آمریکا بررسی مجدد تروریستی اعلام شدن جنبش انصارالله یمن را آغاز کرد - کراپ‌شده

وزارت خارجه آمریکا خبر داد که بررسی تروریستی اعلام شدن جنبش انصارالله یمن توسط دولت سابق را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، آمریکا درصدد بازبینی اقدام دولت سابق این کشور در قرار دادن جنبش انصارالله یمن در لیست تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این وزارتخانه بررسی تروریستی اعلام کردن جنبش حوثی را آغاز کرده و در حال کار بر این موضوع در سریعترین حالت ممکن بوده تا درباره این روند به نتیجه برسد و تصمیم‌گیری اتخاذ کند.  

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز اخیرا گفته بود واشنگتن در خصوص تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن بازبینی انجام خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین روز کاری خود، جنبش انصارالله یمن را به همراه سه نفر از رهبران آن را وارد لیست تحریم‌های خود کرد.

این تحریم‌ها علیه یمن در حالی اعمال شده که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سارا IT ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    1 1
    از خداوند نابودی سران کشور عربستان وامارات را از خداوند درخواست داریم همه بگویید آمین .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس