کد خبر 117340
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳

با لغو مجوز از سوی شورای پول و اعتبار به دلیل انجام تخلفات عدیده و طی نکردن مسیر قانونی تاسیس، بانک تات منحل شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پیش از این برخی مسئولان بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از بررسی لغو مجوز فعالیت بانک "تات" و ادغام آن با دو مؤسسه مالی و اعتباری خبر داه بودند که با لغو مجوز فعالیت از سوی شورای پول و اعتبار این بانک رسما منحل شد.
 
بر اساس این گزارش، احتمالاً بانک مذکور با دو مؤسسه مالی و اعتباری پیشگامان و صالحین ادغام و در نهایت بانک بزرگ‌تری را تشکیل خواهد داد.

برخی گزارش‌ها از عنوان بانک "مردم" برای این بانک تازه تاسیس و ادغامی حکایت دارد.

بنابراین گزارش، با توجه به ادغام این بانک با دو مؤسسه مالی و اعتباری دیگر، سهامداران و افرادی که در این بانک و مؤسسات سپرده‌گذاری کرده‌اند، عملا سپرده‌های آنها به بانک بزرگ‌تری منتقل خواهد شد و لذا جای نگرانی وجود ندارد.

پیش از این عزت‌الله یوسفیان ملا با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مجوز یکی از بانک‌های خصوصی لغو خواهد شد، اظهار داشت: هیئتی در این ستاد وجود دارد که به تخلفات رسیدگی می‌کند و مقرر شد تمام بانک‌هایی که مسیر قانونی تاسیس را طی نکرده‌اند مجوز فعالیت آن لغو شود.

وی در پاسخ به این  سوال که آیا بانک مورد نظر متخلف بوده گفت: این بانک قطعاً مسیر قانونی برای دریافت مجوز  فعالیت را طی نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس