برهانی: گل‌های استقلال خلاقیت‌های فردی است، برای دیگران تاکتیکی!/ نداشتن برنامه یعنی چه؛ از روی کینه حرف می‌زنند

آرش برهانی، مربی استقلال گفت: وقتی بازی‌ها را می‌بریم، عده‌ای می‌گویند روی خلاقیت‌های فردی به گل رسیده‌ایم، اما گل‌های‌ دیگر تیم‌ها تاکتیکی است!

به گزارش مشرق، آرش برهانی درباره شکست یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل سایپا در هفته دوازدهم لیگ برتر، انتقادهای صورت گرفته از این تیم و دیگر مسائل، صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید: 

*  کمتر کسی تصور می‌کرد استقلال برابر سایپا شکست بخورد، فکر می‌کنی دلیل این باخت چه بود؟

5 روز پیش با تراکتور در تبریز بازی داشتیم و فشار سنگینی به بازیکنان وارد شد. بعد از این دیدار، ریکاوری بدی نداشتیم و بازیکنان آماده بودند، اما پیش می‌آید که در بعضی از مسابقات نتوانید به آنچه می‌خواهید، دست پیدا کنید. این دومین باخت تا اینجای کار بود که مستحق آن نبودیم. برابر فولاد خوزستان باید یک امتیاز می‌گرفتیم و در دیدار روز گذشته باید برنده می‌شدیم. روی غفلت گل خوردیم و نتیجه را واگذار کردیم و هر چقدر تلاش کردیم، نتوانستیم گل بزنیم. فوتبال است و از این نوع بازی‌ها در لیگ پیش می‌آید. امیدوارم سریع‌تر برگردیم و ریکاوری انجام دهیم و خودمان را برای بازی سخت برابر نفت مسجدسلیمان آماده کنیم. 

*  ظاهرا بعد از بازی از طرح این سؤال که هواداران از عملکرد استقلال ناراضی هستند، ناراحتی شدی.

برای من جای تعجب داشت که فقط 30 دقیقه از بازی گذشته بود و گفتند هواداران ناراضی هستند. نمی‌دانم از کجا متوجه شده بودند. شرایط تیم بد نیست و در صدر جدول حضور داریم. نمی‌دانم منظورشان از اینکه هواداران ناراضی هستند، چیست؟ طرح برخی از مسائل بی‌انصافی است و بازتاب خوبی ندارد. بازیکنان استقلال و کادر فنی تلاش‌شان را می‌کنند که امسال دل هواداران را شاد کنند. 

بیشتر بخوانید:

بازیکنان استقلال عصبی هستند

*  این انتقاد از استقلال مطرح می‌شود که برنامه‌ای برای بازی مقابل تیم‌هایی که دفاعی به میدان می‌روند، ندارد...

اینکه برنامه خاصی نداشتیم، یعنی چه؟ دیروز آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی را وارد زمین کردیم و برنامه‌مان را تغییر دادیم و دو سه موقعیت ایجاد کردیم که تبدیل به گل نشدند. به بازیکنان گفتیم به خاطر فشردگی بازیکنان سایپا در محوطه جریمه، از کناره‌ها نفوذ کنید. با وجود این شرایط، یکی دو بار مهدی قایدی از عمق سایپا حرکت کرد و منتظر شوت‌زنی بود. باید چه کار می‌کردیم که می‌گویند استقلال برنامه نداشت؟ داشتن برنامه یعنی موقعیت به حریف ندهید و موقعیت ایجاد کنید. تنها موقعیتی که به سایپا رسید، تبدیل به گل شد. اگر تیم ما پنج، شش موقعیت بدهد و فرصت ایجاد نکند، انتقادها درست است. وقتی فرصتی به حریف ندادیم، چرا حرف‌های قلمبه و سلمبه می‌زنند؟ 

تیم فوتبال استقلال ,

*  از داوری هم گلایه داشتی؟

اگر اشتباه نکنم بین دقایق 10 تا 15 بازی بود که روی محمد دانشگر خطای پنالتی شد، خطایی که برای تیم‌های دیگر گرفته بودند. در بازی ذوب‌آهن - گل‌گهر سیرجان دقیقا چنین صحنه‌ای را داور پنالتی گرفت؛ چرا نباید برای استقلال پنالتی بگیرند؟ یک صحنه دیگر را هنوز کامل ندیده‌ام، اما دروازه‌بان سایپا روی شیخ دیاباته خراب شد و داور باید پنالتی می‌گرفت. در صحنه دیگر، بازیکن سایپا می‌دانست به توپ نمی‌رسد، خودش را زمین انداخت و داور به بازیکن ما کارت زرد داد. اینها به تیم‌مان ضربه می‌زند. نمی‌خواهم در روزی که باختیم، درباره داوری صحبت کنم تا بگویند بهانه داوری را مطرح می‌کنند. ما هر حرفی می‌زنیم بهانه می‌شود. ابتدای فصل گفتیم فرصت بدنسازی نداشتیم و بازیکنان کامل در اختیار تیم نیستند، گفتند بهانه می‌آورید. استقلالی‌های واقعی خودشان همه چیز را می‌دانند. 

سال گذشته و سال‌های قبل‌تر، شرایط استقلال در جدول بدتر از این بود اما به یکباره کمپین حمایت از فلانی و استقلال را درست می‌کردند. ما کمپین حمایت از فلانی را نخواستیم، فقط از استقلال حمایت کنند. یکسری هشتگ‌ها و کمپین‌ها برای فلان شخص درست می‌کردند، اما برخی صحبت‌ها و مطالب برای ما طبیعی نیست، به طوری که در این چند ساله چنین چیزهایی ندیده بودم. تیم شرایط مناسبی دارد و این حجم از انتقادها عجیب است. وقتی می‌بریم، دنبال نقاط ضعف‌مان می‌رویم، چه برسد به وقتی که می‌بازیم. قطعا برابر سایپا نقاط ضعفی داشتیم و آنها را برطرف خواهیم کرد. اگر صحبت‌ها از روی دلسوزی بود، می‌گفتیم چون تیم مثلا هشتم، نهم جدول است و نگران هستند چیزی نمی‌گوییم، اما الان که در صدر جدول هستیم،  یکسری صحبت‌ها درست نیست. 

*  فکر می‌کنی دلیل این همه انتقاد چیست؟

نمی‌دانم. خودمان هم از صحبت کردن درباره این مسائل خسته شده‌ایم. اوایل شاید صحبت‌هایی می‌شد و پاسخ می‌دادیم، اما امروز همه متوجه شده‌اند علیه استقلال «رو» بازی می‌کنند، یکسری کارها لوث شده است و افرادی منتظر لغزش استقلال هستند. وقتی سه گل به تراکتور زدیم، یکسری مصاحبه کردند که استقلال روی خلاقیت و کارهای فردی به گل رسید. این همه در تمرینات کار کردیم، اما سعی می‌کنند فضا را علیه ما پیش ببرند و بگویند کادر فنی نقشی نداشته است. شاید نباید کارهای تاکتیکی تیم‌مان را بگویم، اما چه اتفاقی می‌افتد که بازیکن حریف مقابل ما به اشتباه می‌افتد؟ در بازی با تراکتور پرس و فشار تیم باعث شد بازیکن حریف اشتباه کند. از طرفی، یک نفر باید موقعیت را تبدیل به گل کند، موقعیتی که دو، سه نفر قبل از آن پرس و تله‌گذاری کرده بودند. جالب است که می‌گویند گل‌های ما روی خلاقیت فردی به ثمر می‌رسد اما برای دیگران، گل‌های تاکتیکی است. 

*  یکی از این صحبت‌ها، بحث دستیاران محمود فکری است و هر روز گفته می‌شود یک نفر می‌رود و یک نفر دیگر اضافه می‌شود. 

من و دیگر همکاران در کادر فنی متوجه بازی‌های دوستان شده‌ایم. اگر کسی درباره من حرف می‌زد، مشکلی نبود، ولی وقتی درباره بازیکنان و تیم حرف زده می‌شود، باید پاسخ دهیم. هر سال از این صحبت‌ها دیده می‌شود و امسال شدیدتر شده و بازی‌ها را «رو» انجام می‌دهند. اگر چه خیلی‌ها می‌دانند تأثیری ندارد، اما دوست و دشمن‌مان را می‌شناسیم. بیشتر صحبت‌ها از روی کینه و هدف‌دار است. به نیمکت استقلال انتقاد می‌کنند، در صورتی که همین افراد در بازی با تراکتور روی نیمکت نشسته بودند. مگر می‌شود چهار روزه تیم را بهم زده باشیم؟ امیدوارم با این شرایط، فصل خیلی خوبی را پشت سر بگذاریم تا آن دوستان مثلا ناراحت را خوشحال کنیم و به آرامش برسند، شاید هم نرسند، چون برای ما مهم نیست. همین که هواداران واقعی پس از سال‌ها لذت ببرند، کافی است. 

*  این استقلال می‌تواند قهرمان شود؟

تمام سعی و تلاش‌ و تمرکزمان را گذاشته‌ایم که دل هواداران را شاد کنیم. به امید خدا و با حمایت هواداران این اتفاق می‌افتد. زمانی که برای تیم موانعی گذاشته می‌شود، نیاز به حمایت داریم، وگرنه وقتی می‌بریم، همه چیز گل و بلبل است و نیاز نداریم فلان شخص حمایت‌مان کنیم. الان که تیم باخته، همه باید پشت یکدیگر باشیم. 

*  ماجرای درگیری لفظی صمد مرفاوی و عارف غلامی صحت دارد؟

نمی‌دانم ماجرا چیست و فکر نکنم چنین اتفاقی افتاده باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 1
    راست میگه پرسپولیس یادتون هست که بازی با فولاد کلا 6شوت که فقط دوتاش چوب بود که همون دوتاش گل شد که روی دفعه ناقص مدافعان بود این تاکتیکستقلال 10شوت زد که 5تاش درچهار چوب بودرچهارتاکتیکهدرچهاریک نیست ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 4
    خسته نشدید از این همه حرافی .... هنر و لیاقت داری تیمت رو بدون نق زدن ، بهانه گیری ، عصبیت ، توهین به رقیب ، بداخلاقی ، و.... به یه جایی برسون ...البته که شک دارم مال این حرفا باشی
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 2
    استفراغ سووووووووررررررراااخههههههههه
  • همیشه ابی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 1
    برو چرتپولیس تو غارت دوباره نبینم اخبار سرورتو دنبال میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس