رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب شد

سخنگوی کاخ سفید اخبار منتشر شده در رسانه‌های مبنی بر انتصاب رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را تأیید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، «جنیفر» ساکی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در یک نشست خبری رسماً تأیید کرد که «رابرت مالی» به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب شده است.

از هفته گذشته رسانه‌ها به نقل از منابع خود در کاخ سفید بحث انتصاب رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را مطرح کرده بودند و روز گذشته نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقامات کاخ سفید گزارش داد که رابرت مالی حداکثر تا روز جمعه (امروز) به عنوان نماینده جدید دولت آمریکا در امور ایران معرفی خواهد شد.

رابرت مالی فرزند یک یهودی مصری است که هم اکنون ریاست اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران» را به عهده دارد و سابقه فعالیت‌ در دولت‌ بیل کلینتون و باراک اوباما را دارد. گفته می‌شود وی از طرفداران مذکراه و دیپلماسی با رقبا و دشمنان آمریکاست.

رابرت مالی  در سال ۲۰۰۸ به دلیل دیدار با اعضای حماس  از ستاد انتخاباتی اوباما کنار گذاشته شد، هرچند در مارس ۲۰۱۴ به عنوان مشاور عالی اوباما در امور خاورمیانه مشغول به کار شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    مسیر طولانی یعنی این که منتظر خواهیم ماند تا ببینیم ریس جمهور بعد ايران چه مواضعی خواهد داشت اگر مانند دولت بنفش منفعل و امتیاز ده باشند !یک مقدار رفع تحریم می کنیم واگر نباشد این که هست ادامه خواهد داشت. منظور از بازی با کلمات مانند مسیر سنگلاخی و بررسی کنیم و تا این و آن نقطه راه زیاد هست و اول ايران شروع کند و غیره بهانه هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس