خیلی از خانواده‌ها سنت‌هایی دارند که نسل‌های مختلف ادامه پیدا کرده است. یکی از این سنت‌ها تمیز کردن خانه قبل از سال نو است. اکثر مردم معتقدند که خانه‌تکانی قبل از سال نو، تضمین می‌کند که زندگی قدیمی و تا حدودی آلوده خود را به سال جدید حمل نمی‌کنید. اما فرای این سنت‌ها، برای بسیاری از مردم نظافت بهاری ارتباط زیادی با فرهنگ ندارد. خانه‌تکانی شامل تمیز کردن فضاها و سطوح مختلف می‌شود که هرکدام شیوه مخصوص به خود را دارند. فرقی نمی‌کند یک نفر باشید، یک زوج و یا یک خانواده پرجمعیت‌، همه ما می‌خواهیم از زندگی لذت ببریم و درعین حال استانداردهای بالای بهداشتی را هم حفظ کنیم اما تقریباً همه از روند خسته‌کننده خانه‌تکانی و کارهای نظافتی متنفر هستند، ولی یک خانه تمیز را دوست دارند. پس به راهکارهایی سریع و ساده برای تمیز کردن محیط اطرافمان نیاز داریم.

 با این 5 وسیله خانه‌تکانی راحت و سریعی داشته باشید

بهترین و سریع‌ترین راه برای خانه‌تکانی چیست؟

 داشتن ابزار و محصولات نظافت خانگی مناسب، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر و بدون دردسر خانه تکانی را انجام دهید. با استفاده از دستگاه‌های نظافتی مناسب در کمترین زمان می‌توانید حس تمیزی و تازگی را به خانه خود برگردانید و هرچند وقت یکبار که بخواهید می‌توانید در آرامش و خیلی سریع این فرآیند را تکرار کنید. به فکر این هستید که کفپوش‌ها را چطور تمیز کنید؟ به دنبال پیدا کردن راهی برای تمیز کردن فرش و موکت و سطوح لمینتی هستید؟ می خواهید سریع‌ترین و موثرترین دستگاه‌ها برای نظافت سطوح جرم گرفته و سطوح فلزی آشپزخانه هستید؟ تمیز کردن شیشه‌ها برایتان به کاری سخت تبدیل شده؟ نگران تمیز کردن مبل‌ها هستید؟

 مهم‌ترین ابزاری که در خانه‌تکانی می‌توانند به شما کمک کنند بخارشوی‌ها و شیشه‌شورها هستند. انواع جاروبرقی‌های خاک، آب و خاک و... فرش و موکت‌شوی‌ها و دستگاه‌های سرامیک‌شوی و مبل‌شوی کارهای درجه یکی را در خانه شما انجام می‌دهند. خودتان می‌توانید امتحان کنید.

در ادامه دستگاه‌های نظافت خانگی که در خانه‌تکانی به شما کمک می‌کنند اشاره خواهیم کرد:

بخار؛ طبیعی و فاقد مواد شیمیایی

بخارشوها، دستگاه‌های نظافتی تاثیرگذار و همه کاره‌ای هستند که تقریباً می‌توانند همه مشکلات نظافتی خانه را حل کنند. بخار عملکرد تمیز کنندگی بالایی دارد و می‌تواند بدون استفاده از هیچ نوع ماده شیمیایی تا 99/99% میکروب‌ها، باکتری‌های خانگی و ویروس‌هایی مانند کرونا را از بین ببرد. از دستگاه‌های بخارشوی می‌توانید برای نظافت و ضدعفونی کردن قسمت‌های مختلف استفاده کنید:

- برای تمیز کردن سطوح سنگی و سرامیکی و کف‌پوش‌های لمینتی خانه.  تمیز کردن کف‌پوش‌های سنگی و سرامیکی، کف‌پوش‌های لمینتی به ویژه کف‌پوش‌های چوبی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظافتی برای همه است.

- بسته به جنس دیوارها، از بخارشو می‌توانید برای تمیز کردن دیوارها هم استفاده کنید.

- از بخارشوها برای از بین بردن جرم‌گرفتگی‌های سطوح مختلف حمام و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید.

- تمیز شیرآلات و اتصالات فلزی و از بین بردن لکه‌های سفیدی که بر اثر رسوب مواد معدنی و آهک موجود در آب ایجاد می‌شود.

-برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی و فلزی می‌توانید از بخارشوها استفاده کنید.

- تمیز کردن شیشه‌ها و آینه‌ها بدون به جا ماندن هیچ رد و لکه‌ای همیشه چالش برانگیز است، استفاده از بخارشوی برای اینکار می‌تواند راه حل خوبی باشد.

- درز بین کاشی‌های دیوار و کفپوش‌های خانه یکی دیگر از آن قسمت‌هایی است که تمیز کردن آن‌ها کار سخت و دشواری است. بخارشوی‌ها با تجهیزات جانبی مخصوص‌شان در تمیز کردن درزها تاثیر چشمگیری دارند.

- تمیز کردن سطوح فلزی و استیل که امروزه استفاده از آن‌ها در آشپزخانه بسیار محبوب شده (سینک، گاز و فر، هود و ...) با بخارشوها بسیار ساده است.

- با استفاده از بخارشو چین و چروک پرده‌ها را هم می‌توانید بدون نیاز به اتو به راحتی از بین ببرید.

 با این 5 وسیله خانه‌تکانی راحت و سریعی داشته باشید

همیشه روش‌های دلپذیرتری برای انجام کارهای خسته‌کننده نظافتی وجود دارد

 تمیز کردن شیشه پنجره‌ها خسته کننده است! اگر تا به حال شیشه‌ها را تمیز کرده باشید منظور این جمله را به خوبی درک  می‌کنید و وقتی صحبت از پنجره‌های کثیف می شود، فوراً به راه‎حل‌های بهتر و سریع‌تر برای تمیز کردن آن‌ها فکر می‌کنید. شیشه‌شوی‌ها نظافت  را 3 برابر سریع‌تر انجام می‌دهند. علاوه بر اینکه در زمان شما صرفه‌جویی می‌کنند برای تمیز کردن انواع سطوح صاف و نه فقط پنجره‌ها مناسب هستند. دستگاه‌های شیشه‌شور به لطف مکش فوق‌العاده‌شان کار نظافت شیشه‌ها را با سهولت و بدون اینکه هیچ رطوبتی باقی بگذارند، انجام می‌دهند. با داشتن یک دستگاه شیشه‌شوی، تمیز کردن شیشه‌ها به کاری دلپذیر تبدیل می‌شود.

فرش‌ها و مبل‌ها را چطور تمیز کنیم؟

نظافت عمقی فرش‌ها و موکت و کلیه سطوح پرزدار از مهم‌ترین بخش‌های خانه‌تکانی به شمار می‌رود. یکی دیگر از محصولات نظافت خانگی کاربردی دستگاه‌های فرش و موکت‌شوی و مبل‌شوی هستند. دستگاه‌های فرش و موکت شوی آب و مواد شوینده را در اعماق بافت سطوح پرزدار اسپری می‌کنند و پس از حل شدن آلاینده‌ها آن را مکش می‌کنند و چربی و آلودگی‌ها و بوها را به طور موثری از بین می‌برند. استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر مبتلایان به آسم و آلرژی برای خانواده‌های که حیوان خانگی دارند بسیار ایده‌آل است. این دستگاه‌ها بهترین دستیار شما برای تمیز کردن عمقی و کامل فرش‌ها هستند و البته برای نظافت سطوح سختی مانند سنگ و سرامیک هم کاربرد دارند.

 با این 5 وسیله خانه‌تکانی راحت و سریعی داشته باشید

با جاروبرقی کار را تکمیل کنید

جاروبرقی‌ها  جزو آن دسته وسایلی هستند که کارآیی بسیاری زیادی دارند. ابزاری ایده‌آل برای تمیز کردن سریع و دقیق همه قسمت‌های داخل و خارج از خانه هستند. برای تکمیل یک خانه‌تکانی خوب، داشتن یک جاروبرقی قدرتمند با تمام لوازم جانبی‌اش ضروری است. قدرت مکش جاروبرقی‌ها و انواع نازل‌های مخصوص و تجهیزات جانبی آن‌ها کمک می‌کند که حتی ذرات بزرگ را هم بتوانید به راحتی جمع کنید. اگر از جاروبرقی‌های آب و خاک استفاده کنید به راحتی می‌توانید انواع آلاینده‌های خشک و تر و همه نشتی‌ها و رطوبی که در حین خانه‌تکانی خواهید داشت را جمع کنید.

شستشوی حیاط و پله‌ها

زیبایی و تمیزی حیاط‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون در قسمت ورودی اغلب خانه‌های آپارتمانی و ویلایی قرار دارد. جارو کردن و شستشوی حیاط کاری زمان‌بر است. برای نظافت و شستشوی موزاییک‌های حیاط، باغچه‌ها و پله‌های ورودی استفاده از کارواش‌های خانگی بسیار کارآمد است. دستگاه‌های کارواش انواع متفاوتی دارند شما می توانید با انتخاب دبی و فشار مناسب با امکان شستشو، بهترین کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون صرف انرژی زیاد به دست آورید.

کارچر، تولید کننده محصولات نظافت خانگی

کارچر(کرشر) یک کمپانی تامین کننده شناخته شده راه حل‌های نظافتی قدرتمند است که سعی کرده محصولات نظافتی خانگی با عملکرد بالا را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. این کمپانی مشهور آلمانی با بیش از 75 سال تجربه و تخصص در زمینه تولید محصولات نظافتی، دستگاه‌های زردرنگ خانگی را تولید کرده که مدت‌هاست در خانه‌های بسیاری کار می‌کنند. شرکت کارن تجارت بهین به عنوان نماینده رسمی کارچر در ایران محصولات این شرکت را با گارانتی و خدمات پس از فروش کارن تجارت بهین به فروش می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید و یا به سایت karenco.net مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس