جمهوری اسلامی افغانستان نمایه

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد از سفر هیات طالبان به ایران مطلع بوده و تهران در این مورد نظریات دولت افغانستان را قبلاً مطالبه و دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، کابل اعلام کرد از سفر  هیات طالبان به ایران مطلع بوده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد از سفر هیأت طالبان به ایران آگاهی دارد. دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد سفر هیأت طالبان به ایران دولت جمهوری اسلامی افغانستان را مطلع نموده و در این مورد نظریات دولت افغانستان را قبلاً مطالبه و دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

رایزنی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با سازمان ملل

بر اساس این اعلام، هدف از تنظیم سفر هیأت طالبان به ایران این است تا جمهوری اسلامی ایران، افزون بر شرح دیدگاه‌های خود، طالبان را در مورد موجودیت اجماع منطقه‌ای در خصوص تأمین آتش‌بس فوری، دستیابی به یک توافق جامع صلح در چهارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش‌های قانون اساسی افغانستان، آگاه سازد.

وزارت خارجه افغانستان همچنین تاکید کرد ایران می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افغانستانِ پسامنازعه بار دیگر به‌پایگاه امن گروه‌های تروریستی مبدل نخواهد شد و همچون مرکز اتفاق و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باقی خواهد ماند.

این بیانیه در ادامه افزود: ما امیدواریم طالبان به خواست برحق مردم افغانستان برای قطع خونریزی و تأمین صلح پایدار تن دهند و به تقاضای پی‌در پی کشورهای منطقه و جهان برای تأمین‌آتش‌بس و رسیدن به توافق جامع صلح از طریق گفت‌وگوهای معنادار و صادقانه، احترام گذارند. طالبان باید بدانند که روش کنونی‌شان مبنی بر ادامهٔ جنگ و خونریزی مورد انزجار همگانی هم در افغانستان و هم در منطقه و جهان قرار دارد.

کابل همچنین تاکید کرد: ما به مشورت‌ها و همکاری های‌مان با کشورهای منطقه و جهان، از جمله جمهوری اسلامی ایران، به‌منظور حفظ و تقویت اجماع منطقوی و بین‌المللی در حمایت از موقف برحق مردم و دولت افغانستان در رابطه با صلح پایدار مبتنی بر ارزش‌های قانون اساسی و تقویت نظام جمهوری اسلامی، همچنان ادامه خواهیم داد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (سه شنبه) از سفر هیأت سیاسی طالبان به تهران به ریاست ملا عبدالغنی برادر خبر داد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان‌ کرد: این هیأت بر اساس هماهنگی قبلی و به دعوت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز وارد تهران و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه  قرار گرفت.

خطیب‌زاده همچنین اظهار داشت: هیات سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران دیدارهایی را با مقامات مسؤول کشورمان از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه ایران در امور افغانستان داشته و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط تبادل نظر و رایزنی‌هایی صورت خواهد پذیرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر زارع IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    18 13
    ان شاء الله ایران هرچه زودتر از هر لحاظ به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شود و مردم همه کشورهایی که از ایران جدا شده اند با تمام وجود خواهان برگشت سرزمینشان به ایران و تشکیل ایران بزرگ شوند.
  • عبدالکریم گنجی GR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ایران میخواهد تاقانون اساسی افغانستان باقوانین ایران مطابقت داشته ودست کشورهای دیگر را از افغانستان کوتا سازداین امریه نفع هردوکشورهمسایه بوده وهست خداکند دست پاکستان کثیف هم از افغانستان کوتاه گردد زنده باد ایران ، زنده باد افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس