ترافیک میدان ونک زیرزمینی می‌شود

شهردار منطقه ۳ گفت: مطالعات توسعه فضاهای زیر سطحی پایتخت، با هدف انتقال بار ترافیکی خودروها در میدان ونک تهران به زیر زمین به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، احمد تواهن در این باره گفت: پروژه‌ی مطالعاتی انتقال ترافیک خودروها در میدان ونک و خیابان‌های اطراف آن به زیرزمین و تبدیل آن به پیاده راه، در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران پیش بینی شده است و پس از تأمین اعتبار این پروژه زیرساختی شهری، مطالعات مزبور توسط مشاورین ذی صلاح برای دستیابی به بهترین طرح‌های اجرایی انجام می‌پذیرد.

شهردار منطقه ۳ بیان کرد: این طرح از چهارراه شهید حقانی آغاز می‌شود و تا ابتدای خیابان ملاصدرا ادامه می یافته و همین فضا را در امتداد شمالی جنوبی محور ولیعصر در بر خواهد گرفت و دو هدف اصلی را در بر خواهد داشت. سهولت در تردد خودروها و کاهش زمان سفر در محدوده میدان ونک و تبدیل پیاده راه و بهره‌مندی شهروندان از جاذبه‌های گردشگری و خاطره‌انگیز و نیز سهولت دستیابی به مراکز فروشگاهی و خدماتی این محدوده از شهر تهران از اهداف اصلی این طرح خواهد بود.

تواهن افزود: در این پروژه شهری به غیر از سازه‌های ترافیکی و حمل و نقل، مواردی از قبیل: واحدهای تجاری، پارکینگ و فضاهای خدماتی و تفریحی برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان نیز پیش بینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حجم بالای تردد شهروندان و خودروها مهم‌ترین دلیلی است که موجب شده میدان ونک که یکی از میادین قدیمی و فرا منطقه‌ای پایتخت به حساب می‌آید به عنوان اولویت توسعه فضاهای زیرسطحی تهران منظور شده و در دستور کار قرار داده شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 10
    هزینه های الکی
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    تو را به خدا میدان سپاه و خیابان بهارستان را دریابید ، تمام ورودی و خروجی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و خروجی خیابان های طالقانی و شریعتی یه خیابان سپاه و بهارستان سرازیر می شود و در بیشتر موارد ترافیک سنگین از سه راه طالقانی تا میدان ابن سینا کندترین حرکت را بوجود می آورد ، بعد از اتمام بزرگراه صیاد شیرازی این منطقه قفل ترافیکی شده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس