کد خبر 1173185
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
بنا: اسفند ماه به اوکراین می‌رویم/امید و سعید مانند پسرانم هستند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: قبل از پیکارهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در نظر داریم تا در رقابت‌های بین‌المللی گرامیداشت کشتی‌گیران و مربیان برجسته اوکراینی حضور یابیم.

به گزارش مشرق، محمد بنا اظهار داشت: بعد از رقابت‌های بین‌المللی اوکراین نیز در فروردین سال ۱۴۰۰ در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در قزاقستان حضور خواهیم یافت و بعد از آن در ۲ تورنمنت بین‌المللی «پیت لازینسکی» لهستان و جام «وهبی امره» ترکیه نیز حضور خواهیم یافت.

وی در خصوص حضور در جام «متئو پلیکونه» ایتالیا که قرار است بهمن ماه در شهر رُم برگزار شود، نیز خاطر نشان کرد: برنامه‌ای برای حضور در ایتالیا نداریم و فکر می‌کنم که تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در این پیکارها اعزام داشته باشند.

بنا در پاسخ به این سووال که آیا حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا را با هدف آماده‌سازی جهت حضور در المپیک مد نظر دارد، گفت: چنین نگاهی را نداریم چرا که نفرات تیم ملی در بازی‌های المپیک براساس انتخابی، مشخص خواهند شد. ۳ نفر قرار است در مسابقات گزینشی حضور یابند و احتمال دارد از نفرات بعدی آنها برای مسابقات قهرمانی آسیا استفاده کنیم و حتی شاید در برخی اوزان نفرات سوم را به مسابقات قهرمانی آسیا ببریم.

بیشتر بخوانید:

واکنش معاون وزیر به انتقاد اخیر بنا

هنوز کسی برای المپیک انتخاب نشده است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو همچنین با تاکید بر اینکه حضور هیچکس برای حضور در المپیک مسجل نشده است، تصریح کرد: کشتی ورزش سختی است و ۷ مرحله اردو تا حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک پیش‌بینی شده که تاکنون ۳ مرحله آن را پشت‌سر گذاشتیم و ضمن آنکه در مجموع ۱۷ مرحله اردو تا اعزام به بازی‌های المپیک خواهیم داشت و هیچکس از الان نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه کسی عازم توکیو خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی از حساس‌ترین رقابت‌های پیشرو مدعیان حضور در رقابت‌های بین‌المللی «پیت لازینسکی» لهستان است و کسی نمی‌تواند از الان بگوید که انتخاب شده است. نه کادر فنی این حق را به کسی می‌دهد و نه اینکه کشتی‌گیر که فکر کند انتخاب شده است.

اردوها و مسابقات بین‌المللی شاخص انتخاب ملی‌پوشان 

مربی کارکشته کشتی فرنگی کشورمان در خصوص شیوه برگزاری مسابقات انتخابی نیز گفت: به احتمال زیاد همه داشته‌های خود را در اردوی تیم ملی داریم و از دل مسابقات بین‌المللی که در نظر داریم نفرات را انتخاب و کیفیت آنان را مورد بررسی قرار خواهیم داد و اگر احیانا گره کوری در برخی از وزن‌ها داشته باشیم با جلسه کادر فنی و فدراسیون کشتی در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد. با این وجود هنوز کسی انتخاب نشده و مسیر انتخاب ملی‌پوشان برای حضور در بازی‌های المپیک اردوهای تیم ملی و مسابقات بین‌المللی خواهد بود.

امید و سعید مانند پسرانم هستند

آقای خاص کشتی فرنگی همچنین در پاسخ به این سووال که آیا از اظهارات «امید نوروزی» که او حق استادی به گردنش دارد، ناراحت است؟ خاطر نشان کرد: امید (نوروزی) و سعید (عبدولی) مانند پسرانم هستند و شاید از نظر سنی از آنان بزرگتر باشم اما آنها خیلی از من بزرگتر هستند و اقتضا می‌کند اگر مساله‌ای به وجود می‌آید نظراتشان را بگویند. به عنوان سرمربی تیم ملی در طول سال‌هایی که هر کسی در تیم ملی بوده با دل و جان وظیفه‌ام را انجام دادم و مزد خودم را هم گرفته‌ام و هیچ منتی نیز ندارم.

وی بیان داشت: شاید بدون وجود من هم می‌توانستند به موفقیت برسند اما آنچه که برای من اهمیت دارد، کشورم است و افتخاراتی که به وجود می‌آید و این افراد افتخارآفرینان کشور هستند و هر فکر و نظری دارند محترم است و در دوران قهرمانی آنان این شانس من بود که در کنار آنان باشم و این سال‌ها به طور حتم برای کشتی و خانواده‌های آنان ماندگار می‌شود. شما عکس‌های همه قهرمانان المپیکی و جهان را در خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» مشاهده می‌کند، آیا عکسی از مربیان آنان گذاشته‌اند و این افراد همه قهرمانان کشورمان هستند و من هم هیچ منتی ندارم.

ماموریت ۷ ماهه تا المپیک دارم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: از من با این سن و سال و تجربه دیگر گذشته که برای خودنمایی حرف بزنم. یک ماموریت ۷ ماهه به عنوان سرباز بر عهده دارم و تمام سعی خودم را می‌کنم که این ماموریت را به نحو شایسته انجام دهم و به غیر از آن به چیز دیگری فکر نمی‌کنم و همیشه در طول این سال‌ها با حاشیه‌های مختلفی روبرو بودم که با صبر و تحمل و توکل به خدا همه آنها را پشت‌سر گذاشتم.

فدراسیون کشتی اوکراین با ارسال دعوتنامه‌ای به طور رسمی از تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی کشورمان جهت حضور در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی این کشور گرامی‌داشت کشتی‌گیران و مربیان برجسته اوکراینی دعوت بعمل آورد. این مسابقات در روزهای هشتم تا دهم اسفند سال ۱۳۹۹ و در ۱۰ وزن به میزبانی شهر کی‌اف برگزار می‌شود.

همچنین رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی «ماتیو پلیکونه» ایتالیا روزهای ۱۴ تا  ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در رُم پایتخت کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.  

علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

ملی‌پوشان کشتی فرنگی در صورتی که نتوانند سهمیه‌های کامل را کسب کنند باید اردیبهشت ماه و در پیکارهای جهانی کسب سهمیه المپیک در صوفیه بلغارستان حضور یابند.

همچنین رقابت‌های بین‌المللی «پیت لازینسکی» در کشتی فرنگی و «زیلکوفکسی» در کشتی آزاد که دارای سیستم رنکینگ است روزهای ۱۸ تا  ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ورشو پایتخت لهستان برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها یکی از معتبرترین رقابت‌های بین‌المللی است که همه ساله پیش از پیکارهای جهانی و المپیک برگزار می‌شود و بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک و مدعیان در آن حضور پیدا می‌کنند و از سطح فنی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس