به نفع مردم است و هر آنکس که انقلابی عمل کند، ایران را قوی خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در سایت هسته ای فردو جهت نظارت میدانی درباره چگونگی اجرای قانون لغو تحریم ها در هفته گذشته، گفت: در بازگشت بدون اطلاع قبلی، برای نظارت میدانی از وضعیت تولید به شهرک صنعتی جنوب تهران سرزدم. خوشحالم از اینکه با همراهی دولت محترم چرخ سانتریفیوژهای هسته ای به حرکت درآمده است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی، همدلی و جدیت چرخ تمام کارخانه های تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور را نیز به حرکت درآوریم و تولیدکنندگان و کارگران را در میانه سختی‌ها و فشارهای تحریم و موانع دست‌وپاگیرِ تولید تنها نگذاریم.

قالیباف با بیان اینکه با چرخیدن چرخ سانتریفیوژها و غنی سازی ۲۰ درصدی، دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم ها پر شده است، عنوان کرد: معتقدیم صنعت هسته‌ای هم با عواید اقتصادی حاصل از تولید انرژی و با تولید رادیو دارو و همچنین منافع متعدد در بخش‌های کشاورزی می‌تواند در خنثی سازی تحریم‌ها موثر باشد اما با این وجود در بازدید از کارخانه‌های نیمه‌تعطیل در شهرک‌های صنعتی جنوب تهران، صنعتگران و تولیدکنندگان از نچرخیدن چرخ‌های صنعت گلایه می‌کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارآفرین‌هایی که با عشق و علاقه کارخانه خود را راه انداخته‌اند و حالا در میان قوانین زائد، رانت‌های میلیارد دلاری و تصمیم‌های ضد تولید به خصوص فشارهای بی‌منطق و کمرشکن بانک‌ها نفس های آخر را می کشند.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق تصمیمات خوبی برای تولید گرفته شده است مانند کاهش ۲۰ درصدی مالیات تولیدکننده ها و بخشش جریمه های تامین اجتماعی تولیدکنندگانی که اشتغال خود را حفظ می کنند؛ اما اینها کافی نیست.

وی یادآور شد: مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه‌ جهش تولید مصمم است با ادامه نظارت میدانی و معلوم کردن مشکلات کارآفرینان، رفع تحریم‌های داخلی تولید و بازکردن زنجیرهای بسته شده به پای تولید کنندگان توسط بانک ها، تامین اجتماعی و مالیات و همچنین اولویت دادن به رفع قوانین زائد، مسیر چرخیدن چرخ کارخانه ها را هموار کند تا دولت محترم نیز بتواند بر این بستر، تولید و اشتغال کشور را به رونق درآورد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اظهار نظر اخیر وزیرخارجه آمریکا، موضع این دولت در قبال ایران را ناامیدکننده توصیف کرد و افزود: دولت آقای بایدن به جای اینکه برای انجام تعهدات خود پیش شرط بگذارد، باید معلوم کند چگونه می خواهد تعهد رفع تحریم ها را به شکلی عملی لغو کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس