کد خبر 1174663
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
«قصه‌های واقعی از مردان واقعی» به نمایشگاه مجازی کتاب رسید

مجموعه‌ای داستانی از زندگی و خاطرات شهدا با عنوان کتاب «قصه‌های واقعی از مردان واقعی» ویژه کودکان و نوجوانان به نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران رسید.

به گزارش مشرق؛ مجموعه داستانی «قصه‌های واقعی از مردان واقعی» که با سبک و سیاق کودکانه و در قالبی نو بر اساس روایت‌های واقعی از زندگی و خاطرات شهدا به رشته‌ی تحریر درآمده است، در قالب یک مجموعه ۶ جلدی به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز ارائه شده است.

«قصه‌های واقعی از مردان واقعی» رسید +‌ عکس

این مجموعه حاصل تلاش‌های کارشناسان آموزشی، پرورشی، دینی و هنری بر اساس توصیه‌های رهبر انقلاب است و با هدف معرفی سبک زندگی شهدا به شیوه‌ای جذاب و اثرگذار برای کودک نگاشته شده و هر جلد، به موضوعی خاص در قالب یک قصه واقعی پرداخته است.

نویسندگان به دنبال ساخت قهرمانانی جدید در بستر رویدادهای مختلف برای کودکان بوده و سعی در الگوبرداری هر چه بهتر از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی دارند.

«برنده واقعی» بر اساس خاطراتی از شهید ابراهیم هادی، «نهال هلو» بر اساس زندگی و خاطرات شهید سلمان ایزدیار و «تصادف دوست داشتنی» بر اساس خاطره‌ای از شهیدان علی اکبر توتونچی و غلامرضا رضاپور نوشته شده است. 

نیز «بهترین میوه» و «رئیس بازی» به خاطراتی از زندگی سردار شهید مدافع حرم حاج شعبان نصیری و «بال‌های مهربان» بر اساس خاطراتی از زندگی سردار شهید حسن بهمنی نوشته شده است.

در بخش‌های پایانی هر کتاب به مباحثی مانند فیلسوفانه، هوشمندانه و حدیث اشارہ پرداخته شده است.  در بخش فیلسوفانه با توجه به محتوای قصه، سؤالاتی پرسیده می‌شود تا کودک خود را در موقعیت مشابه فرض کرده و درستی و نادرستی فکر و عمل شخصیت‌های داستان را بسنجد و به این ترتیب، مفاهیم صحیح در ذهنش نهادینه شود. در بخش هوشمندانه متناسب با محتوای کتاب، پیشنهادهایی به والدین می‌شود که کمک به تفهیم و تثبیت موضوع اصلی کتاب می‌کند.

علاوه بر این در قسمت حدیث اشاره نیز روایتی از امام معصوم (ع) که با محتوای قصه ارتباط دارد، به زبان ساده و قابل فهم برای کودک بیان شده است.  

خلاقیت در بخش‌های گوناگون کتاب از نکات مثبت آن بوده است. به طوری که حتی ذکر نام خداوند متعال در ابتدای هر جلد نیز جدید و متفاوت با سایر جلدهاست.  

این مجموعه شش جلدی در قطع خشتی و به صورت رنگی و به قلم زینب سوداچی و طیبه مهران‌پور به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس