کد خبر 1174227
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
گوترش برای بار دوم نامزد دبیر کلی سازمان ملل متحد شد - کراپ‌شده

آنتونیو گوترش از تهران و واشنگتن خواست تا با همدیگر برای حل مسآله کنونی هسته‌ای اقدام کنند.

به گزارش مشرق؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی از آمریکا و ایران خواست تا برای شکستن بن بست کنونی در زمینه توافق هسته‌ای با همدیگر همکاری کنند. او البته اعلام کرد انتظار نمی‌رود تا نتیجه‌ای سریع در این زمینه حاصل شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در زمینه امکان میانجی گری برای خروج از بن بست، گفت: کارهای فراوانی وجود دارد که باید انجام شود؛ اما من انتظار ندارم که راه حلی سریع به دست آید.

او در ادامه تصریح کرد: من معتقدم همه، یعنی تمامی افرادی که وارد برجام شدند و دیگر گروه‌های ذی ربط، باید با همدیگر برای کاهش تردیدها و مقابله با مشکلات وموانع با همدیگر کار کنند.

او همچنین بدون پاسخ به پرسشی در زمینه امکان میانجی گفت: مسأله به تدریج در حال رفتن به سوی اوضاعی است که ما می‌توانیم توافقی داشته باشیم که برای صلح و ثبات در خلیج (فارس) و جهان ضروری است.

گوترش در ادامه افزود: برجام پیروزی دیپلماتیک بزرگ و عنصری ضروری برای صلح و ثبات در خلیج فارس بود. ما از این مسأله که توافق در موضع تردید قرار گرفته، متأسف هستیم.

او همچنین گفت: مشخص است مشکلات و موانعی وجود دارد. پیچیدگی فزاینده‌ای وجود دارد؛ چرا که آمریکا توافق را رها کرده است و اقدامات بیشتری را برای تحریم ایران به کار گرفته است. در همین زمان، ایران گام‌هایی را برای توسعه ظرفیت هسته‌ای خود اتخاذ کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا گفته آماده است تا به توافق هسته‌ای بازگردد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای به شکلی یکجانبه خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورمان اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ش. AE ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    2 0
    دو کلانتر بی عرضه ترین سازمان جهانی که با پول صهیونیست‌ها میچرخه
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    3 0
    تو خفه شو
  • پنجعلی معمولی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    شما حرف نزن. میخوابونم دهنت.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    2 0
    باوشه، امر دیگه؟؟!
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    2 0
    این عملۀ صهیونیسم همونی بود که بعد از ترور سردار دلها ایرانو به آرامش دعوت میکرد. همون سازمانی که با تهدید پولی عربستان این کشورو از لیست کودک کش ها خارج کرد. شماها دیگه به معنای واقعی کلمه خفه شید.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    شماسازمانهاى جهانى بایدجلوى زیاده خواهی امریکاواروپادرجهان رابگیریدکه درحال حاضرشریک جرایم هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس