نگاهی دوباره به ماجرای عنابستانی و سرباز راهور؛ تکذیب، تحریف ، تقدیر!

اتفاق رخ‌داده بین علی‌اصغر عنابستانی و سرباز راهور روی‌داده فعلاً با عذرخواهی نماینده مجلس ختم شده اما فارغ از این رویداد ذکر چند نکته حائز اهمیت است.

به گزارش مشرق، چهارم بهمن جاری اخباری در فضای مجازی مبنی بر برخورد فیزیکی یک نماینده مجلس شورای اسلامی با سرباز وظیفه راهور در خط ویژه دروازه دولت منتشر شد، این خبر به سرعت در تمام رسانه‌های داخلی، خارجی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

نخستین واکنش‌ها

ساعتی بعد از انتشار این خبر و فیلمهای مربوط به روایت سربازی که از نماینده مجلس سیلی خورده بود، نخستین واکنش توسط سخنگوی نیروی انتظامی منتشر شد.

سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی نیروی انتظامی در این رابطه اظهار کرد: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق  سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع  از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی صادر کرد.

وی تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، نیروی انتظامی از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد. 

پس از این اتفاقات و واکنشهای به وجود آمده توسط مردم و برخی از مسئولان در این رابطه، علی اصغر عنابستانی؛ نماینده مردم سبزوار درباره حواشی پیش‌آمده پیرامون برخوردش با مأموران راهور در محدوده خط ویژه اتوبوسرانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: سرباز مذکور به راننده خودروی ما توهین کرد، بعد از این توهین؛ آنها از پشت و جلو راه را به روی ما بستند و این باعث شد تا شلوغ شده و با حضور جمعیت، التهاب ایجاد شود.

واکنش ستادکل نیروهای مسلح به ماجرا

امیر دریادار غلامرضا رحیمی‌پور؛ رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نیز ساعتی پس از این ماجرا به اخبار منتشر شده واکنش نشان داد و گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همه مسائل سربازان را دنبال می‌کند، این موضوع نیز در دست پیگیری و بررسی توسط نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه قطعاً کوتاهی نخواهد شد اما باید مسئله بررسی دقیق شود، گفت: نیروی انتظامی به‌جد پیگیر موضوع است و ما هم به همه مطالبات سربازان ورود می‌کنیم.

نماینده سبزوار: ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم لذا اینکه گفته می‌شود، عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری موضوع از طریق سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی هستیم.

رئیس پلیس راهور: کار سرباز ما کاملاً برگرفته از قانون بود

روز بعد از انتشار این خبر، سردار محمد حسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه کار سرباز ما کاملاً درست و برگرفته از قانون بود و سرباز نباید به خودرویی که فاقد مجوز بود اجازه تردد در خط ویژه می‌داد، تصریح کرد: مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملاً کفایت می‌کند و باید ببینیم مرجع قضائی در این رابطه چه تصمیم‌گیری‌ای خواهد کرد و مستندات خود را نیز در این رابطه به مرجع قضائی ارسال کرده‌ایم.

رئیس پلیس کشور: نماینده مذکور مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشت

همچنین سردار حسین اشتری با بیان اینکه نماینده مذکور مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشته است، گفت:  قانون برای همه یکسان است و همه ملزم به اطاعت از قانون هستند و البته انتظار داریم کسانی که مسئولیت یا جایگاهی دارند بیش از دیگران نسبت به رعایت قانون التزام داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه زوایای مختلف این موضوع روشن و در حال بررسی است و قطعاً از این مأمور وظیفه‌شناس نیز حمایت خواهیم کرد، بیان کرد: در نمونه مشابه که دو سال گذشته در فرودگاه مهرآباد اتفاق افتاد و پس از بررسی‌های دقیق ، تخلف نماینده احراز شد، از نماینده مذکور شکایت کردیم و ضمن رسیدگی موضوع توسط دادگاه، نماینده مذکور ملزم به عذرخواهی و کسب رضایت شاکی و خانواده‌اش شد که این موضوع و نتایج آن در فضای مجازی هم انعکاس داده شد.

رئیس پلیس کشور یادآور شد: در تمام مواردی که به مأمور ما تعرض یا تعدی صورت گرفته، معاضدت قضائی کرده‌ایم و حمایت از نیرو برای ما یک اصل و وظیفه است.

انتشار فیلمی از لحظه وقوع این ماجرا/ عنابستانی: سرباز با باتوم به شکم من کوبید

در ادامه واکنشهای مردمی به این اتفاق و نکوهش نماینده مجلس در برخورد فیزیکی با سرباز راهور، فیلمی بی‌کیفیت از دوربینهای مداربسته منتشر شد که در آن ماجرای روی‌داده را به تصویر کشیده بود همچنین عنابستانی در بیانیه‌ای با پذیرش ورود غیرقانونی خودروی خود به خط‌ویژه در تشریح ماجرا اعلام کرد: سرباز مذکور به من توهین کرده بود؛ من که از توهین بی‌دلیل سرباز ناراحت شده‌ام پیاده می‌شوم و به او می‌گویم که "شما حق نداری توهین کنی؟ راه نمی‌دهی اشکال ندارد اما حق نداری به هیچ شهروندی ولو نماینده مردم توهین کنی" و او دوباره باتومش را به شکم من می‌کوبد و می‌گوید "گفتم هر خری هستی برای خودت هستی"!

وی مدعی شده بود: دستم را روی شانه‌اش می‌گذارم و هلش می‌دهم، یکی دو قدم به عقب می‌رود و دوباره باتومش را به‌سمت من پرت می‌کند!، برمی‌گردم و در صندلی عقب ماشین می‌نشینم و به راننده می‌گویم "بشین برویم‌".سرباز که جلوی راه ما را سد کرده به راننده اتوبوس عقبی می‌گوید "از عقب سپر به سپر این ماشین بچسبان تا نتواند تکان بخورد"! خواهشهای راننده ما برای باز شدن راه به جایی نمی‌رسد!

عنابستانی گفته بود: معاون عملیات راهور از راه می‌رسد و عذرخواهی مختصری از ما می‌کند و قول می‌دهد که با سرباز و افسر خاطی برخورد کند و ما هم چون برای سفر به حوزه انتخابیه عجله داریم می‌رویم، با وجود قول سردار اشتری به اینجانب مبنی بر حل مسئله و برخورد با متخلفین، سه روز بعد فیلمی که افسر انتظامی از جنجال‌آفرینی خودش گرفته بود، با محوریت ادعای کاملاً دروغ و کذب «سیلی زدن» بنده به «صورت» یک سرباز در حال انجام وظیفه در فضای مجازی پخش می‌شود و سر از رسانه‌های خارجی در می‌آورد! و حمله بی‌سابقه و همه‌جانبه به این حقیر، مجلس و نظام شروع می‌شود و باقی ماجرا که می‌دانید!

این نماینده مجلس در این بیانیه مدعی شده بود: بنده به‌هیچ‌وجه به خودم اجازه سیلی زدن به صورت هیچ‌کس را نمی‌دهم چه برسد به صورت یک سرباز وظیفه و صرفاً بعد از چندین بار توهین زشت و به‌کار بردن الفاظ ناپسند توسط سرباز دوم که قاعدتاً باید حتی با مردم عادی چه برسد نماینده مردم در چارچوب قانون و ادب مواجهه نماید، فقط او را هل داده‌ام و اساساً سیلی در کار نبوده است!

عذرخواهی عنابستانی از مردم/ از سرباز راهور تشکر می‌کنم

در نهایت این نماینده مجلس با انتشار فیلمی ضمن عذرخواهی از مردم اظهار کرد: در چند روز گذشته از طرف دلسوزان و بزرگان مرتب دعوت به صبر و سکوت شدم تا ابهامات برطرف شود اما متأسفانه هر لحظه بر ابهامات اضافه شد که مجبور شدم ماوقع را در سایت و رسانه‌های خودم منتشر کنم.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: از یکایک مردم عزیز کشورم که به هر دلیلی احساساتشان این روزها جریحه‌دار شد، عذرخواهی می‌کنم.

وی تصریح کرد: کاملاً بدیهی است که برای اجرای قانون بین افراد جامعه هیچ تفاوتی وجود ندارد، ما نیز هیچ شأنی به جز خدمت‌گذاری به مردم و مطیع قانون بودن برای خودمان قائل نیستیم به همین دلیل از سربازی که قانون را اجرا کرد و مانع از خودروی ما به خط‌ویژه شد، تشکر می‌کنم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است برای هر کسی اتفاق افتاده باشد که با شنیدن توهین عصبانی شود، ما همه انسان هستیم و ممکن است در برابر توهین دچار خطا شویم، با این وجود من باید بیشتر به خودم مسلط می‌بودم و در همین حد عصبانیت نیز برای من کار اشتباهی بود که مجدداً عذرخواهی می‌کنم.

عنابستانی متذکر شد: مردم حوزه انتخابیه خود که روزهای سختی برای آنها می‌گذرد و من شرمنده آنها نیز شدم، عذرخواهی می‌کنم.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم عزیز بدانند ما خاک پای همه آنها و خاصه مدافعان وطن و سربازان عزیز هستیم.

وی متذکر شد: مردم بدانند اگر بر اساس آنچه در رسانه‌ها آمده، عمل کرده بودم، در همان روز نخست پیش از رسیدن به منزل استعفا می‌دادم اما اکنون برای تمام کارهای کرده و نکرده عذرخواهی کرده و حلالیت می‌طلبم.

اتفاقات روی‌داده در نهایت و فعلاً با عذرخواهی نماینده مجلس ختم شد اما فارغ از این رویداد ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

1. نماینده مذکور در این ماجرا اظهارات و واکنشهای متناقضی را بر زبان آورد، در ابتدا منکر پیاده شدن از خودرو شد، در ادامه مدعی شد که از خودرو پیاده شده و به دلیل توهین سرباز و کوبیدن باتوم به شکم وی، فقط سرباز را هل داده است، در آخر کار نیز وی ضمن عذرخواهی از مردم، از سرباز وظیفه راهور درباره انجام کار قانونی‌اش تشکر کرد و گفت: سربازی که قانون را اجرا کرد و مانع از خودروی ما به خط‌ویژه شد، تشکر می‌کنم.

2. پیش از ماجرا، اتفاقات دیگری از ورود غیرمجاز برخی از خودروهای مسئولان یا ارگانهای مختلف را به خط‌ویژه به بهانه‌های همچون تعجیل در رسیدن به مقصد، تعلق خودرو به نماینده مجلس یا ارگانهای نظامی و ... شاهد بودیم که بعضاً در این ماجراها نیز درگیری‌هایی بین طرفین ماجرا روی داده است.

3. بررسی‌های پرونده اینچنینی در تعرض به مأموران انتظامی یا سربازان وظیفه نشان می‌دهد که بعد از گذشت زمان این پرونده‌ها نیز به فراموشی سپرده شده و آنچنان که باید و شاید از مأمور یا سربازی که وظیفه خود را انجام داده، صیانت نمی‌شود هرچند که فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرده: در تمام مواردی که به مأمور ما تعرض یا تعدی صورت گرفته، معاضدت قضائی کرده‌ایم و حمایت از نیرو برای ما یک اصل و وظیفه است. به نظر می‌رسد نیروی انتظامی برای حمایت قاطع‌تر از ماموران زحمتکشی که در گرما و سرما _که معمولا با آلودگی صوتی و هوایی سپری می‌شود_ به خدمت مشغول هستند،  راه‌ها و ابزارهای جدی‌تر را نیز استفاده کند و همانگونه که بدون رودربایستی مقابل تخطی و تخلف شهروندان‌ می‌ایستد،  از قانون‌شکنی مسئولانی که بعضا قانونگذاران هستند نیز نگذرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 48
  • DE ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    40 10
    ميشه بفرماييد آقاي عنابستاني به كدام جناح سياسي تعلق دارند؟
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      26 23
      اصولگرا
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      24 8
      سلام دوست عزیز برای یافتن سوابق ایشان یا هر فرد دیگر کافیست توی اینترنت سوابق ایشان جستجو شود. باعرض پوزش
    • دیدگا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      39 27
      در حالی که مردم دارن تو تورم چندصد درصدی دست و پا میزنن و بخاطر عملکرد و تصمیمات دولت خفه میشن و بیت المالشون توسط خواص و هم حزبی های دولت غارت میشه! براحتی با این داستان اینهمه فشار و توجه ملت رو از دولت به مجلس معطوف کردن!! تکرار میکنم! بهمین راحتی!
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      47 29
      افساداتی باش و زن خودت را با هفت تیر بکش و دستخوش هم بگیر و بعد اشک تمساح برای سرباز بریز. هههههههههههه
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      46 1
      عناب استانی یه سیلی زد ولی قطعا سیلی مردم محکم تر است وتو انتخابات بعدی سیلی محکمی از مردم می خوره.
  • FR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    56 9
    مجلس انقلابی باید در اینجا خودشو با اخراج این ادم ثابت کنه وگرنه هیچ تفاوتی با مجلس اصلاحاتی و اون نماینده سراوان نخواهد داشت
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      6 63
      امثال شما عددی نیستید . ما مردم سبزوار همه جوره پشت دکتر عنابستانی هستیم و گرنه با هزاران اتوبوس میایم جلوی مجلس تا حساب کار دستتون بیاد
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      22 0
      10:30، عنابستانی جان خودتو ترکوندی از بس کامنت گذاشتی توی پستات، تمومش کن بزودی همون مردم سبزوار سزای عملتو میذارن کف دستت :)
    • مهدی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      16 0
      نمی خواد با اتوبوس بیای تهرون. همون نماینده تون برای تهرون کافی هست. ماسا الله دست بزن هم که داره
  • رضا IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    38 6
    خخخخخخخ ! خدا بگم چكارتون كنه ، يعنى انتظار داريد نماينده متخلف رو دارش بزنند ؟! خدا رو خوش مياد ؟! او كه از خودتونه بيچاره ، عضو پايداريه ، مردم توقع دارند ازش يه دلجوئى مختصر هم بكنيد ، چه عيبى داره ؟!!
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      6 9
      با سلام و احترام بر جنابعالی آقا رضای عزیز ، عرض می کنم که قربان شما بشوم ، در اعتراض به سخن یا اعمال خلاف دیگران ، مسخره کر دن آنان نیز امری نا درست است ، آیا خود ما دوست داریم کسی مسخره مان کند ؟ ! لذا برای این که ان شا ءالله در یادمان بماند سروده ای را در این مورد تقدیم حضور مبارکتان می کنم : __ با دمجان بخور می برد خنده را __کند قانع و سر به ره بنده را __ دوای مفیدی است برای مرض __خصوصاََ که باشد ز روی غرض __بادمجان که باشد سیه بهتر است __دوا و غذای مه و کهتر است __بادمجان به دلها جلا میدهد __خلاصی به کس از بلا میدهد __بادمجان بخور تا بمانی جوان __حوائج بر آورده گردد روان __روی سوی خوشبختیت پر توان __بدان قدر آن را کمی بیشتر __کند مغز را تیز چون نیشتر __ ... با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • حاج اکبر IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    23 1
    پس این سردار اشتری و این هم برخورد و حمایت.. خدا کنه ملاحظات بودجه و روابط باعث حق خوری نسه باز
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    31 1
    چک در برار چک فقط
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      19 21
      چرا نمیگی بتن در مقابل بتن؟
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      26 1
      باتوم
  • ۱۲۵ IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    9 0
    دلالها و واسطه ها هر روز دارن به صورت مردم ایران سیلی میزنن . ای کاش پیگیری میشد.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    33 3
    همه اش با یک عذر خواهی ومتوسل به دروغ که خداوندتوکمرش بزنه ماست مالی شد اینجا هم ضعیف کشی حالا اگر برعکس میشد این سرباز بدبخت سیم جین واضافه خدمت وووو اینجاست عین حق کشی وبی عدالتی نماینده ای که خودش متوسل به دروغ بشه می خواد برا مردمش تصمیم بگیره ماشاالله به جونش-
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      به نظرت می بایست با طناب دار در معرض دید همگان اعدام می شد و تن بی جانش پس از یک ماه چرخیدن و لرزیدن در ورودی شهر تهران ، سوزانده می شد و خاکسترش را باد می برد تا سزای یک سیلی که هنوز درستی اش ثابت نشده ، باشد یا که حکم قضایی دیگری داری .
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      مگه دروغ گناه کبیره نبود اونم دروغ علنی که فکر کنم گناهش اکبر هست چرا اعتبارنامه این نماینده بابت دروغگویی باطل نشد؟ خیلی راحت از کنار این مسأله می گذریم و خشت کج دیگه ای به جا می ذاریم
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    27 1
    نماینده دیگه صلاحیت نداره اگر رسانه ای نمیشد معلوم نبود چه بلایی سر سرباز بیارن
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    15 2
    عنابستانی باید در انظار مردم با کمال شجاعت از سرباز راهور عذر خواهی کند یعنی چه سرباز را زده واز مردم عذر خواهی میکند واز حالا باید فکر مجلس را از سر مبارک بیرون کند
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    17 0
    چیزی که در اینجا مطرح است عدم التزام به قانون است. اصلا مهم نیست که آقای عنابستانی وابسته به کدام جناح است . وابسته به هر جناحی باشد آن جناح نمی گوید که قانون شکنی کن. مساله ای که در اینجا مطرح می شود باد شدن و بزرگ شدن کاذب یک فرد است که خود را فراتر از قانون می داند.بدتر از آن متوسل شدن ایشان به انواع دروغ و تهمت بعد از آن است که آنهم قابل توجیه نیست. با ایستادن در برابر اینگونه قانون شکنی ها ایران را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    17 0
    اولین واکنش از ماشین پیاده نشده بود دومین دروغ بزرگ مامور راهور معذرت خواهی کرد و دروغهای بزرگتری که ابروی مجلس را این افراد بی جنبه میبرند
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    31 4
    آقای عنابستانی مجوز نداشتی، پسرخاله و فامیل هم که نبودی ! خوب میدانم که انتظار بیجایت بخاطر بی قانونی یا اعمال گزینشی قانون بود. میدانید روزی چند خود رو بدون مجوز از مسیر ممنوعه میگذرند؟! اگر پلیس قانون را کامل و بی استثنا اجرا کند این توقعات بیجا هم پیش نخواهد آمد.
  • حامد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    22 0
    فقط اخراج وگرنه بقیه اعضاهم مثل همینن. خوبه شماهاهرچی دارید ازمردم دارید عذرخواهی بخوره توسرت
    • حسین IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      4 0
      کسی که خودش قانون شکن است میخواهد برای مردم قانون وضح کنه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    4 2
    9:11ماشاالله شما که خوب بلدی شعر بگویید ومثه بلبل چههچه می کنی کاشکی شاعر میشدی همه اش که شد بادمجان..آدم زیادش هم دل میزنه !؟
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      3 2
      با سلام و احترام بر جنابعالی ناشناس خوب و دوست داشتنی از بابت محبتی که به بنده ی حقیر مبذول داشته اشته اید سپاسگزارم ، معلوم است که بزرگواری خوش ذوق هستید ، خدای تعالی بر توفیقاتتان بیفزاید ، شاد و سر بلند باشید ، ملتمس دعای خیرتان ، با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی
  • AU ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    20 1
    حالا زبونشم درازه ک کردم نکردم عذر خواهی میکنم اینو باید اخراج کرد ک فک نکنه نمایندس هر غلطی میتونه کنه
  • ج.م IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    10 0
    فقط اخراج و مجازات طبق قانو
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    13 0
    در اسلام مهمتر از عذر خواهی جلب رضایت طرف است خوب بود آقای عنابستانی رضایت آن سرباز را جلب میکردن
  • مهدی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    15 3
    ....یک تناقض دیگه هم وجود داشت و اینکه گفته شد به محل حوزه انتخابیه میرفتند اما اینجا گفتند قبل رفتن به خانه و همچنین شکستن شیشه عقب تبدیل به توهین و عصبانیت شد...البته تناقض شبیه به عدم شفافیت و راستی چون خیلی راحت میشد مدیریت کرد جریان رو...
  • میثم IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 10
    فیلمی که پخش شد اصلاً گویای واقعیتی که اتفاق افتاده نیست . که آیا واقعا سیلی زد یا هل داد . بهر شکل باید زوایای مسئله توسط مسئولان امر بدون سو گیری خاص مورد بررسی قرار گیرد و به اطلاع عموم رسانده شود.
  • مهدی نگارنده IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 19
    توجه شود بنده بارها در تهران وقتی که تراقیک سنگین می شد خود عوامل نیروی راهور ماشینها اجازه تردد از خط ویژه اتوبوس رو می دادند مثلا در خط ویژه بین تهران پارس تا افسریه وبالعکس وباره من شاهردآن بودم وماشینهای عادی از آن استفاده می کردند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 3
    دو تا سرباز بودند شاید برای یکی پیاده شده و برای دیگری نه از اولی تشکر کرده و از دومی نه
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 15
    این بنده خدا نماینده مردم در مجلس قانون گذاری ...اونوقت یک سرباز بخاطر تخلف راهنمایی (اسمشم روشه)باتوم می‌کشه ...هرتخلفی مجازاتی دارد .کجای دنیاتخلف راهنمایی رانندگی برخورد فیزیکی با باتوم اعمال میشه ...تخلف برخورد فیزیکی باباتوم چیه ؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      تو آمریکا اگه از چراغ قرمز رد شی باتوم که سهله نگهت میدارن روی زمین درازت میکنن از پشت دستبندت میزنن اسلحه رو مخت میزارن. نه اینکه یه هفته بهت زیر لفظی بدن که بگی خلاف کردم و توهم عشوه بیای بگی نکردم
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 7
    چرا کسی از تقصیر اون دو مامور پلیس چیزی نمیگه لابد ماموران پلیس معصوم از خطا هستند... خیلی از افراد جامعه گاهی دلشان می خواهد ماموران پلیس را بعضاً روی اعصاب مردم هستند، ادب کنند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    15 0
    اخرش این ما چرا به ماله کشی ختم میشود
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    6 0
    مشت نشانه خروار هست ،با همین فرمان بتازید
  • محسن IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    8 0
    من اگه بودم برخوردبدتری بااین قانون شکنی میکردم نه اینکه خاک وبدن روی داستان وتمامش کنند
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 5
    ای کاش سردار اشتری عرضه برخورد با خلاف مامورهای خودش را داشته باشه
  • آشور IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    11 0
    اگر واقعاً سیلی زده ی سیلی هم باید سرباز بزند تا مساوی شود به قول میرزا آبای روستایمان
  • شهامت IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    15 0
    این نماینده هرچند از مردم عذرخواهی کرده و ناجا و سرباز از این فرد گذشت بکنند و این فرد به جرم دروغ گویی که (دشمن خدا بودن) بایست بازخواست شده و تنبیه گردد
  • محمدسرهنگی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 20
    این سربازفیلم آقازاده رودیده خاسته ادای اونو دربیاره اون قسمتی که میگه من سربازم تخلف کنی جلوت وامیستم سبقت بگیری جلتومیگیرم سرباز بایدمجازات بشه لحن صحبتش معلوم بود که بی ادب هست
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      10 0
      خودت برو روزی 12 ساعت در سرما و گرما خیابون بایست میفهمس سریبازی یعنی چی
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    بالاخره به یا دلایلی باتوم را به سرباز دادا اند دیگه و باتوم برای استفاده در برخورد با بی نظم ها و قانون شکن هاست باتوم برای زدن است فرض بر اینکه با باتوم به شکم آقا فشار هم آورده باشد اشکالی نداره حتی اگر بعد از سیلی زدن و حتی هل دادن شدید با باتوم از خود دفاع می کرد بازهم امر موجهی بود.
  • بیگ IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    تخلف نماینده به جای خود ، اینکه یک فرد نظامی جلو دوربین یک آشنا یا ناشناس چیزی شبیه مصاحبه انجام بده که درشبکه مجازی ویارسانه پخش شود. خلاف مقررات نظامی نیست وطبق مقررات نظامی قابل پیگرد نیست.فکر میکنم این هم از نظر مقررات نظامی قابل پیگیری باشد. ا
  • سعید امیرطاهری IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    14 0
    کار آقای عنابستانی کاملا اشتباه است.مقنن خود میخواد قانون اجرا کند.نیازی به سرباز نیست.استعفا کند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    جناب عنابستانی با دروغ و درغگویی ابرو خود و اعتبار حوزه انتخابیه خود را بردی. واقعا شما برای ملت مظلوم چکار کرده اید. ملتی گرسنه و دچار فقر شده است. شما حالا به صورت مامور قانون سیلی می زنید چون نماینده مجلس هستید. مردم دچار بحران فکری شدند. متاسفانه قوه قضائیه تو را احضار نکرد و این باعث شده با اعمال تو قانون شکن سرمایه اجتماعی از بین برود. دروغ های شاخدار شما افکار عمومی را جریحه دار کرد. بهتر است استعفا بدهی و فقط بروی
  • ، فرخی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    سیلی خوردن سرباز مهم هستش بی قانونی نماینده مهم است اما مهمتر عکس العمل مردم در مقابل مسئولین بی مسئولیت و رانتی مردم دلخوشی از مسئولین ندارند هرچی گرفتاری بدبختی سر مردم میاد از رانت و مفت خوری مسئولین هستش وسلام این ذات حرف نزدم ولی می دونم که پخش نمیشه میدونم جرأت نداری نظر ما رو پخش کنید و السلام
  • داوود IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    خوبه دیگه نماینده محترم که یکی از ویژگیهاش راستگویی هست اول گفته اصلا از ماشین پیاده نشدم بعدش گفته سرباز به راننده ام و من تو هین کرد بعد گفته من شانه اش را گرفتم هلش دادم بعد گفته باتوم بطرف شکمم پرت کرد در اخر عذر خواهی کرده یک چنین کسی لیاقت دربانی یک سینما را دارد ؟ که اجازه ندهد بدون بلیط کسی وارد سالن شود؟ که اینده یه کشور دست او و امثال او باشد ؟ وجودش تو هین به نمایندگان دیگر است اگر برای ابرویشان ارزش قایلند اگر هم چیز دیگریست خودشان بهتر میدانند رییس سرباز هم که در بررسی فرموده کار سرباز کاملا قانونی بوده اگر این اقا وارد خط ویژه که مجوز هم نداشته نمیشد این قضایا پیش می امد ؟ چرا باید ازموقعیت خودمان هر طول میلمان هست بهره جویی کنیم ؟ فراموش کردیم سردار شهیدمان سلیمانی سربازی که او را بازرسی بدنی کرد با چه برخوردی که نشانه یک فرمانده و انسان با شرف است هیچ اعتراضی نکرد و نگفت من فلانم و ...؟؟؟؟با حضور این افراد در خانه ملت باید خون گریست و من صمیمانه از مردم سبزوار به خاطر عمل زشت این نماینده که با ابروی شهرشان اینطور بازی کرد عذر خواهی میکنم حال خودشان میدانند که ایشان به عنوان نماینده انان در خانه ملت باشند یا برگردند روستای عنابستان همان چوپانی که شغلی شریف است ادامه دهند به شرطاینکه با اقا گرگه رفیق نشوند
  • رحمت IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    تو کشورهای دیگر با نصف این اتفاق یارو استعفا میداد حالا در کشور صاحب الزمان و در مجلس ولایی یه نماینده برای عمل خلافش به چه دروغ هایی متوصل شده است. تا وقتی همچنین نمایندگانی ما را نمایندگی می کنند چه توقعی بیجایی داریم که دنیا ما را........
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    3 0
    تو ایران فقط پلیس کارشو درست انجام میده ولی حمایت ازش نمیشه
  • مهران IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    باسلام خدمت همگی ، بنده کاری به اقای عنابستانی ندارم، ولی دوتا مطلب، ایا همه ما انسانهای درستکاری هستیم و مرتکب تخلف نمیشیم ، حالا خلاف کرده باید جریمه میشد اینکه سرباز توهین کرده و گفته هر خری هستی باش ، ماشین رو از جلو و عقب مسدود کرده ، الفاظ بچه خوشکل استفاده کرده ، سیلی که سهله شاید بنده بودم اتفاق بدتری می افتاد ، درسته دلمون از همه جا پره ولی قضاوت بیخودی و جو دادن هم اشتباهه ، به نطره بنده وظیفه سرباز فقط اعلام شماره پلاک به مجری قانون بوده نه توهین و لات بازی
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    باشه از این به بعد هر کی بهمون توهین کرد یک توهین هم خودمون به خودمون میکنیم و به او انعام هم میدیم مگه هر مامور اجرایی باید به مردم توهین کنه از نماینده مجلس نترسیده پس از فحاشی به مردم هم که دیگر عبایی ندارد
  • علی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 16
    من به ان اقای عنابستانی کار ندارم. ولی این سربازه از اون هفت خطها بود مملوم بود فکر کنم از جلو برنامه ریزی کرد بود8334
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    دست بیقرار زبان بیقرار وپای بیقرار باید درمان شود اگرنه برای هم خودشان وهم مردم مشکل افرینی می کنندنگویید سبزواری ایشان از روستایی بنام عنابستان هستند
  • شهرام امیری GB ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    متاسفانه باخبر شدیم حرکت زشت و نابجای نماینده مردم عزیز و بزرگوار سبزوار ک ب دروغ و تهمت بی ربط نسبت ب سرباز زخمتکش راهور از مسئولین خاهش داریم باشدت و بدون پارتی بازی با این نماینده متخلف بخورد کنند و متاسفیم برای امام جمعه سبزوار ک با پشتیبانی ناحق دنبال کسی ک فیلم گرفته میگشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس