کد خبر 1171871
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

ورق های آهنی از جمله مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف است. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از آنها نیز دارای ضخامت های متفاوتی بوده و برای کاربری خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع ورق آهن بر اساس نحوه ساخت آنها، باهم فرق می کنند. به این صورت که در ساخت نوعی از آن از روش نورد گرم و در ساخت انواع دیگر از نورد سرد استفاده می شود. انواع این محصولات عبارتند از: ورق آهن سیاه و ورق آهن روغنی.

ورق آهن سیاه

ورق آهن سیاه یکی از انواع این محصولات است که در صنایع گوناگون دارای کاربرد های مختلفی می باشد. این ورق ها با استفاده از روش نورد گرم تولید می شوند. به همین دلیل نیز به آنها ورق گرم نیز می گویند. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که طبق استانداردهای خاصی، تولید می شوند. برخی از آنها دارای انعطاف پذیری خوبی بوده و از استاندارد ساخت ST37 پیروی کرده و از آنها در اسکلت سازی، سوله سازی و ... استفاده می شود. برخی دیگر نیز دارای مقاومت کششی بالایی می باشند و نرم تر هستند و برای کشتی سازی و ساخت ماشین آلات سنگین از آنها استفاده می شود. نوع دیگر این محصولات نیز از سختی بالاتری برخوردار بوده و برای ساخت مخازن تحت فشار از آنها استفاده می شود. از انواع ورق های گرم صنعتی نیز در مصارف صنعتی نظیر سدسازی، مخزن سازی و ... استفاده می شود.

در خرید ورق آهن گرم باید به ضخامت این محصولات توجه کرد. ضخامت این ورق ها متفاوت بوده و سایزهای گوناگونی دارند. انواعی از ورق گرم که تا 15 میلیمتر ضخامت دارند به صورت رول و شیت، عرضه می شوند؛ اما ورق هایی با ضخامت بالاتر، به صورت شیت خام به فروش می رسند.

ورق روغنی

یکی دیگر از انواع ورق آهن، ورق های سرد هستند که به روش نورد سرد تولید می شوند. این محصول از نظر ظاهری دارای وضعیت مطلوبی بوده و بیشترین کاربرد را در ساخت ورق های گالوانیزه دارند. این محصولات در ضخامت های مختلفی تولید شده اند. به صورتی که ضخامت آنها بین 3 دهم میلیمتر تا 3 میلیمتر، متغیر می باشد. در ضمن بر اساس این که در ساخت این ورق ها از چه آلیاژی استفاده شده است و عملیات ساخت آنها به چه صورت است، این محصولات در سه دسته معمولی، نیمه کشش و فوق کشش تقسیم بندی می شوند.

 تامین ورق آهن باکیفیت در آهن آلات ایران

سایت آهن آلات ایران یکی از معتبرترین سایت هایی است که به صورت تخصصی در زمینه معرفی و فروش انواع آهن آلات فعالیت می کند. این سایت که متعلق به بازار آهن آلات ایران می باشد تمامی محصولات موجود در این بازار را به متقاضیان معرفی می نماید. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره برای خرید ورق آهن ، با مشاوران این سایت به صورت آنلاین گفتگو کرده و تمامی اطلاعات مربوط را دریافت کنید. خرید آنلاین از این سایت، کار را برای شما راحت تر کرده و از اتلاف وقت شما پیشگیری می کند. مشاوره رایگان و دسترسی به انواع ورق های آهنی، از جمله مزیت هایی است که با مراجعه به این سایت از آنها برخوردار خواهید شد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس