کد خبر 1174013
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

یکی از روش های نگهداری مواد روش خشک کردن است. نمونه ای از محصولاتی که به این روش تولید می شوند خشکبار هستند که شامل مواد مختلفی مثل میوه خشک، چیپس میوه، خرما و زرشک می باشند. استفاده از خشکبار در ایران بسیار رایج است و روش خوبی برای استفاده از خواص میوه ها است. برای تهیه این مواد می توانید به روش حضوری عمل کنید و به فروشگاه مراجعه کنید و یا خرید میوه خشک و خرید خشکبار را از طریق فروشگاه های اینترنتی  همچون فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار زربار انجام دهید. بنابراین در این مقاله می خواهیم به خواص میوه خشک به طور کامل بپردازیم.

۱- میوه خشک و چیپس میوه

میوه خشک نوعی از خشکبار است که در سالهای اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.انواع میوه ها را می توان با استفاده از آفتاب یا دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی خشک کرد. در طول این فرآیند تمام آب میوه از بین می رود و حجم آن کم می شود. میوه خشک نسبت به میوه طولانی تر باقی می ماند.

در کشور ما چون باغ های میوه کشاورزی بسیار وجود دارد و توانایی تولید چندین تن میوه را در روز داریم می توانیم صادرات میوه خشک و چیپس میوه را به راحتی انجام دهیم. این کار برای کشور بسیار ارز آور است.

میوه خشک با میوه از لحاظ مقدار کالری تفاوتی ندارد اما مردم مصرف آن را ترجیح می دهند زیرا تمیزتر و ساده تر است. میوه خشک فواید بسیاری دارد و بعنوان یک ماده بسیار مغذی می توانید میان وعده ای عالی باشد.

از لحاظ نگهداری باید مراقب باشید تا میوه خشک در معرض رطوبت زیادی قرار نگیرد زیرا امکان خراب شدن آن بیشتر می شود.

باید آنها را در جای خشک و خنک و بدور از رطوبت نگهداری کرد. برای خرید میوه خشک می توانید از سایت زربار این کار را انجام دهید. چرا که با بالاترین کیفیت انواع خشکبار و میوه خشک را برای شما در سریع ترین زمان ممکن آماده می کنند.

خواص شگفت انگیز میوه خشک که شما را متعجب می کند!

● برگه زرد آلو 

برگه زردآلو یکی از محبوب ترین میوه های خشک است که خواص زیادی نیز دارد. این ماده غنی از پتاسیم است. پتاسیم در بدن از افزایش بی رویه سدیم در خون جلوگیری می کند. بنابراین با مصرف آن می توان از ابتلا به فشارخون جلوگیری کرد. همچین خطر ابتلا به افزایش ناگهانی فشارخون،کلسترول و حتی قند خون نیز تاحد زیادی چشمگیری کاهش می یابد.

برگه آلو

آلو بسیارغنی از آهن است.آهن در بدن باعث افزایش تولید گلبول های خون می شود. کمبود آهن باعث کم خونی می شود و بنابراین اگر برگه آلو را به عنوان یک میان وعده استفاده کنید به تامین آهن ضروری بدن کمک می کند.

گلابی خشک

گلابی نیاز روزانه ی بدن به ویتامین k را برطرف می کند. ویتامین k همراه با کلسیم برای سلامت استخوان ها بسیار ضروری هستند. گاهی بدن ما به دلایل مختلفی نمی تواند کلسیم را به خوبی جذب کند و مجبور است از ذخیره استفاده کند. اما اگر از گلابی خشک استفاده کنید ویتامین k همیشه دردسترس خواهد بود.

هلو خشک

برگه هلو فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. برگه هلو برای جوان سازی پوست صورت مفید است و همچنین موجب تقویت و افزایش رشد مو می شود. برگه هلو بخاطر ویتامین c بالایی که دارد برای رشد بسیاری از اندام های جنین مفید است. مقدار بالای پتاسیم موجود در برگه برای جلوگیری از خستگی در زنان باردار مفید است. همچنین چون دارای فیبر بسیار زیادی است به حرکات روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند و یا آن را بهبود می بخشد.

برگه هلو دارای مقادیر زیادی بتاکاروتن است که به تقویت بینایی کمک می کند. برگه هلو کالری بالاتری از میوه هلو دارد اما چون فیبر بالایی نیز دارد به کاهش اشتها کمک کرده ، باعث پاکسازی روده ها می شود و درنهایت از چاقی جلوگیری می نماید. ضمنا به دلیل وجود فیبربالا به کاهش نفخ کمک کرده و برای معده بسیار مفید است.

هلو خشک شده دارای آنتی اکسیدان بالایی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مقادیر بالای آهن و ویتامین k برای قلب بسیار ضروری  هستند که در این میوه وجود دارند.درنهایت باید گفت که برگه هلو برای کلیه و سم زدایی از بدن و سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید است.

خواص شگفت انگیز میوه خشک که شما را متعجب می کند!

کشمش

کشمشی که از انگور سیاه درست می شود منبع خوبی از پتاسیم و منگنز است. بهتر است بدانید که برای تامین مواد معدنی روزانه بدن بسیار خوب است که بطور روزانه مقداری کشمش استفاده کنید.

انبه خشک

انبه سرشار از ویتامین c  است که برای تولید کلاژن مفید است. کلاژن ماده اصلی مسئول جوانسازی،زیبایی و سفتی پوست است.ضمنا ویتامین c دارای آنتی اکسیدان زیادی است که به بازسازی سلول های پوستی کمک زیادی می کند.

گیلاس خشک

گیلاس خشک منبع طبیعی بتاکاروتن است که برای سلامت چشم لازم است. این ترکیب نوعی از ویتامین A است که می تواند سلامتی سلول های چشم را تضمین کند و از بروز نابینایی در سنین بالا جلوگیری کند.

گوجه فرنگی خشک

بتاکاروتن موجود در گوجه فرنگی بسیار مناسب سلامت مغز،مهار سلول های سرطانی و کاهش علایم بیماری آسم است.گوجه فرنگی همچنین فواید زیادی برای پوست و مو دارد.

۲- خرما

خرمایی که میزان آب موجود در آن زیر ۱۸ درصد باشد خرما خشک نامیده می شود. بخاطر اینکه رطوبت کمتری دارند. معمولا دیرتر فاسد می شوند تا حدی که می توانند چندین سال در یخچال نگهداری شوند.معروف ترین خرماهای خشک موجود در ایران عبارتند از : خرمای ربی،خرمای پیارم،خرمای زاهدی و خرمای حلاوی.

ارزش غذایی خرما خشک و خرمای تازه تقریبا یکی است. خرما خشک منبع وسیعی از ویتامین های A,B,C و همچنین عناصر آهن،فلور،روی،پتاسیم،منگنز و کربوهیدرات و پروتئین است. کالری خرما خشک و همچنین فیبر موجود درآن بسیار بیشتر از خرمای تازه است.

سکته ی قلبی امروز یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر است. برای اینکه از سکته قلبی جلوگیری کنید یکی از بهترین کارها استفاده از خرما است زیرا خرما با کاهش کلسترول خون،کنترل قند خون و تنظیم وزن بدن به سلامت قلب کمک شایانی می کند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس