شهید مرتضی عمرانی‌پور - دبیرستان سپاه - کراپ‌شده

وصیت می‌کنم که اگر جنازه ام برگشت در بهشت زهرا دفن شوم و اگر مقدور بود و با اصول شرعی مغایرت نداشت - یعنی در معرکه دار فانی را وداع کردم- با لباس بسیج و بدون غسل و کفن به خاک سپرده شوم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید مرتضی عمرانی‌پور از دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) بود که در 8 بهمن ماه سال 65 به شهادت رسید. وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (۱)

سپاس بی پایان خداوند تبارک و تعالی را که با الطاف الهی و خاصه خود منت بر ما نهاده است. و ما را به ملتی که با قیام خونین و الهی خود و با روحیه ایثار و فداکاری در برابر ابر جنایت کاران ایستاده سر افراز نموده است، امتی که با از خود گذشتگی دست غارتگران را از این سرزمین کوتاه کرده و مجد و عظمت را به آن بازگردانده است، رحمت خداوند و درود صالحان و مخلصان به روان شهدای معظم و نثار جانبازان و مفقودین و اسرای عزیز که با بذل جان و خون و تحمل دوری از موطن خود راه را برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی باز و خود را در پیشگاه مقدس حق تعالی سر افراز و رو سفید نمودند.

وصیت شهید:‌ مراسمم را در سالن نگیرید!

خداوندا در حالی مشغول نوشتن این وصیت نامه هستم که سراسز وجودم را معصیت فرا گرفته و قلبم از کثرت گناه سیاه شده است و بار ها از درگاه نا متناهیت طلب بخشش کرده ام ولی به عهدم وفا ننموده ام، ولی با این وجود اگر تو که مالک من هستی به من رحم نکنی چه کسی به من ترحم خواهد کرد. یا مولای انت مالک و انا مملوک _ مولا جان اگر تو دست رد بر سینه ام بزنی، دشمنانت آغوششان را برایم باز خواهند کرد. بار پرودگارا چنین احساس میکنم که تا به حال هیچگونه سنخیتی با ائمه علیهم السلام نداشته ام لذا از تو می خواهم که در آخرین لحظات عمرم پهلو ام بشکند، صورتم نیلی شود، از بازوانم درد بکشم و از سینه احساس سوزش کنم، تا که لااقل موتم با معصومین شباهتی داشته باشد.

بارالها احساس میکنم که بنا به حدیث نبوی باری بر دوشم سنگینی میکند، یاری ام ده که بتوانم آن را تا حدی بیان کنم.

به عنوان یک برادر کوچک تر به همه دوستان و آشنایانم سفارشات زیر را می‌کنم:

۱-خود را محاسبه کنید  _ حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا_ که چقدر از اعمالی که انجام داده اید برای رضای خداوند متعال بوده، چه مقدار از نمازهایتان در اول وقت و با حضور قلب بوده است چرا که _ اول ما یحاسب به الصلاه_ چه مقدار لغو گفته و یا شنیده اید - وَ الَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (۲) - و یا اینکه چه مقدار وقت خود را به بطالت گذرانده اید

۲- همیشه از عجب و غرور پرهیز کنید کبر را همواره از خود دور کنید.

۳-از مقام ولایت تبعیت کنید نه یک قدم جلوتر نه یک قدم عقب تر، چرا که هر دو طریق در انتها به دره سقوط و انحطاط منتهی خواهد شد، همانطوری که تاریخ انقلاب این موضوع را ثابت کرده است.

۴- جنگ را فراموش نکرده و مردم را به اصلی بودن مسئله جنگ متذکر شوید.

۵- در حفظ وحدت مسلمین تلاش کنید و سعی کنید که کار ساز یکدیگر باشید چرا که پیامبر اکرم می فرماید : دعوا الناس یرزق الله بعضهم ببعض.

۶- در تمام اوقات مجهز و هوشیار باشید و خود را به هر آنچه اسلام نیاز دارد و یا اینکه نیاز پیدا خواهد کرد تجهیز کنید -که «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة»؛(۳) 

۷- رسیدگی به امور خانواده شهدا و مجروحین، مفقودین و اسرا را هیچگاه از یاد نبرید
.
۸- و از همه مهم‌تر اینکه دعا و توسل به ائمه اطهار و چهارده معصوم علیهم السلام را از یاد نبرید زیرا که دعا سلاح مومن است _ الدعا سلاح المومن_ و اینکه هرچه ما داریم از این توسلات و عزاداری هاست و ترک دعا و نیایش،  باعث تیرگی قلب و روح و صلب توفیقات می‌شود. 

در آخر از همه مسئولین و مربیانی که در راه شکوفایی استعداد و بالا بردن سطح علمی حقیر تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می‌کنم و از همه حلالیت می‌طلبم.

در انتها از پدر و مادرم عذر می خواهم که نتوانستم وظایف شرعی خود را در قبالشان انجام دهم.

و ضمنا وصیت می‌کنم که اگر جنازه ام برگشت در بهشت زهرا دفن شوم و اگر مقدور بود و با اصول شرعی مغایرت نداشت - یعنی در معرکه دار فانی را وداع کردم- با لباس بسیج و بدون غسل و کفن به خاک سپرده شوم. و اگر مجلسی برایم خواستید بگیرید آن را در شبستان مسجد ولی عصر (عجل الله فرجه) (و نه در سالن مراسم) منعقد کنید.

"التماس دعا و حلالیت" 
مرتضی عمرانی پور

(۱) سوره مبارکه احزاب آیه ۲۳
ترجمه : برخی از آن مؤمنان، مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخی پیمان خود را به آخر بردند (تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) هستند و هیچ تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود راه ندادند.» .

(۲) سوره مبارکه مومنون آیه ۳
ترجمه : و آنان که از بیهوده روی گردانند.

(۳) سوره مبارکه انفال آیه ۳۰
ترجمه: هر چه میتوانید قوّت را زیاد کنید.


ولادت : ۱۴ خرداد ۱۳۴۸
شهادت : ۸  بهمن ۱۳۶۵

عملیات : کربلای ۵ - شلمچه
مزار : قطعه  ۲۹ ردیف  ۳ شماره ۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    عاااااااااااااااااالی
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    چرا اسمشون رو از کوچه ها برداشتین نامردای اصلاح طلب؟
  • نوراله IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    شادی روح همه شهیدان بویژه شهدای دبیرستان سپاه صلوات
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    5 0
    نثار روح این شهید بزرگوار و همرزمان شهیدشون و سلامتی خانواده محترمشون و عاقبت به خیری همگیمون صلوات
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    شهید مهدی زین الدین:هرکس در شب جمعه شهدا را یاد کند،شهدا هم او را نزد اباعبدالله الحسین یاد می کنند.نثار روح همه شهدا صلوات
    • محمدکریم بهرامیان IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      بسم رب الشهدا والصدیقین خوشا به سعادت شهدا که مردانه زندگی کردند و مردانه به سوی حق شتافتند الهی زندگی و مرگ ما و فرزندانمان را مانند سیدالشهدا علیه السلام قرار بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس