واکنش‌ها به سیلی آقای نماینده بر گوش سرباز قانون/ این قضیه هم با عذرخواهی تمام می‌شود؟ - کراپ‌شده

بد رفتاری با سربازانگار این روزها دارد کم‌کم عادی می‌شود؛ هنوز یک ماهی از بدرفتاری قاضی با سرباز بابلی نگذشته که خبر نواختن سیلی بر گوش سرباز راهور صدرنشین اخبار شده...

به گزارش مشرق، فیلمی را که در گوشی تلفن ‌همراهش هست نشانم می‌دهد و می‌گوید: صورت این سرباز را ببینید؛ مگر چند سال دارد؛ انگار همین الان از پشت نیمکت درس و مدرسه بلند شده و آمده به سربازی؛ گناهش چه بوده که یکی آمده و سیلی به صورتش زده؛ چشم و پدر مادرش را دور دیده‌اند؟

مزد سرباز با غیرتی که به سربازی آمده، سیلی نیست!

حالا که یکی هم غیرت داشته و به سربازی آمده، می آیند و می زنند در گوشش! این مزدش نیست؟ یک سیلی؛ آن هم از کسی که به قول خودش نماینده قانون است!

مرد عصبانی است؛ ادامه می دهد و می‌گوید: پسر من هم سرباز است، آن هم در مشهد. با خون دل بزرگش کرده‌ام، اگر قرار باشد به این راحتی به سرباز مملکت  اهانت و توهین کنند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

مرد نفسی چاق می‌کند و همانگونه که عکس پسرش را در لباس سربازی به من نشان می‌دهد می‌گوید: خانم؛ اگر همان موقع که آن قاضی بر گوش سرباز سیلی زده بود قضیه با یک عذرخواهی تمام نمی‌شد حالا دوباره این اتفاق نمی افتاد؛ بعضی‌ها فکر می‌کنند سرباز بی‌کس‌وکار است که هر جور دل‌شان می‌خواهد با او رفتار می‌کنند. از شما می‌پرسم سرباز کیست، از کره دیگر آمده که این رفتارها را می کنند؛ مگر نه اینکه سرباز یا پسر من است یا برادر شما یا پسر همسایه توی این کوچه یا آن خیابان بالایی؟ این که نمی‌شود من پدر که فرزندم را به سربازی فرستادم نگران باشم که با پسرم چه رفتاری می‌شود تازه حال و روز مادرها به کنار.

مرد ادامه می دهد: سر جریان بدرفتاری با سرباز بابلی، زندگی مان بهم ریخت. زنم آرام و قرار نداشت. پشت سر هم گریه می کرد. حالش آنقدر بد شد که کارش به بیمارستان کشید و شب تا صبح زیر سرم بود. از بد شانسی ما پسرم دو سه روز بود که تماس نگرفته بود آخر سر هم وقتی دیدیم آرام نمی شود با هواپیما فرستادیمش مشهد تا پسرمان را ببیند...با این قیمت بلیط و اوضاع بد اقتصادی و ممنوعیت تردد مجبور شدیم. خدا کند این بار پسرم هر چه زودتر زنگ بزند و بگوید که حالش خوبست و کسی او را نزده است!

مگر سرباز چقدر حقوق می گیرد که باید بی احترامی را هم تحمل کند

حرف مرد تمام نشده  است که یک پسر جوان که این‌طرف‌تر ایستاده می‌گوید: خانم، مگر یک سرباز چقدر حقوق می‌گیرد که بی‌احترامی را هم باید تحمل کند. خود من سرباز وظیفه هستم مثلا دانشگاه هم درس خوانده ام، حدود ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرم، بقیه مخارجم را هم برادر بزرگم تامین می کند چون بابایم یک کارگرساختمانی روزمزد  بوده که حالا از کار افتاده است. حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کفاف هزینه رفت و آمدم را هم نمی دهد. دیر به دیر مرخصی می روم. غذای پادگان هرچه باشد می خورم تا خرج تراشی نکنم. تا انجا که می شود فقط سعی می کنم شارژ گوشی بخرم. جلوی این و آن هم سر خم  می کنم تا دوره خدمت سربازی به خوبی و خوشی تمام شود؛ اما حالا می بینم که اگر وظیفه مان را هم درست انجام بدهیم نتیجه اش می شود همین؛ یکی از راه  می رسدو می ‌زند در گوش‌مان.

پسر ادامه داده و می گوید: خانم یک سوال؛ اگر همان سرباز به گوش نماینده مجلس سیلی می زد جریان چه می شد؟ آن موقع با سرباز چه می کردند؟

یکی دیگر می‌گوید:خانم تو رو به خدا بنویسید که با بچه‌ مردم درست رفتار کنند. شاید هم خیلی‌ها حق دارند که به سربازی نمی‌روند نه حقوق درست و حسابی دارد و نه احترام؛ این روزها هم‌ که ‌مد شده هر از گاهی این و آن سربازان را به باد کتک می‌گیرند.

دیگر صدا به صدا نمی رسد؛ همه از سرباز و مظلومیت او صحبت می کنند تا اینکه یکی ازآن طرف می‌گوید نماینده مجلس حق داشت که سیلی به گوش سرباز راهور بزند. سکوت حاکم می شود همه نگاه‌ها به سمت آن مرد خیره می شود؛ حتی برخی‌ها  با چشمان غضبناک منتظرند ببینند که منظور این مرد از این جمله چه بوده است؟

فردی که این جمله را گفته خودش را جمع و جور می کند و می گوید آرام باشید، بگذارید حرفم را بزنم به هر حال آن نماینده هم حق دارد...باید فرقی بین یک سرباز و امثال‌ بچه من با آقا و آقازاده‌ها باشد؛ حتماً این سرباز بیچاره هم از قشر ما بوده که اولاً به سربازی آمده و ثانیاً سربازی‌اش افتاده پاس دادن سر چهارراه! باید آن سرباز تعظیم هم می‌کرد و می گذاشت ماشین آقا برود. حالا متوجه شدید که منظورم چه بوده؛ آقای نماینده حتماً از ما بهتران بوده که به خودش اجازه داده به گوش سرباز سیلی بزند!

***

باد، باران، برف و سرما واژه های بی معنی برای ماموران راهور

«سرباز، مأمور وظیفه پلیس راهور است. در این سرمای طاقت‌فرسا و در آلودگی معابر پایتخت روزی هفت تاهشت‌ ساعت باید شیفت بدهد. محل خدمتش خط ویژه است. ساعت‌ها روی پا می‌ایستد نه جایی برای نشستن دارد و نه مکانی برای استراحت، باد و باران و برف را هم‌ نمی شناسند!

وظیفه‌اش ایستادن جلوی ورودی خط ویژه است؛ باید مانع از تردد غیرمجاز آنهایی ‌شود که می‌خواهند بی دلیل و بدون مجوز وارد خط ویژه شوند چرا که خط ویژه مختص عبور اتوبوس و خودروهای انتظامی و امدادی است؛ اگر قرار باشد هر کسی وارد خط ویژه شود پس چرا خط ویژه را تعیین کرده‌اند» زن جمله اش را تمام می کند و می گوید: البته درست است که هنوز بررسی ها در حال انجام است و صحت و سقم موضوع در حال پیگیری است اماسرباز، سرباز است و به نظر من هیچ کس اجازه توهین، بدرفتاری، اهانت و بی احترامی به مجری قانون در هنگام انجام وظیفه را ندارد.

***

چرا نماینده مجلس به گوش سرباز سیلی زد؟

پیرمرد از من می خواهد فیلم بارگذاری شده در فضای مجازی را ببینم. می گویم  فیلم را دیده ام اما اصرارش را که می بینم تسلیم می شوم. صدا را زیاد کرده و هر جمله سرباز جوان را تکرار می کند. می‌گوید: ببینید پسرک چطور حرف می زند. چشمانش را ببینید... د. «حامد اکبری هستم. سر شیفتم در دروازه دولت ایستاده بودم که این خودرو می‌خواست عبور کند. چون مجوز نداشت مانع شدم اما راننده عصبانی شد و به من توهین کرد... بعد از آن هم آقایی که نماینده مجلس بود از خودرو پیاده شد و یک سیلی بر گوشم نواخت! اینجا همه هم شاهد هستند حتی آن دوربینی که آن جلوتر هم هست حتماً صحنه را فیلمبرداری کرده است.»

پیرمرد چشم از صفحه گوشی برمی‌دارد و با تحکم می گوید:حرف‌ سرباز در آخر فیلم تمام شد اما یک سوال داشت که هیچکس آن را ندید و نشنید؛ سوالی که حتما با بغض در گلویش مانده است ... «چرا این آقا بر گوش من سیلی زد؟»

***

هنوز یک ماهی از قضیه سرباز بابلی نگذشته است که باز هم بدرفتاری با یک سرباز وظیفه خبرساز شده است.

قضیه سرباز بابلی را یادتان هست؛ یک قاضی، سرباز وظیفه دادگستری را مورد ضرب و شتم قرار داد چرا که سرباز، قاضی مذکور را که از درب ارباب رجوع  مراجعه کرده بود نشناخت  و او را مانند سایر افراد مورد بازرسی قرار داد؛ بعد از آن قاضی مربوطه سرباز وظیفه را به دفتر خود فرا خواند و با چندین ضربه سیلی، او را مورد عنایت قرار داد... سربازی که دست هایش با دستبند بسته شده بود!

اگرچه در همان هنگام با انتشار این خبر و جوسازی‌های به وجود آمده، قاضی مربوطه از سرباز و خانواده‌اش عذرخواهی کرد اما حالا خیلی‌ها معتقدند که اگر برخورد قاطعی با آن قاضی صورت می‌گرفت این‌بار این قضیه تکرار نمی‌شد.

***

«سیلی نماینده مجلس بر گوش مأمور وظیفه پلیس راهور» فضای مجازی و حقیقی را پر کرده است. مردم نگران شده‌اند به خصوص آنها که فرزند یا یکی از نزدیکانشان در حال گذران خدمت سربازی است؛ در این بین واکنش مسوولان هم ادامه دارد.

تأکید فرمانده ناجا بر پیگیری «سیلی نماینده مجلس» بر صورت سرباز راهور

سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار داشت: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق پرسنل ناجا از دستورات اکید فرمانده ناجا است، افزود: اعتقاد و باور سردار اشتری همواره بر این است که سربازان را چون فرزندان خود بدانیم و در صیانت از شخصیت، کرامت و حق و حقوقشان لحظه ای درنگ نکنیم، وی بارها تاکید کرده اند که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند بنابر این اجازه نمی دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.

سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

***

دستور بررسی دقیق و برخورد بدون مسامحه در صورت احراز تخلف

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار فیلم برخورد نامناسب یک نماینده مجلس با یک سرباز راهنمایی و رانندگی در صفحه شخصی خود نوشت: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‌اولین مدافع حقوق آنهاست.

وی افزود: در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.

***

درگیری نماینده مجلس با مأمور راهور در حال بررسی است/ برخورد قانونی در صورت احراز تقصیر

 سیّد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نیز به تشریح نحوه رسیدگی به موضوع برخورد فیزیکی یکی از نمایندگان مجلس با مامور راهنمایی و رانندگی پرداخت.

وی با بیان اینکه حادثۀ درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مامور راهور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است، گفت: پس از رسیدن گزارش‌ها و ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور،   هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی  صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است.  

رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این هیئت، ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

***

«سیلی آقای نماینده بر گوش مجری قانون» مهم‌ترین مطلبی است که هم‌اکنون در شبکه های مجازی یکه تازی می‌کند چرا که یک سرباز، یک فرزند بی‌نام و نشان این ملت و فردی که با اراده خود آمده تا دو سال از بهترین روزهای عمرش را در راه استقرار امنیت و آرامش و آسایش مردم فدا کند موردتوهین، اهانت و بدرفتاری قرار گرفته است.  

***

حال باید منتظر بررسی ها و پیگیری های تخصصی پیرامون صحت و سقم این موضوع  ماند و دید در صورت تایید صحت بدرفتاری، چه سرانجامی در انتظار افرادی است که به خود اجازه بدرفتاری با مدافعان وطن را می دهند؟ باز با یک عذرخواهی قضیه تمام می‌شود یا نه؛ این‌بار تصمیمات جدیدی برای پایان دادن به مقوله بدرفتاری با سربازان اتخاذ می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 42
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    27 59
    ولي نماينده اصولگراست احتمالا استکبار جهانی و جریان عبری عربی آمریکایی فرانسوی برای بدنام کردن ایشان این کار را کردند سرباز باید مجازات شود تا در زمین دشمن بازی نکند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      40 4
      کار بد غلطه هر کسی انجام بده جبهه گیری سیاسی ربطی بهش پیدا نمی کنه
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      12 2
      خودت را انقلابی جا نزن و بجای آنها حرف نزن
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      11 3
      تیکه سنگینی بود دمت گرم
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      1 7
      از این اراذل اصلاحاتی ادم تعجب میکنه الان اگر همین سرباز به یک شهروند درگیر میشد نظام زیر سوال بود که با مردم بد رفتار کرده حالا که یک نماینده منتسب به رقیب درگیر شده باز نظام زیر سوال است که سرباز نظام مظلوم واقع شده
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      1 4
      انشاالله ، زمین دهان باز کند و تو را ببلعد و به قعر دوزخ ببرد
    • بهشتى محلاتى FR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      0 0
      در ايران همه در مقابل قانون مساوى هستند ولى بعضى ها مُساوى تَر ! مثل آقا زاده ها از اصلاح طلب تا اصولگرا
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      1 0
      چرت و پرت نگو . بدتر از عبری عربی اون شیطانی هست که توی رگ امثال توئه
    • فرهاد صمدی نارمکی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      2 0
      آخرش با ماست مالی کردن همینطور میشه که گفتی،،،،،،،،،، ببین کی گفتم ،،،،،،، سربازو جریمه وزندان اِش هم نکنند،،،،،،،به هِش اضافه خدمت هم میزنند.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    27 15
    مردک فکر کرده زمان شاه معدومه که ارباب دزد میزد تو صورت و چشم مردم! دل آدم اتش میگیره. تو رو به هر کی دوست دارید پیگیری کنید مشرق!
    • KR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      2 16
      بنده از اقوام جناب عنابستانی هستم و بیش از سی ساله که با ایشون و خانواده محترمشان رفت و آمد دارم. به خداقسم میخورم که ایشان شخصی متدین و قانون مدار هستند و حامی نظام و انقلاب و مکتب سردار سلیمانی. در این سالها حتی کسی ندیده ایشون از چراغ قرمز در بشه چه برسه به این عمل ناشایست. از همه برادران و خواهران تقاضا دارم در بیانات تون تجدید نظر بفرمایید چون که تهمت و افترا جرم هست و جناب عنابستانی میتواند از تک تک شما شکایت کند
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 57
    گویا جدیدا مد شده سرباز رو بیارن به شخصیتی فحش ناموسی بده جوری تحریک کنه طرف غیرتی بشه واکنش فیزیکی نشون بده بعد مظلوم نمایی کنه . چرا به سربازها ادب و تربیت یاد نمیدن فحاشی ناموسی نکنن!؟
    • رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      24 5
      شخصیت؟؟؟؟شخصیت حاج قاسم عزیز بود نه یه نماینده دوزاری
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      3 3
      عزیزم اگه این که شما میگی باشه، باید از تو خانواده به بچه یاد بدن نه تو پادگان. شما به بچه ت یاد بده.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    50 1
    آقای قالیباف همشهری عزیز ما شما کوتاه نیا سردار . ما نمی خواهیم این چیزها باب بشه وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشه فردا بچه های اینها هم میشن ارباب زاده
  • سلیم IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    23 3
    واقعا شرم آور هست متاسفیم با ابن نمایندگان مزخرف که همه جا را پادگان نظامی در نظر می گیرن
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      7 0
      تو پادگان؟ سربازی نرفتی؟ قوانین محیط های نظامی ضمن سختگیرانه بودن ، اجازه کوچکترین اهانتی رو از سوی بالاترین مقامات به پایین ترین آنها را نمی دهد
  • زارع IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    27 0
    باید این نماینده مجلس را از مجلس بیرون کنن چون این فرد نماینده خودش است نه مردم
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      0 2
      خیلی تند نرو لیز می خوری با مخ میایی زمین
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    35 3
    مجلس انقلابی
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    19 1
    زودتر وارد عمل شود تا دیرتر نشده... قطعا نماینده‌ی بی آبرو، بی آبروست...
  • محسن IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    10 1
    شک نکنید اینبارم نهایتا بایک معذرت خواهی تموم میشه واون سرباز به سرچهارراه برمیگرده تاپست بده
  • عع IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    18 0
    نمیدانم نمیدانم حتماخیلی مهم نیست شخصیت یک جوان یک سرباز خردشود او کهشغل ندارد
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    36 1
    امیدوارم این نماینده هم مثل تاجگردون اخراج بشه وگرنه شائبه جناح بازی ایجاد میشه
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 58
    دنبال چه هستندکسانی که ازکاه کوه درست میکنند.مگرمردم خودشان توخیابان باماموران راهنمایی خوش رفتارند.حالانماینده مجلسی که ازصبح تاپاسی ازشب برای مردم طلبکار وناسپاس کار میکندوانرژی وی تمام میشودبه یک نفرسیلی میزند.اگه مردم اهل شایعه وبیادبی بامسولین نباشند مسولین اعصابشان خورد نمیشوند.پس مقصرمردم طلبکاری هستندکه میگن ماپامونوروهن بندازیم ومسولین شبانه روزی کارکنندوپول خودواجدادشونوبه مابدند
    • رضا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      28 2
      کدوم‌کار؟ اگه کار میکردن این اوضاع بود؟ چرا ماله میکشی ؟ببینم عنابستانی نیستی؟
    • امیر IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      7 0
      آنچنان کشیدی که پوست رو کندی!!
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      1 2
      خدمت رسانی را در مکتب حاج قاسم شهید را دیدی ؟ شنیدی ؟ یاد گرفتی ؟ سردار دلها با بیش از 40 سال مجاهدت وصیت می کند روی سنگ قبرش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی . سربازی برای وطن و اسلام خیلی مقدس است آنقدر مقدس که امثال ما بتوانیم کمی در جامعه به صورت عادی و در قبال دریافت حقوق و مواجب شاید کمی برای اسلام و وطن و مسلمین کار کنیم و این اصلا منت ندارد ، اگر پیرو مکتب اهل بیت پیامبر ص و ادامه آن مکتب حاج قاسم باشی این چنین حرفی نمی توانی بزنی !!! اما خدمت رسانی در مکتب من در آوردی می شود مضمون همین حرفهائی که گفتی !!!! خدا کند عمدی و غرضی در کارت نباشد و سهوا گفته باشی ، که عذر خواهی از این همه مومنان در روز قیامت توفیق هر کسی نمی شود . الله اعلم. خداوند همه ما را ببخشد اگر عمدا و یا حتی سهوا ، سیره اهل بیت پیامبر ص را چه مسئولین و چه مردم به خاطر خواهش نفس خودمان تغییر بدهیم و مدعی هم باشیم .خدایا توبه . اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    8 0
    نماینده ای که خودش را ازمابهتران می داند وپاروی قانون وبه ماءمور قانون بی احترامی وسیلی برصورت عزیزی که سرپست خسته وکوفته سیلی می نوازد فقط به درد"لای جرز" می خورد وبس.. ازمافوقش می خواهیم پی گیری واین نماینده نالایق را آزطریق به سزای اعمالش برسانند..
  • GB ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    14 0
    چراتنبیه دانش آموزتوسطمعلم بارهارسانه ای می شود وکل کشور واکنش نشان میدهندولی گستاخی یک نماینده درسکوت می ماند؟
  • عباس IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    9 0
    جا داره دستگاه قضایی در صورت مقصر بودن نماینده مجلس به شدت برخورد کند تا دیگر کسی جرات تکرار این کار را نکند این شخص لایق نمایندگی نیست
  • م.اکبری IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    8 0
    سلام همه دربرابر قانون یکسانندنماینده خاطی را دربرابر دید مردم باید قصاص کنند تا عبرت دیگر افرادی که روحیه استکباری دارند شود
  • CA ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    8 0
    واى به روزي كه بگندد نمك
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    5 0
    نکته جالب اینجاست که علی رغم پیگیری مجلس گزارشی از سوی نیروی انتظامی ارسال نشده است.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      4 0
      امروز ارسال شد و تایید شد نماینده خاطی است
  • CA ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    بررسی دقیق یعنی یک سال بررسی‌های دقیق پلیسی کنیم بعدش هم یک عذر خواهی و از سرباز و خانواده دلجویی شد
  • رضا IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 0
    عاخه كى سرباز وظيفه رو ميزنه ؟! اگه واقعاً كسى ادعاى گردن كلفتى ميكنه بايد گنده تر از خودشو بزنه ، اون موقع ميشه گفت ؛ بارك الله گردنت حقيقتاً كلفته !
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 1
    چرا دادگاه برادر جهانگیری در بانک گردشگری ، ولی الله سیف در بانک مرکزی و جلسه دوم محاکمه احمد عراقچی برگزار نمیشه؟!!!
    • BE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      1 0
      سفسطه نکن، چون اون ها دادگاه دارن باید کار این بابا رو فراموش کرد؟ شما شیعه علی هستی یا شیعه معاویه؟
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    6 0
    مست از عرور مقام وثروت بودن باعنوان نماینده مردم بودن تناسبی ندارد این فرد باید اعمال قانون شود کاری که درهرجایی همین روش درباره اش اجرامیشود
  • یاسر IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    اگر جای آقای سردار اشتری محترم بودم و به این مهم رسیدگی نمی شد حتما استعفا می دادم چون مجلس خود را قانونگذار می داند و به راحتی آن را نقض می کند
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 0
    بیچاره مردم نجیب سبزوار...
  • ظهور نردیک است FR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 9
    سرباز هم خلاف قانون عمل کرده که با هماهنگی همکارش این فیلم رو در دنیای مجازی پخش کرده و همین موضوع باعث شده که دشمنان ایران هم از این موضوع سوع استفاده کنند ، به نظر من بحث جناحی هم آتش این داستانهای پیش افتاده رو صدچندان میکنه و باعث سوخت جمعی دو حزب میشه و متاسفانه دودش توی چشم مردم میره چون اصلاح طلبها که توی قصرهاشونن و از خداشونه یکی از نماینده ها رو قربونی کنند تا ذهن مردم رو از دولت و گرانی و تورم دور کنند ، حرف آخر اینکه باید به سربازا آموزش بدهند که پخش اینطور فیلمها خودش جرم حساب میشه و اگر مشکلی در آینده پیش بیاد میتونند با ناجا و یا سازمان مربوطه خودشون در میان بزارند و فیلم رو تحویل اونها بدهندو صدرصد اونها رسیدگی میکنندچون با پخش این فیلمها اعتماد عمومی سلب میشه ، من که ایران نیستم اما عاشق وطنم ایران هستم ، صلاح خویش را خسروان دانند
  • خادم IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    یکی هم تو راس دولت قرار گرفته هر روز داره یه سیلی به صورت ملت میزنه آیا کسی هست که پیگیر باشه ....
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 1
    نماینده مال کدوم جناحه؟ اگه خودیه ک هیچی!!!
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    5 0
    باید قصاص بشه و از صحنه سیلی زدن تصویر گرفته بشه تا این موارد تکرار نشه
  • uعلی محسن IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    هی اقا وقتی سیلی که دادستان یا قاضی بر گوش سرباز بینوا در بابل نواخت و سرباز هم از ترسش رضایت داد و ستاد کل فقط بر بر نشست نگاه کرد و عکس العمل قاطع انجام نداد قصه پر غصه زدن سرباز حالا حالا ادامه خواهد داشت اقای ستاد کل سرباز ها را دریاب چند سال اینده اگه نوجوانان امروزی به سن سربازی رسیدن و نرفتن گله نکن واقعا دلم سوخت برای سربازی که بدون حقوق واقعی وظیفه اشو انجام میده .
  • avdt IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    اینها خودشان را نمی توانند کنترل کنند چطور باید گرانی ها را کنترل کنند!
  • علي IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    14 0
    مردم اين همه شهيد دادن تا برگرديم زمان شاه همه مسئولين از بالا به مردم نگاه مي كنند واي بر ما كه به كي راي داديم
  • دیدگا IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 4
    عاقا به اندازه کافی سرمون گرم شد و ذهنمون منحرف شد! برید خبر و حاشیه بعدی!
  • مشقالینیوز US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 2
    نه تیکه ای نه متلکی نه توییتی ببخشید کانال تلگرامی خیلی ژورنالیستی نوشتی این بود ارمان های ما ااااا
  • وحید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 8
    بس کنید تیترهای مزخرف رو ، سرباز پررو و بی ادب هتاکی کرده بعد بخاطر اینکه نکنه نماینده بره شاکی بشه با مظلوم نمایی و استفاده از فضای مجازی میخواد خودش رو تبرئه کنه.
  • ebi IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    وقتی نمایندگان و مسیولین محترم فقط در شعار میگن که خادم ملت هستن و در عمل میشن ارباب همینه .... شعار وسیاست زدگی و نبود اخلاق اسلامی سبب بروز این مسئال میشه...
  • uعلی محسن IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    رفتار با سرباز باید مسولین از سردار دلها درس بگیرن بهتره یه دوره چگونگی رفتار مسولین با جامعه را برگزار کنند ستاد کل خواهشا این مورد تا اخر پیگیری کن و اطلاع رسانی جامعه انجام بده تا خیال ملت راحت بشه
  • امیر رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 0
    فایده این شلوغ بازی حضرات سیاست مدار چیست وانکه بگویند اگر محرز شود چه وچکار میکنیم چیست همه حرف است فوقش این است که زننده عذر خواهی میکند سرباز بیچاره مجبور به قبول کردن عذر خواهی می شود وقضییه ماست مالی می شود تمام البته تا سناریوی بعدی حضرات دولت مرد مان که به گوش کدام بدبختی سیلی نا حق بزنند جالب این جا است با این همه ادله این نا نماینده حاشا میکند ومی گوید من نزدم اگر نزده بوده است چرا علیه این هجمه شکایت نکرده واحقاق آبرو وحق خود را نمی کند .
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    17 14
    باز با این وعده ها مردم رو آروم میکنن تا تکرار این اتفاق
  • امانی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 1
    کار جناب نماینده محترم مجلس بسیار بد وغیر قابل توجیه هست در حقیقت انسانهای میانسال باید در رابطه با مسائل سعه صدر وگذشت بیشتری نسبت به جوانان پرشور داشته باشند وقطع هم نماینده مجلس باید تاوانش را بدهد طبق قانون جزای اسلامی برابر سیلی که زده باید جلو همون مردم مشابه اش را تحمل کنه چرا که داریم هنگام رحلت رسول مکرم وعزیز اسلام ص حضرتش فرمود اگر کسی حقی بر گردن من دارد همین الان بهمان میزان من آماده اجرای حکم هستم اما بنظر میرسه بعض مطبوعات وافراد کینه جو وفرصت طلب این را مستمسک تسویه حساب با مخالفین ومنتقدین خودشان قرار داده اند ودشمنان نیز چنان جار وجنجال براه انداخته اند که گویا تمام مسئولین البته درخط نظام اینگونه اند واین شخص احمدی نژادی وچه چه میباشه در حالیکه مسئولیت هر شخص در مورد حرکات نسنجیده اش خودش هست وطبیعی هم بنظر میرسه که گاهی انسان از کوره بدر میره وحرکتی ناباب ازش سر میزنه گرچه باید شخصیتهای برگزیده مردم در همه رده های کشوری خودشان را همیشه در آیینه مردم ببینند وکنترل بیشتری بر زبان واعمالشان داشته باشند
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 2
    حتی اگر مشخص شود خطا از سمت سرباز بوده آقای نماینده حق زدن توی گوش سرباز مملکت را ندارد و رفتار ایشان خلاف شان نمایندگی است و برای اعاده حیثیت از مجلس انقلابی حق نمایندگی از ایشان باید سلب شود
  • سعید IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 0
    ضمن سلام من بودم یکی می زدم تو صورتش سرباز که چیزی برای از دست دادن ندارد تا زیاد هوا بر ندارد و بفهمند که نماینده مردم هستند نه آقا بالاسر
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 0
    مشرق حسابی سرت شلوغ شد با این دردسر نماینده وسرباز عزیزمون خسته نباشید-
  • محمدرضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    سلام، به عقیده بعید می دانم اتفاق خاصی بیفتد، برخی واکنش نشان داده و نهایتا" مشمول زمان خواهد شد، تازه چه بسا سرباز بدهکار هم بشود.
  • حاجی اذری IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 2
    برفرض اگرهم سرباز اشتباه کرده باشد نماینده حق سیلی زدن ندارد قانون باید سیلی محکمتر به نماینده بزند والا مردم انقلابی ایران خودش میزند
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    زمان گذشته تعدادی از سربازان را گماشته میکردن و به خانه افسران میرفتن و کارهای خانه اونهارو انجام میدادن و هر رفتاری با اونها داشتن،صدقه سر انقلاب همه چی عوض شد.سرباز جایگاه پیدا کرد،خدارو شکر.حالا در این زمان اصلآ پذیرفته نیست کسی بخودش اجازه بده به کسی تعدی کنه،اونم در حضور مردم و اونم در جایگاه نماینده مردم در مجلس!نماینده اسمش با خودشه،مردم انتخابش کردن که از حقوقشان دفاع کنه نه اینکه به حقوق مردم تعدی کنه،
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    سلام و درود از خدمات رسانی تان. این مورد اولین مورد و آخرین مورد نیست و ۱هزارم از هزاران موردی هست که در ملا عام صورت گرفته ... خدا را شاهد هستند کسانی که سرباز رو با مشت و لگد له کرده است! فقط مختص نیروی انتظامی نیست از این قبیل موارد زیادن متاسفانه... باید متاسف باشیم که انسانیت فوت نمودند. با تشکر از مشرق نیوز
  • حجت IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 0
    همه در برابر قانون مساویند ولی برخی مساویترند، قانونگذار به گوش مجری قانون میزند ،اگر میخواهید ثابت کنید که برخی مساویتر نیستند ،سرباز حق دارد در همان محل که چک خورده تلافی چک را دربیاورد وان شخص را قصاص کند ،هر هر توجیه دیگر یعنی ماستمالیزاسیون قضیه
  • سرباز IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    ماست مالی بایک عذرخواهی مثل سرباز بابلی
  • حاج سید IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    مجلس انقلابی ، تشکر تشکر ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس